berkmenoo 1
berkmenoo
mavzermete 1
mavzermete
Mt2Hizmet 1
Mt2Hizmet
xranzei 1
xranzei
Bvural41 1
Bvural41
noisiv 1
noisiv
Manwe Work 1
Manwe Work
Hikaye Ekle

Cevaplanmadı FreeBSD dhcp ip vermemesi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan wRian
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Cevaplar Cevaplar 6
  • Görüntüleme Görüntüleme 111
https://forum.turkmmo.com/konu/3812...c8-gcc9-gcc10-mysql5-6-mariadb10-3-python2-7/

Bu freebsdyi kullanmaya çalışıyorum fakat dhcp olmadan ip var bağlantı kurulmuyor freebsd ile hiçbir şekilde dhcp ile otomatiğe aldığında ise ip dağıtmıyor daha önce yaşayıp çözebilen varmı?
FreeBSD’de DHCP’nin hiç IP alamaması veya “manual IP verince çalışıyor ama DHCP’de çalışmıyor” sorunu genelde 3 ana nedenden birinden kaynaklanır:


1. dhclient hiç çalışmıyor (rc.conf yanlış)


FreeBSD’de network otomatik IP almak için dhclient’ı elle başlatmazsan IP alamaz.


Aşağıdakini kontrol et:

/etc/rc.conf


Aşağıdaki gibi olmalı:

ifconfig_em0="DHCP"


em0 yerine sende hangi interface varsa onu yaz: re0, igb0, em1, vs.


Yanlış örnek (DHCP çalışmaz):

ifconfig_em0="dhcp"


Küçük/büyük harf önemli → DHCP büyük harf olmalı.


2. Interface adı yanlış


FreeBSD’de interface isimleri Linux’tan farklıdır:


em0
igb0
re0
wlan0
vs.


Doğru interface’i bul:

ifconfig


DHCP’yi doğru interface’e yazmazsan FreeBSD hiçbir zaman IP almaz.


3. DHCP server’dan gelen trafik engelleniyor (PF/Firewall etkisi)


FreeBSD’de PF, IPFW veya ipf açıksa DHCP paketlerini (UDP 67/68) engelliyor olabilir.


Kontrol:

service pf status
service ipfw status
service ipfilter status


Eğer açıksa test amaçlı kapat:

service pf stop
service ipfw stop
service ipfilter stop


Sonra DHCP'yi tekrar dene:

dhclient em0


🧪 Tanı Testleri

dhclient log’u kontrol et

tail -f /var/log/messages | grep dhclient


Genelde şu hatalardan biri çıkar:


No DHCPOFFER received
Interface is down
Cannot find interface


Bu hatayı bana screenshot veya text olarak atarsan kesin çözümü söylerim.


🔧 İleri Seviye Kontroller

Interface UP mı?

ifconfig em0 up

DHCP service’i manuel başlat

dhclient em0


Eğer hiç yanıt almıyorsa sorun modem/router tarafında olabilir:


Modem DHCP dağıtıyor mu?
VLAN / tag gerekiyor mu? (Örn: bazı fiber bağlantılar)
MAC adresi değişince IP vermeyen modemler var


💬 İstersen sorunu birlikte çözelim


Bana şu bilgileri gönderirsen sorunu nokta atışı çözerim:

  1. ifconfig çıktısı
  2. cat /etc/rc.conf
  3. dhclient em0 komutunun çıktısı
  4. FreeBSD sürümün (örn: 14.0, 13.2 vs.)

Her biri sorunu netleştirir.
 
FreeBSD’de DHCP’nin hiç IP alamaması veya “manual IP verince çalışıyor ama DHCP’de çalışmıyor” sorunu genelde 3 ana nedenden birinden kaynaklanır:


1. dhclient hiç çalışmıyor (rc.conf yanlış)


FreeBSD’de network otomatik IP almak için dhclient’ı elle başlatmazsan IP alamaz.


Aşağıdakini kontrol et:


/etc/rc.conf


Aşağıdaki gibi olmalı:

ifconfig_em0="DHCP"


em0 yerine sende hangi interface varsa onu yaz: re0, igb0, em1, vs.


Yanlış örnek (DHCP çalışmaz):

ifconfig_em0="dhcp"


Küçük/büyük harf önemli → DHCP büyük harf olmalı.



2. Interface adı yanlış


FreeBSD’de interface isimleri Linux’tan farklıdır:


em0
igb0
re0
wlan0
vs.


Doğru interface’i bul:

ifconfig


DHCP’yi doğru interface’e yazmazsan FreeBSD hiçbir zaman IP almaz.



3. DHCP server’dan gelen trafik engelleniyor (PF/Firewall etkisi)


FreeBSD’de PF, IPFW veya ipf açıksa DHCP paketlerini (UDP 67/68) engelliyor olabilir.


Kontrol:

service pf status
service ipfw status
service ipfilter status


Eğer açıksa test amaçlı kapat:

service pf stop
service ipfw stop
service ipfilter stop


Sonra DHCP'yi tekrar dene:

dhclient em0



🧪 Tanı Testleri

dhclient log’u kontrol et

tail -f /var/log/messages | grep dhclient


Genelde şu hatalardan biri çıkar:



No DHCPOFFER received
Interface is down
Cannot find interface


Bu hatayı bana screenshot veya text olarak atarsan kesin çözümü söylerim.


🔧 İleri Seviye Kontroller

Interface UP mı?

ifconfig em0 up

DHCP service’i manuel başlat

dhclient em0


Eğer hiç yanıt almıyorsa sorun modem/router tarafında olabilir:



Modem DHCP dağıtıyor mu?
VLAN / tag gerekiyor mu? (Örn: bazı fiber bağlantılar)
MAC adresi değişince IP vermeyen modemler var


💬 İstersen sorunu birlikte çözelim


Bana şu bilgileri gönderirsen sorunu nokta atışı çözerim:

  1. ifconfig çıktısı
  2. cat /etc/rc.conf
  3. dhclient em0 komutunun çıktısı
  4. FreeBSD sürümün (örn: 14.0, 13.2 vs.)

Her biri sorunu netleştirir.
Hocam çıktıları göndermeden önde normal ip ataması da çalışmıyor freebsd network alamıyor çıktıları göndereceğim birazdan
 
@Son1Dem buyrun hocam çıktıları ancak atabildim ilgilendiğiniz için teşekkür ederim eğer bsdconfigden dhcp açarsak da ip 0.0.0.0 atıyor otomatik

frb.jpg

ifconfig.png
rcconf.jpg
 

Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 0, Üye: 0, Misafir: 0)

Benzer konular

Cevaplar
12
Görüntüleme
749
Cevaplar
3
Görüntüleme
201
Geri
Üst