mavzermete 1
mavzermete
Bvural41 1
Bvural41
noisiv 1
noisiv
Manwe Work 1
Manwe Work
xranzei 1
xranzei
Hikaye Ekle

iMessage İletişimi, Okunamıyor!

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan lanetadam
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Cevaplar Cevaplar 0
  • Görüntüleme Görüntüleme 151

HERAKLES Otomatik Avlı kalıcı sunucu. 19 Haziran'da açılıyor. Atius & Wizard güvencesiyle hemen kayıt ol, ön kayıt ödülleri aktif. HEMEN TIKLA!

Apple'ın, kendi platformuna özgü anlık mesajlaşma uygulaması iMessage, Adalet Departmanı'nın bir isteği sonucunda yeniden, okunamıyor olduğu gündeme geldi. İşte detaylar.

DRbEZ3.jpg


Apple, özellikle cihazlarının ve hizmetlerinin sunduğu kişisel güvenliği ile, sık sık gündeme geliyor. Son olarak ise Apple’ın kapalı anlık yazışma uygulaması iMessage ile, bu güvenlik durumu yeniden gündeme taşınmış oldu.

iMessage iletişimleri, okunamıyor!
The New York Times tarafından aktarılan bilgilere göre Department of Justice yani Adalet Departmanı, şüpheli bir durum ile ilgili Apple tarafıyla iletişime geçti. Adalet Departmanı’nın Apple’dan istediği, şüpheli bireyin anlık iMessage bilgilerini ilk etapta Apple, olumsuz olarak cevap verdi.

RVZX7Y.jpg


Açıklama olarak ise anlık iMessage yazışmalarının yüksek güvenlik sağlayan şifrelemelere tabii tutulduğu, dolayısıyla anlık iMessage yazışmalarının okunmasının imkansız olduğu aktarıldı. Daha sonrasında ise Apple, Adalet Departmanı için, söz konusu şüpheli kullanıcının sadece geçmiş yazışmaların depolandığı iCloud verilerinin temin edilebileceğini belirtti.

Ancak bu veriler de yine şifreli olarak, eğer kullanıcı istemiş ise iCloud hesabında saklanıyor. Bu şifrelerin Apple tarafından açılıp mı verildiği, yoksa şifreli olarak mı Adalet Departmanı tarafına gönderildiği ise net olarak kaydedilmiş değil...

Öyle görünüyor ki Apple, yıllardır vurguladığı iMessage iletişim güvenliği konusunda, gerçekten temeli sağlam yapılar inşa etmiş. Bu ve buna benzer olaylar Apple’ı nasıl bir değişiklik yapmaya iter bilinmez ama şu an için en güvenli anlık mesajlaşma yazılımları arasında iMessage, zirvede yer alan uygulamalardan oluyor.
 

Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 0, Üye: 0, Misafir: 0)

Geri
Üst