OnurBoyla 1
OnurBoyla
noisiv 1
noisiv
Manwe Work 1
Manwe Work
farkmt2official 1
farkmt2official
mavzermete 1
mavzermete
dreamstone 1
dreamstone
Fethi Polat 1
Fethi Polat
Bvural41 1
Bvural41
Hikaye Ekle

Mac OS x86 Kurulum Rehberi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan enstalh4
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Cevaplar Cevaplar 2
  • Görüntüleme Görüntüleme 511

HERAKLES Otomatik Avlı kalıcı sunucu. 19 Haziran'da açılıyor. Atius & Wizard güvencesiyle hemen kayıt ol, ön kayıt ödülleri aktif. HEMEN TIKLA!

Not: daha önce ati mobil kartlar çalışmıyordu. 2011 macbook prolarda Ati gpu kullanılmasıyla beraber Ati nin bazı istisnalar hariç 4xxx,5xxx,6xxx serisi kartları çalışmaya başlamıştır. daha önce ati ekran kartı yüzünden kuramayan varsa tekrar deneyebilir .
İşleme başlamadan önce önemli verilerinizi yedekleyin. Az da olsa bir şeyleri yanlış yaptığınızda bilgilerinizin kaybolma riski var. Kaybolabilecek verilerden ben sorumlu değilim. Ayrıca aşağıdaki sürümler tüm sistemlerde(özellikle eski olanlar) çalışmaz. Kurulum yapmadan donanım uyumluluğunu kontrol edin. Uyumlu sistemlerde ise işlemleri eksiksiz ve düzgün yaparsanız son derece düzgün çalışan ve yaklaşık 20 saniyede açılan bir mac os işletim sisteminiz olacak. Ayrıca dilerseniz Windows vista, 7 ve xp ile ikili başlatma yapabileceksiniz.

Benim örnek olarak kurduğum sistem;
Amd Phenom II X4
Msi k9a2 platinium
Sapphire 512 mb hd 4830 den oluşuyor.

Kurulum dvdsi olarak leopard için; ipc, ideneb, iatkos v7
Snow leopard için;
İatkos S3(intel), snowleomac (intel amd)


Yukarıdaki iso dosyalarından herhangi birine sahip olduğunuzda kaliteli bir dvd ye yavaş bir hzıda yakınız.

Kurulum Aşamaları:
1-)Kuruluma geçmeden mac os u kurmak için windowsun disk yönetiminden mac os için ayrı bir Fat 32 veya biçimlendirilmemiş birincil disk bölümü oluşturun.
eğer mbr kullanıyorsanız(ki %99.9 böyledir)kurmaya çalışılan disk bölümü birincil partition olmalı ve önünde başka mantıksal sürücü de olmamalı.
örn;
C: windows(birincil) D: depo (birincil) E: mac os(birincil) bu şekilde olur.
C: windows(birincil) D: mac (birincil) E: depo(mantıksal) bu şekilde de olur.
C: windows(birincil) D: depo (mantıksal) E: mac os(birincil) bu şekilde olmaz. bu şekilde mac kurulacak diski hfs+ olarak biçimlendiremezsiniz.

2-) kurulum dvdsiyle bilgisayarı başlatın ve kulum ekranına geçmesini bekleyin. Eğer kurulum başlamıyorsa lütfen 10 dk dan fazla beklemeyin. Açık bırakıp sabaha kadar bekleyenler var. O yüzden söylüyorum.

Kuruluma geçtikten sonra işlemlerin tamamlanmasını bekleyin ve gelen ilk ekranda üstteki ana menüden disk utilty i seçin

32212555jv3.jpg




mac os kuracağınız sabit disk bölümünü journaled olarak seçip erase butonuna basın.

28391849jz4.jpg

59140239pg1.jpg


3-)Kurulum kısmına gelip customize butonuna basın(burası en önemli bölüm)

74986635bs1.jpg



her gruptan sadece bir paket seçin. sürücüler, kernel, smbios mutlaka birer tane seçilmeli. Hazır seçili gelenler dışında sahip olduğunuz donanıma özel doğru birkaç seçenek daha seçmeniz sisteminizi büyük ihtimalle çalışır durma getirecektir.

Amd Kullanıcıları: Kernel olarak: Macintoshlar amd işlemci kullanmadığından orjinal kernel çalışmaz. Voodoo, legacy vb. kernelleri kullanmaları gerekiyor.

Intel core 2 sonrası işlemci kullanıcılar: kernel seçmeyecekler varsayılan olarak vanilla kernel(orijinal mac os kerneli) yüklenecektir. P IV diğer kullanıcılar da işlemci komut setine göre bir tane seçebilir.

Ayrıca yukarıdaki örnek sistem için sürücü olarak aşağıdakileri seçtim. Siz kendi donanım bileşenlerinize uygun sürücüleri seçmelisiniz.

VIA/SIS/Marvell/SB: Anakart chipset sürücüsü
ALC888: ses kartı sürücüsü
Realtek R1000: Ethernet sürücüsü

eğer ps2 klavye veya fareniz varsa fixes and patches bölümünden ps2 Mouse ve keyboard seçmeniz gerekli.

Bunların dışında applications kısmındaki NTFS-3g hariç tüm seçenekleri seçtim. Bunu yüklemediğiniz zaman ntfs disklere yazamıyoruz ama okuma yapabilirsiniz. bu programın gerçek macler dahil sorunlar çıkardığını okudum bi kaç yerde ihtiyacım olmadığından yüklemedim. isteyen kurulum sırasında veya mac os kurduktan sonra ntfs-3g veya başka bir ntfs yazma programı (paragon gibi) yükleyebilir.
Customize bölümündeki seçenekler her kurulum dvdsinde kendine hastır. Birinde olan seçenekler ve applicationlar başkasında olmayabilir. Ancak başka dvd den kurulum yapmış olsanız bile eksik olanı aşağıda verdiğim adreslerden indirip kurabilirsiniz.

Ayrıca her gruptan yalnız bir tane paket seçilmeli. Bütün ağ sürücülerini ekleyim garanti olsun, şunu da yükleyim sağlam olsun, 3-5 tane daha smbios seçim daş gibi olsun demeyin. Eğer gpu, ses, ağ driverları seçip seçmeme konusunda veya hangisinin donanımınıza uygun olduğuna emin değilseniz seçim yapmayın. Kurulumdan sonra da yükleyebilirsiniz.

Bundan sonra yaklaşık 20 dk lık yükleme sonunda Mac OS büyük oranda hazır olacak. Eğer kurulum başarılı der lakin kendiliğinden yeniden başlamazsa resetleyin ve sürücüde kurulum dvd si olmadan başlatın. Kurulumun ardından klavye ve diğer bölgesel ayarları yapmak için adımları takip edin. Ekrana görüntü gelmezse osx i -x parametresiyle açıp karşılaşılabilecek sorunlar bölümüne bakın

10mw9.jpg



Kurulum Sonrası:
İlk iş olarak aşağıdaki adresten Türkçe yama indirip, yükleyin. Ve yeniden başlatın.

Türkçe yama indirme linki:

İsteyenler işlemi burada bırakıp güncelleme yapmayabilirler. Güncelleme yapmak isteyenler apple resmi sitesinden update i indirip gerçek mac lerdeki gibi kurabilir. Ancak bunu yaptıklarında sistemdeki kernel vanilla kernele güncellenecek. amd işlemcide vanilla kernel çalışmadığı için sistem açılmayacak. Sistemi yeniden açmak için kurulum dvdsini takıp customize bölümünden sadece kerneli yeniden yüklemeleri gerekiyor. Kurulum sadece küçük olduğu için 1 dk da tamamlanacaktır. Mac osu 1 defaya mahsus –f parametresiyle açın. Bu işlemden sonra sistem güncellenmiş olarak açılacaktır. bir diğer yöntem de eğer farklı kernel kullanıyorsanız sonradan yükleneni legacy_kernel gibi farklı isimle yüklemeniz. bootlaaderı o kernelden açacak şekilde ayarladığınızda güncelleme yaptığınızda sadece orjinal mach_kernel dosyası değişeceğinden sizin kernelinize dokunmayacaktır.


Not:Alıntıdır.
 

Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 0, Üye: 0, Misafir: 0)

Geri
Üst