Manwe Work 1
Manwe Work
noisiv 1
noisiv
berkmenoo 1
berkmenoo
mavzermete 1
mavzermete
Mt2Hizmet 1
Mt2Hizmet
xranzei 1
xranzei
Hikaye Ekle

Bir haftada niçin 7 gün var?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan SamuraiXomeN
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Cevaplar Cevaplar 0
  • Görüntüleme Görüntüleme 243

HERAKLES Otomatik Avlı kalıcı sunucu. 19 Haziran'da açılıyor. Atius & Wizard güvencesiyle hemen kayıt ol, ön kayıt ödülleri aktif. HEMEN TIKLA!

Bir haftada niçin 7 gün var?

İnsanlar bir günden daha uzun süreli zamanı bölümlere ayırma ihtiyacı duydukları için 5 günden 15 güne kadar değişen zaman bölümlerini geçmişte kullanmışlar. Örneğin eski Roma’da çiftçiler 7 gün tarlalarda çalışıp sekizinci gün Pazar için şehre inerlermiş.

7 günlük hafta düzeni herhangi bir ülkede yasa ile başlatılıp diğer ülkelerce benimsenen bir uygulama değil. Gökyüzünü sürekli olarak gözlemleyen insanın gökteki sabit yıldızlardan farklı olarak hareketli gök cisimlerine her bir günü bağlamak istemesinden veya tapınmasından kaynaklandığı sanılıyor. Bunlar, Güneş, Ay, Mars, Merkür, Venüs, Jüpiter ve Satürn’dür. Bu çıplak gözle gözlemlenebilen gök cisimlerinin adlarını İngilizce, Fransızca, İtalyanca ve İspanyolca’da haftanın günlerinde bulmak mümkündür. Aşağıdaki tablo bunun bir açıklaması olarak düşünülebilir.

Türkçe : Pazar, Pazartesi, Salı, Çarşamba, Perşembe, Cuma, Cumartesi
İngilizce : Sunday, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday
Fransızca : Dimanche, Lundi, Mardi, Mercredi, Jeudi, Vendredi, Samedi
Gök cismi : Sun (Güneş), Moon (Ay), Mars, Mercury (Merkür), Jupiter, Venüs, Satürn


Ayrıca Türkçe de kullandığımız haftanın günlerinin anlamları şöyle: Pazar ve Pazartesi’nin ne olduğunu açıklamaya gerek yok. Cuma, Arapça toplanmak anlamına geliyor. Cumartesi’nin ne olduğu da belli. Salı kelimesi İbranice ve üçüncü anlamına geliyor. Çarşamba, Farsça Char (dört) ve Şembe (gün) yani dördüncü gün oluyor. Perşembe yine Farsça’da Penc (beş) ve Şembe yani beşinci gün anlamına geliyor. Tavla oynayanlara char ve penc yabancı gelmemiştir.

Selam ve sevgilerimle,
 

Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 0, Üye: 0, Misafir: 0)

Geri
Üst