Manwe Work 1
Manwe Work
noisiv 1
noisiv
berkmenoo 1
berkmenoo
mavzermete 1
mavzermete
Mt2Hizmet 1
Mt2Hizmet
xranzei 1
xranzei
Hikaye Ekle

Cevaplandı Virtual box'da 192.168.0.13 ıp veriyor

HERAKLES Otomatik Avlı kalıcı sunucu. 19 Haziran'da açılıyor. Atius & Wizard güvencesiyle hemen kayıt ol, ön kayıt ödülleri aktif. HEMEN TIKLA!

Arkadaşlar bi files kurucam makinayı çaıştırıyorum ıp ye batığımda 192.168.0.13 veriyor putty bunu okumuyor. nerede ne yanlış yapmış olabilirim veya neden böyle bir ıp veriyor. bsdconfigten ıpyi değiştiriyorum onuda kabul etmiyor değişmiyor
 
Son düzenleme:

En Çok Reaksiyon Alan Mesajlar

Makine açılınca 192.168.0.13 veriyorsa, bu %90 ihtimalle DHCP’den otomatik aldığı IP. Yani modem/router “al sen kullan” diyor, sistem de kabul ediyor. O yüzden bsdconfig’ten IP vermeye çalışsan bile reboot edince yine eski hale dönüyor.

İkinci ihtimal de şu:
bsdconfig’te yanlış network kartını ayarlıyorsun. Mesela sen em0 ayarlıyorsun ama sistem aslında re0 üzerinden IP alıyor. O zaman yaptığın değişiklik boşa gidiyor gibi görünüyor.

Bunu net görmek için makinenin konsolunda şuna bak:

ifconfig

Burada UP olan ve IP alan arayüz hangisiyse, asıl ayarlaman gereken odur.

PuTTY’nin bağlanmamasına gelirsek:
PuTTY “okumuyor” diyorsan genelde SSH çalışmıyordur ya da ağda erişim yoktur. Önce şunu kontrol et:

service sshd status

Çalışmıyorsa:

service sshd start
sysrc sshd_enable="YES"

Bir de çok yapılan hata var:
Bilgisayarın 192.168.1.x, server 192.168.0.13 ise aynı networkte değilsiniz. Windows’tan ipconfig çek, subnet’e bak. PC ile server aynı IP bloğunda değilse PuTTY zaten bağlanmaz, ping bile atamazsın.

IP’yi sabitlemek istiyorsan bsdconfig yerine direkt dosyadan yapmak daha sağlıklı. Örnek:

/etc/rc.conf

içine şuna benzer bir şey yaz:

ifconfig_em0="inet 192.168.0.50 netmask 255.255.255.0"
defaultrouter="192.168.0.1"

(Arayüz adını kendine göre değiştir)

Sonra:

service netif restart
service routing restart

Özetle:

  • 192.168.0.13 gelmesi normal, DHCP yüzünden
  • bsdconfig IP’yi değiştirmiyor gibi görünmesi yanlış arayüz veya DHCP’den
  • PuTTY bağlanmıyorsa önce ping, sonra SSH kontrol et
  • Aynı subnet’te olduğundan emin ol
sorunu çözmüştüm ama yinede teşekkürler
 

Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 0, Üye: 0, Misafir: 0)

Geri
Üst