farkmt2official 1
farkmt2official
mavzermete 1
mavzermete
dreamstone 1
dreamstone
Fethi Polat 1
Fethi Polat
Bvural41 1
Bvural41
Hikaye Ekle

MAC OS X Snow Leopard

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan yokedici755
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Cevaplar Cevaplar 0
  • Görüntüleme Görüntüleme 289

HERAKLES Otomatik Avlı kalıcı sunucu. 19 Haziran'da açılıyor. Atius & Wizard güvencesiyle hemen kayıt ol, ön kayıt ödülleri aktif. HEMEN TIKLA!

33.png

Mac OS X Snow Leopard (sürüm 10.6) (Türkçe: Kar Leoparı), Apple'ın masaüstü ve sunucu işletim sistemi, Mac OS X'in yedinci ana sürümüdür. Apple CEO'su Steve Jobs, Snow Leopard'ı WWDC (Apple Worldwide Developers Conference: Apple Dünya Çapında Geliştiriciler Konferansı)'nda 9 Haziran 2008 tarihinde duyurdu ve Yazılım Mühendisliğinden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Bertrand Serlet tarafından geliştiricilere özel olarak gösterilmiştir. İlk genel gösteri, Dünya Çapında Pazarlamadan Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Serlet ve Phil Schiller tarafından, WWDC 2009'da sunulmuştur.
Mac OS X'in bu sürümü, selefi Mac OS X v10.5 "Leopard" ile karşılaştırıldığında, yeni son kullanıcı özellikleri yerine genel bellek yapısını azaltarak verimliliği ve performansı geliştirmeye odaklanır. Bu, aynı zamanda ilk Mac OS sürümü System 7.1.2'den bu yana Apple olarak şimdi Intel tabanlı ürünlerin üzerine dikkat çekme niyetiyle PowerPC mimarisini desteklemiyor.
Snow Leopard, 28 Ağustos 2009 tarihinde yayınlanmıştır ve Intel tabanlı Macintosh bilgisayarları için bir yükseltme olarak kullanılabilmektedir. Tek kullanıcı lisansları ve "aile paketi" lisansları, beş bilgisayara kadar kullanılabilirler ve Mac bilgisayarlar eleme için 8 Haziran 2009'dan sonra satın alındı; Apple, kendi "güncel" programı aracılığıyla bir indirimli fiyat teklifi sundu. Süre, Snow Leopard'ın bağımsız perakende sürümü için lisans Mac OS X v10.5 "Leopard"dan kullanıcılar için yükseltmeyi kısıtlıyor. OS X "Tiger" için önerilen yükseltme yolu, "Mac Kutu Seti"nin şimdiki sürümü sayesinde, iLife "09 ve iWork "09, OS X Snow Leopard'ı içerdiğidir.

Apple, Mac OS X Snow Leopard işletim sistemi ile birlikte PowerPC mimarisine mensup bilgisayarlara destek vermemektedir. Mac OS X Snow Leopard işletim sisteminin kullanımı için x86 mimarisine mensup bir Mac bilgisayar gerekmektedir. Bu bağlamda 2006 yılında lanse edilen yeni nesil Intel işlemcili Mac bilgisayarlar gerekmektedir. Ayrıca belirtmek gerekir ki 64 bit (x86_64) mimarisinden faydalanabilmek, getirilerinden istifade edebilmek için 2008 yılında lanse edilen, piyasaya sunulan bir Macintosh gerekmektedir.

Yenilikler:
-Boot Camp, HFS+ dosya sisteminden dosyaları koplayalamak ve okumak için Windows dosya sistemlerini sağlar. Yeni sürüm, Başlangıç Disketi Kontrol Paneli'nin yeni bir komut çizgisi sürümü ve Kamera Görüntüleri'nde gelişmiş özellikler için destek de ekler.

-Finder, Mac OS X Snow Leopard'da sunulan yeni teknolojilerinden yararlanmak için 64-bit Cacao'da tamamen yeniden yazılmıştır. Mac OS X Snow Leopard ile birlikte 7 GB kadar daha az disk alanı kullanılmaktadır
 

Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 0, Üye: 0, Misafir: 0)

Geri
Üst