HERAKLES Otomatik Avlı kalıcı sunucu. 19 Haziran'da açılıyor. Atius & Wizard güvencesiyle hemen kayıt ol, ön kayıt ödülleri aktif. HEMEN TIKLA!
Android işletim sistemini kullanan telefonlarda yüklü olarak gelen uygulamalardan nasıl kurtulabileceğinizi anlatıyoruz. İşte Android'de yüklü uygulamaları kaldırın!
Android ekosistemi açık kaynaklı bir ekosistem olduğu için, üreticiler cihazlarına kurduğu ROMlara pek çok ek uygulamayı dahil edebiliyor.
Cihazda ön yüklü olan ROMdaki uygulamalar ise tamamen silinmiyor. Çünkü uygulamaların yükleme dosyası, telefonun sistem dosyaları arasında yer alıyor ve Androiddeki admin yetkisi olan ROOT yetkiniz olmadığı sürece o uygulamaları kaldıramıyorsunuz.
Neden kaldırmamız gerekiyor?
Androidde bir uygulamayı kullanmasanız bile arkada çalışabiliyor. Yani sistemde yüklü olması bir açıdan yeterli. Bu da özellikle RAM kullanımına negatif etki eden bir durum.
Kullanmadığınız uygulamaları kaldırarak, RAM kullanımını daha da azaltabilirsiniz. Bu da cihazınızın performansına olumlu etkide bulunacaktır.
Root yapmadan nasıl kurtulacağız?
Esasında ROMa entegre olarak gelen uygulamaları doğrudan cihazdan silmeniz çok zor. Üreticinin ona izin vermesi gerekiyor. Kaldıramıyoruz fakat devre dışı bırakabiliyoruz. Bizim bu rehberde yapacağımız işlem de uygulamaları devre dışı bırakmak.
Uygulama yöneticisine giriyoruz, daha sonra kullanmadığımız sistemde ön yüklü gelen uygulamanın üzerine geliyoruz. Yüklenen güncellemeleri kaldırarak, uygulamanın minimum hafızada yer kaplamasını sağlıyoruz ve en son devre dışı yapıyoruz.
Böylelikle uygulama ROM hafızasında kalsa da, RAMde ve menüde hiç bir şekilde karşınıza çıkmıyor ve sistemden güç çalmıyor.
Devamı için de sizi videomuzla başbaşa bırakıyoruz. İlerleyen zamanlarda Root ile komple uygulamaları silmeyi de sizlere göstereceğiz. İyi seyirler.
Android ekosistemi açık kaynaklı bir ekosistem olduğu için, üreticiler cihazlarına kurduğu ROMlara pek çok ek uygulamayı dahil edebiliyor.
Cihazda ön yüklü olan ROMdaki uygulamalar ise tamamen silinmiyor. Çünkü uygulamaların yükleme dosyası, telefonun sistem dosyaları arasında yer alıyor ve Androiddeki admin yetkisi olan ROOT yetkiniz olmadığı sürece o uygulamaları kaldıramıyorsunuz.
Neden kaldırmamız gerekiyor?
Androidde bir uygulamayı kullanmasanız bile arkada çalışabiliyor. Yani sistemde yüklü olması bir açıdan yeterli. Bu da özellikle RAM kullanımına negatif etki eden bir durum.
Kullanmadığınız uygulamaları kaldırarak, RAM kullanımını daha da azaltabilirsiniz. Bu da cihazınızın performansına olumlu etkide bulunacaktır.
Root yapmadan nasıl kurtulacağız?
Esasında ROMa entegre olarak gelen uygulamaları doğrudan cihazdan silmeniz çok zor. Üreticinin ona izin vermesi gerekiyor. Kaldıramıyoruz fakat devre dışı bırakabiliyoruz. Bizim bu rehberde yapacağımız işlem de uygulamaları devre dışı bırakmak.
Uygulama yöneticisine giriyoruz, daha sonra kullanmadığımız sistemde ön yüklü gelen uygulamanın üzerine geliyoruz. Yüklenen güncellemeleri kaldırarak, uygulamanın minimum hafızada yer kaplamasını sağlıyoruz ve en son devre dışı yapıyoruz.
Böylelikle uygulama ROM hafızasında kalsa da, RAMde ve menüde hiç bir şekilde karşınıza çıkmıyor ve sistemden güç çalmıyor.
Devamı için de sizi videomuzla başbaşa bırakıyoruz. İlerleyen zamanlarda Root ile komple uygulamaları silmeyi de sizlere göstereceğiz. İyi seyirler.
