kralhakan2009 1
kralhakan2009
Vahsi Uzman 1
Vahsi Uzman
mavzermete 1
mavzermete
xranzei 1
xranzei
noisiv 1
noisiv
Manwe Work 1
Manwe Work
Hikaye Ekle

Xp KASMA SORUNU [YARDIM]

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RazieLL
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Cevaplar Cevaplar 14
  • Görüntüleme Görüntüleme 3K

HERAKLES Otomatik Avlı kalıcı sunucu. 19 Haziran'da açılıyor. Atius & Wizard güvencesiyle hemen kayıt ol, ön kayıt ödülleri aktif. HEMEN TIKLA!

3 Aydır Kullandığım Bir Pc Var.3 Aydır Hiç Bir Kasma Sorunu Yoktu.Bugün Pc Açılışında Gariplikler Sezdim.Pc Hızlıca Açılıyor.Sol Alttaki Singeler Normalde 7 Tane,Sadece 2'si Geliyor.3 Dk Kasıyor Ve Açılış Müziği İle Kasma Derecesi Azalıyor ( Bitmiyor ).Metin2 Gibi Düşük Sistemli Oyunda Bile Kasma Yapıyor.CCleaner İle Tarattım 89 MB Silindi.Gereksiz Tüm Dosyaları Kaldırdım Ama Sonuç Aynı.Antivirüs Programını Sildim Deneme Amaçlı Hiç Bir Değişiklik Olmadı.ESET 32 Yükledim Hala Aynı.

Sistemim=

2 GB 400Hz DDR Ram
128 Mb INtel Ekran Kartı
P4 HT 2.8 Ghz İşlemci
80 GB Barracuda HDD (IDE)
Windows XP Sp3 Orjinal

Tarayıcım=Mozilla (Video İzlerken Bile Kasıyor)

Netim=FİBERNET 20Mbps TTNET



Arkadaşlar Disk Birleştirme Yapınca Tüm .exe Dosyaları Açılmaz Oluyor.





CİDDİ CİDDİ ''Pc Çöpe At'' ''Formatla Gitsin'' Tarzı Şeyler Söylemezseniz İyi Olur.
 
Haydi Arkadaşlar Önümüz Bayram Söyleceklerinize Göre Bir Yol Haritassı Çizeceğim [GÜNCEL]
 
3 Aydır Kullandığım Bir Pc Var.3 Aydır Hiç Bir Kasma Sorunu Yoktu.Bugün Pc Açılışında Gariplikler Sezdim.Pc Hızlıca Açılıyor.Sol Alttaki Singeler Normalde 7 Tane,Sadece 2'si Geliyor.3 Dk Kasıyor Ve Açılış Müziği İle Kasma Derecesi Azalıyor ( Bitmiyor ).Metin2 Gibi Düşük Sistemli Oyunda Bile Kasma Yapıyor.CCleaner İle Tarattım 89 MB Silindi.Gereksiz Tüm Dosyaları Kaldırdım Ama Sonuç Aynı.Antivirüs Programını Sildim Deneme Amaçlı Hiç Bir Değişiklik Olmadı.ESET 32 Yükledim Hala Aynı.

Sistemim=

2 GB 400Hz DDR Ram
128 Mb INtel Ekran Kartı
P4 HT 2.8 Ghz İşlemci
80 GB Barracuda HDD (IDE)
Windows XP Sp3 Orjinal

Tarayıcım=Mozilla (Video İzlerken Bile Kasıyor)

Netim=FİBERNET 20Mbps TTNET



Arkadaşlar Disk Birleştirme Yapınca Tüm .exe Dosyaları Açılmaz Oluyor.





CİDDİ CİDDİ ''Pc Çöpe At'' ''Formatla Gitsin'' Tarzı Şeyler Söylemezseniz İyi Olur.

Sadece oyunlarda kassa ekran kartından diyeceğim ancak normaldede kasıyorsa 2 seçenek var. virüs yada sistem dosyalarının zarar görmesi.Eğer virüsse eset işe yaramıyor Avast ile tarat, İşe yaramazsa 2. şıkka çözüm olarak yazmayın demişsin ancak en köklü çözüm yolu Format.! Disk birleştirmeyide neyle yaptığınlada alakası var format CD sini takıp diskleri silip tekrar baştan oluşturursan problem olmaz.!
 
Sadece oyunlarda kassa ekran kartından diyeceğim ancak normaldede kasıyorsa 2 seçenek var. virüs yada sistem dosyalarının zarar görmesi.Eğer virüsse eset işe yaramıyor Avast ile tarat, İşe yaramazsa 2. şıkka çözüm olarak yazmayın demişsin ancak en köklü çözüm yolu Format.! Disk birleştirmeyide neyle yaptığınlada alakası var format CD sini takıp diskleri silip tekrar baştan oluşturursan problem olmaz.!

Disk Birleştirme İşlemini Smart Defrag İle Yaptım.Sistem Dosyalarını Disk Doktoru İle Tarattım C'de Hasarlar Buldu.Avast Kuruluyor.Sistemi Tekrar Başlatınca Sizi Haberdar Edeceğim.

NOT=İşlemci Macunu Uzun Süredir Yenilenmemiş.Sistemi Kasmasında Rol Oynar Mı ? Isı Konusundada Pc'de 1 Fan Mevcut Bu Da Isıyı Etkiler Mi..?


Teşekkurler
 
Disk Birleştirme İşlemini Smart Defrag İle Yaptım.Sistem Dosyalarını Disk Doktoru İle Tarattım C'de Hasarlar Buldu.Avast Kuruluyor.Sistemi Tekrar Başlatınca Sizi Haberdar Edeceğim.

NOT=İşlemci Macunu Uzun Süredir Yenilenmemiş.Sistemi Kasmasında Rol Oynar Mı ? Isı Konusundada Pc'de 1 Fan Mevcut Bu Da Isıyı Etkiler Mi..?


Teşekkurler

Eğer C de Windows dosyalarının olduğu bölümlerde hasarlar varsa takılmalar vs. olmaları çok normaldir,Tahminime göre Bad Sectör'dür o hatalarda.Bendede band sectör var harddisk eski olduğunda zamanla böyle sorunlar çıkıyor.
Çözüm olarak;
1)Bad sectör temizleyen programlar var bende denedim ve %40 a gelene kadar ortalama %20 lik bir bad sectörlük alanı 3 günde tamamladı.Tabi bad sectörler az ise bu süre azalır.Bad sectör olup olmadığını anlamak için HD Tune isimli programla HardDiskini tarat.İnternette kullanımı konusunda daha çok bilgi alabilirsin.
2)(Benim yaptığım)Bir forumdan Alıntı;
aynı şekilde bu bad sector ün yerini bulalım,Örn. sondan 62. Karede, yani 62x190(her kare 190mb)= 11780 mb, sondan 11780mb, diskin toplam boyutu 476749mb idi 11780 mb çıkarırsak, baştan 464969 mblik bölüm sağlamdır, buda 454gb(1024e bölünce) yapar, ben de diski ikiye böldüm ilk bölüm 450gb, geri kalan 15 gblik kısım ise ikinci bölüm oldu, şimdi burada 15gblik kısmı sildim ve biçimlendirmedim raw olarak kaldı, sistemde gözükmüyor ve bad sector de o bölümde kaldı(sondan 11.Gb de idi), sonuçta 15gb den oldum ama içim rahat:) Özetle diskin bad sectorlü olan son 15 gb lik kısmını çöpe attım,

Farklı bi uygulama olarak; örneğin 160 gblik bir diskiniz var ve 90ıncı gigabyte ta bad sector var ve ne yaptıysak gitmedi, diski 89gb , 3gb(garanti olsun) ve 68gb olarak sırasıyla üçe bölebiliriz, 3gb lik kısım raw olarak kalır ve sistemde gözükmez, bizde diskimizi iki parça 89gb ve 68gb sağlam olarak kullanabiliriz,
Daha sonra WINDOWS sistemini Temiz alana kurabilirsin.
3) Low Level Format; Bu HardDiskinin Tamamen aldığın günkü haline dönmesini sağlar.Bu yönetm ile çoğu Bad sectörden kurtulunduğu söyleniyor ancak.Bu en son çare olmalı çünkü HardDiskini bozabilir.

-----

Macun eskimiş olması Sistemini çok etkileyeceğinin sanmıyorum.Ancak İşlemci hızını etkilemeside çok büyük olasılık yani eğer yenileybiliyorsan yenile.

PC'nin orjinalinde zaten bir adet fan varsa yetmesi gerekiyor.Fanın eskimişse veya çalışması sorunlu hale gelmişse yetmeyebilir.Bu durumda Pc'yi Açıklık bir alana koymanın kesinlikle çok etkisi olur.Eğer yetmezse ek fan desteği alabilirsin.Laptop ise zaten altına koyulan ek fanlar satılıyor.
 

Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 0, Üye: 0, Misafir: 0)

Geri
Üst