HERAKLES Otomatik Avlı kalıcı sunucu. 19 Haziran'da açılıyor. Atius & Wizard güvencesiyle hemen kayıt ol, ön kayıt ödülleri aktif. HEMEN TIKLA!
Merhabalar arkadaşlar.Hepimizin de bildiği üzere Windows 10, Microsoft'un gözbebeği.Her hafta düzenli güncellemeler yayınlıyor.
Fakat şu anda Casper ve Dell bilgisayarlarda Windows 10'a yükseltirken siyah ekran problemi meydana geliyor.Her bilgisayarda olmuyor.Sadece belirli sistemlerde meydana geliyor.
İnternette derin bir araştırma yaptım ancak çözümünü bulan olmadığını gördüm.Yardımcı makale de bulunmuyor.
Bir bilgisayar tamircisinden Casper kasa aldım ve bu problemin oluşması için kasada testler yaptım.Olay dün oldu bu arada.
Windows 10'a yükseltirken kurulum ekranında aniden monitöre görüntü gelmemeye başladı.Daha sonra farkettim ki Harddisk hala çalışıyor ancak monitörde görüntü yok.Yani kurulum devam ediyor ancak görüntü yok.
2 saat sonunda Windows 10 açılış sesiyle beraber sistemin hazır olduğunu anladım.Hala ekrana görüntü gelmiyordu.Çözüme geçtim.Başlayalım:
İlk olarak kasayı üzerindeki Reset düğmesi ile yeniden başlatıp bekleyelim.Açılırken yine görüntü gelmez ise kasanın güç tuşuna 5 saniye kadar basılı tutup bilgisayarımızı kapatalım.
Daha sonra kasanın arka kısmında bulunan güç kablosunu sökelim.Söktükten sonra alt tarafta bulunan VGA, DVI veya HDMI kablolarından hangisi var ise sökelim (monitörü besleyen kablolardan).Şimdi güç kablosunu kasaya monte edelim.
Güç tuşuna basalım ve kasayı çalıştıralım.Kasanın açılmasını bekledikten sonra monitörün güç tuşuna basıp monitörü açalım.
Şimdi VGA, DVI veya HDMI kablolarından hangisi var ise kasaya takalım ve görüntü gelmesini bekleyelim.Eğer görüntü gelmezse kasayı tekrardan komple kapatalım.
Şimdi kasanın arkasındaki tüm kabloları sökelim ve kasanın yan duvarını çıkartalım.Daha sonra ekran kartını vidasıyla birlikte soketten sökelim.
Ekran kartını çıkarttıktan sonra anakartın üstünde BIOS pilini sökelim.
Söktükten sonra statik elektriğin tamamen yok olması için 5 dakika kadar bekleyelim.Bekledikten sonra pili tekrardan sokete oturtalım.
Yalnız bu aşamada çok dikkatli olun!Aşırı baskı uygularsanız soketteki pinleri kırma ihtimaliniz var!
Şimdi ekran kartını tekrardan sokete takalım ve vidasıyla güzelce monteleyelim.Ardından işlemci ve anakart üzerindeki tozları temizleyelim.Ufak bir elektrik süpürgesi yardımıyla çok zorlamadan tozları alabilirsiniz.
Tozları aldıktan sonra HDD nin SATA kablosunu anakart üzerinden çıkartalım (SSD kullanıyorsanız onu da çıkartabilirsiniz.Windows nerede kuruluysa onu çıkartın.)
Daha sonra SATA kablosunu tekrardan takalım.Son olarak kasanın yan duvarını kasaya takalım ve arka kabloları monte edelim.
Şimdi kasayı açabiliriz.Ve işte görüntü geliyor
İşinize yaradıysa ne mutlu.
Görüntü yine gelmezse yakın bir tamirciye götürmelisiniz.Ekran kartına zarar gelmiş olabilir.
Fakat şu anda Casper ve Dell bilgisayarlarda Windows 10'a yükseltirken siyah ekran problemi meydana geliyor.Her bilgisayarda olmuyor.Sadece belirli sistemlerde meydana geliyor.
İnternette derin bir araştırma yaptım ancak çözümünü bulan olmadığını gördüm.Yardımcı makale de bulunmuyor.
Bir bilgisayar tamircisinden Casper kasa aldım ve bu problemin oluşması için kasada testler yaptım.Olay dün oldu bu arada.
Windows 10'a yükseltirken kurulum ekranında aniden monitöre görüntü gelmemeye başladı.Daha sonra farkettim ki Harddisk hala çalışıyor ancak monitörde görüntü yok.Yani kurulum devam ediyor ancak görüntü yok.
2 saat sonunda Windows 10 açılış sesiyle beraber sistemin hazır olduğunu anladım.Hala ekrana görüntü gelmiyordu.Çözüme geçtim.Başlayalım:
İlk olarak kasayı üzerindeki Reset düğmesi ile yeniden başlatıp bekleyelim.Açılırken yine görüntü gelmez ise kasanın güç tuşuna 5 saniye kadar basılı tutup bilgisayarımızı kapatalım.
Daha sonra kasanın arka kısmında bulunan güç kablosunu sökelim.Söktükten sonra alt tarafta bulunan VGA, DVI veya HDMI kablolarından hangisi var ise sökelim (monitörü besleyen kablolardan).Şimdi güç kablosunu kasaya monte edelim.
Güç tuşuna basalım ve kasayı çalıştıralım.Kasanın açılmasını bekledikten sonra monitörün güç tuşuna basıp monitörü açalım.
Şimdi VGA, DVI veya HDMI kablolarından hangisi var ise kasaya takalım ve görüntü gelmesini bekleyelim.Eğer görüntü gelmezse kasayı tekrardan komple kapatalım.
Şimdi kasanın arkasındaki tüm kabloları sökelim ve kasanın yan duvarını çıkartalım.Daha sonra ekran kartını vidasıyla birlikte soketten sökelim.
Ekran kartını çıkarttıktan sonra anakartın üstünde BIOS pilini sökelim.
Linkleri görebilmek için Turkmmo Forumuna ÜYE olmanız gerekmektedir.
Söktükten sonra statik elektriğin tamamen yok olması için 5 dakika kadar bekleyelim.Bekledikten sonra pili tekrardan sokete oturtalım.
Yalnız bu aşamada çok dikkatli olun!Aşırı baskı uygularsanız soketteki pinleri kırma ihtimaliniz var!
Şimdi ekran kartını tekrardan sokete takalım ve vidasıyla güzelce monteleyelim.Ardından işlemci ve anakart üzerindeki tozları temizleyelim.Ufak bir elektrik süpürgesi yardımıyla çok zorlamadan tozları alabilirsiniz.
Tozları aldıktan sonra HDD nin SATA kablosunu anakart üzerinden çıkartalım (SSD kullanıyorsanız onu da çıkartabilirsiniz.Windows nerede kuruluysa onu çıkartın.)
Daha sonra SATA kablosunu tekrardan takalım.Son olarak kasanın yan duvarını kasaya takalım ve arka kabloları monte edelim.
Şimdi kasayı açabiliriz.Ve işte görüntü geliyor
Görüntü yine gelmezse yakın bir tamirciye götürmelisiniz.Ekran kartına zarar gelmiş olabilir.
