xranzei 1
xranzei
mavzermete 1
mavzermete
Fethi Polat 1
Fethi Polat
Hikaye Ekle

WINDOWS Xp NASIL KURULUR?? [Resimli]

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Worborg
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Cevaplar Cevaplar 1
  • Görüntüleme Görüntüleme 2K

HERAKLES Otomatik Avlı kalıcı sunucu. 19 Haziran'da açılıyor. Atius & Wizard güvencesiyle hemen kayıt ol, ön kayıt ödülleri aktif. HEMEN TIKLA!

Windows XP Home ve Professional versiyonlarının kurulumunun nasıl yapıldığını adım adım görelim.
XP kuracak kadar güçlü bir sisteminiz varsa
smiliv.gif
bu sistemin CD-ROM'dan Boot etme özelliğide olması gerekiyor ve bu yöntemle kurulum yapacağız.
Öncelikle
Windows XP CD-ROM'unu takın ve bilgisayarınızın güç düğmesine dokunun.

Not
Bilgisayar açılırken çıkan ekran sizin bilgisayarınızda biraz farklı olabilir.​
wxpins00.gif
wxpins21.gif
Press any aaa to boot from CD... mesajını göreceksiniz. Herhangi bir tuşa bastığınız anda sistem takılı olan XP CD-ROM'undan sistem dosyalarını yükleyecektir ve kurulum başlayacaktır. Eğer herhangi bir tuşa basmazsanız bir süre sonra sistem harddiskten boot etmeye çalışacaktır.
Kurulumdan sonra XP CD-ROM'unu cd sürücüde unutanlar karşılarına tekrar kurulum ekranı gelip şok olmasınlar diye alınmış bir önlem...


CD-ROM'dan açılış yapılıp kurulum işlemi başladı
smiliv.gif
karşımıza ilk çıkan yazı:
Setup is inspecting your computer's hardware configuration. . .
wxpins22.gif


Bir bekleme süresinin ardından
smiliv.gif
Microsoft'un klasik mavi yükleme ekranı geliyor.​
wxpins01.gif


Daha sonra Setup is starting Windows mesajı ve Windows XP Professional Setup yada Windows XP Home Setup ekranı:​
wxpins02.gif


ENTER tuşuna basarak devam edersek:​
wxpins03.gif


Windows XP Licensing Agreement yani yazılım anlaşması geldi. F8 tuşuna basarak geçelim.

Şimdi önemli bir adıma geldik. Diskin bölümlenmesi ve formatlama işlemi.​
wxpins04.gif


Eğer disk daha önceden kullanılmışsa veya zaten içinde başka bir işletim sistemi yüklü ise
smiliv.gif
bu ekranda varolan disk bölümü görünecektir. Ya da yukarıda olduğu gibi Unpartitioned space adı altında bölümleme yapılmamış disk alanı görünecektir. Siz duruma göre varolan bölümü(partititon) seçip Enter ile devam edebilir veya Unpartitioned space'i seçip C tuşuna basarak bu alanı bölümleyebilirsiniz. Şu anda yukarıda gözükmüyor ama bu ekranda varolan bir bölümü silme imkanı da var(bu durumda o bölümün içindeki herşey gider ona göre..).
Ben önce C tuşu ile bölümledim ve Enter tuşu ile devam ettim.
Bu ekranda ise hangi dosya sisteminin kullanılacağını soruyor.​
wxpins05.gif


Eğer varolan bir disk bölümünü seçip bu ekrana gelmişseniz tekrar formatlamadan o bölümü kullanma seçeneğinizde olacaktır. Böylece o bölümdeki bilgiler de korunmuş olur.
Bizim ise şimdi iki seçeneğimiz var: FAT veya NTFS.
FAT Bu dosya sistemi DOS ve W9x'in kullandığı dosya sistemidir. Bu şekilde formatlarsanız
smiliv.gif
bir DOS disketiyle açtınızda diskinize erişebilirsiniz. Aynı şekilde eğer birden fazla işletim sistemi kullanıyorsanız
smiliv.gif
mesela bir de W98 yüklü ise
smiliv.gif
W98 ile açtığınızda bu disk alanını da görüp kullanabileceksiniz.
İki tane büyük dezavantajı var:​
  • Kullandığı dosyalama yöntemi diski 64KB'lık hücrelere bölüyor. Ve bir dosya en azından bir hücreyi kapladığı için
    smiliv.gif
    1KB'lık bir dosya bile oluştursanız diskinizde 64KB yer kaplayacaktır.
  • NTFS sisteminin sunduğu disk ve dizinlere hatta dosyalara erişimin kullanıcı bazında kısıtlanabilmesi özelliğinden mahrum kalacaksınız.
NTFS DOS disketiyle açınca ve W9x işletim sistemlerinden erişilememesi dışında güvenilir ve XP'nin özelliklerini tam olarak kullanmanıza imkan veren bir dosya sistemi. Bu arada kafanıza belki takılır diye söylüyorum
smiliv.gif
W9x tarafından erişilemez derken bu ağ üzerinden erişemez demek değil. Aynı makinada birden fazla işletim sistemi varsa bu durum söz konusu olabilir.



NTFS kullanmanızı öneriyorum ve bende NTFS üzerindeyken Enter ile devam ediyorum.
Disk formatlanıyor:​
wxpins06.gif


Ve dosyalar CD-ROM'dan diske koplayalanıyor:​
wxpins07.gif


Ve sistem yeniden açılacak...:​
wxpins08.gif


Bilgisayar açıldığında Windows XP ilk defa Graphical User Interface(GUI) - Grafik kullanıcı arabirimi ile açılıyor:​
wxpins09.gif
wxpins10.gif


Bu adımlarda biz hiçbirşeye elimizi sürmüyoruz
smiliv.gif
çay
smiliv.gif
kahve
smiliv.gif
kakao
smiliv.gif
sahlep işte ne varsa....:​
wxpins11.gif


Şimdi karşımıza önemli bir adım geldi. Eğer Türkçe dışında bir versiyonu yüklüyorsanız(muhtemelen English olanı..) bu ekranda hem Customize düğmesine tıklayarak Türkiye'yi seçmemiz lazım
smiliv.gif
hem de Details ile Türkçe klavyeyi seçmemiz gerekiyor.​
wxpins12.gif


İsminizi ve eğer bir kurumda yükleme yapıyorsanız kurum ismini yazın:​
wxpins13.gif


25 haneli Product aaa'i girin (Windows XP CD-ROM üzerinde-kutusunda yazıyor)​
wxpins14.gif


Ağda da görünecek ve ağ üzerinde her bilgisayarda farklı olması gereken Computer name değerini girin.
Administrator kullanıcısının şifresini girin
smiliv.gif
Confirm password karşısına aynı şifreyi tekrar girin:​
wxpins15.gif


Administrator şifresini boş bırakabilirsiniz ama eğer bir şifre girerseniz bu şifreyi kesinlikle unutmayın
smiliv.gif
yoksa makinayı açamazsınız.
Date and Time Settings
Tarih ve saati kontrol edin
smiliv.gif
gerekiyorsa düzeltin. Time Zone alanında Türkiyenin GMT +2 olan saat dilimini seçin (Athens
smiliv.gif
İstanbul...gibi bir ismi var).​
wxpins16.gif


Eğer bilgisayarda takılı bir ağ kartı varsa
smiliv.gif
kurulum işlemi sırasında tespit edilecektir. Bu durumda size altta olduğu gibi Typical settings ile
smiliv.gif
yani varsayılan ayarlarla birşey sormadan kurulmasını veya Custom settings ile bazı ayarlar yaptırmasını(mesela IP adresini girmek gibi) seçtirecektir. Biz Typical settings'i seçiyoruz
smiliv.gif
zaten kurulduktan sonra istediğimiz gibi gidip bu ayarları değiştirebiliriz.​
wxpins17.gif


Finalizing installation adımı ile kurulum işlemi devam ediyor
smiliv.gif
yine çay
smiliv.gif
kahve
smiliv.gif
kakao ve sahlep...​
wxpins18.gif


Restart...:​
wxpins09.gif
wxpins19.gif
Ekran çözünürlüğümüzü ayarlayacak. OK


İnternet üzerinden Microsoft'un web sitesine bağlanmayı deneyecektir. Bu adımı Skip ile geçmenizde hiçbir sakınca yok.
Administrator özelliğine sahip olacak ilk kullanıcıları oluşturmanız istenecek. Ve XP'nin login ekranı karşınıza gelecektir.​
wxplogn1.gif


Eğer kurulum yapılırken sadece bir kullanıcı oluşturulmuş ve onunda şifresi yoksa
smiliv.gif
bu login ekranı çıkmaz
smiliv.gif
direkt masaüstü gelir.​
xpmenu01.jpg

Hadi geçmiş olsun.

Emege Saygı +ReP pls Sabitlenirse sevinirim
 

Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 0, Üye: 0, Misafir: 0)

Geri
Üst