HERAKLES Otomatik Avlı kalıcı sunucu. 19 Haziran'da açılıyor. Atius & Wizard güvencesiyle hemen kayıt ol, ön kayıt ödülleri aktif. HEMEN TIKLA!
FreeBSD'de Sendmail Nasıl Devre Dışı Bırakılır?
Merhaba arkadaşlar,
Bu konuda FreeBSD üzerinde Sendmail servisini tamamen devre dışı bırakmanın adımlarını bulabilirsiniz.
Bu işlem özellikle minimal sistemler, gereksiz disk kullanımını azaltmak veya farklı MTA çözümleri (Postfix, Exim vb.) kullanmak isteyenler için faydalıdır.
/etc/rc.conf Dosyasını DüzenleyinAşağıdaki komutu çalıştırarak rc.conf dosyasını açın:
Kod:
ee /etc/rc.conf
Ardından aşağıdaki satırları ekleyin veya düzenleyin:
Kod:
[HEADING=2]NO SENDMAIL[/HEADING]
sendmail_enable="NO"
sendmail_submit_enable="NO"
sendmail_outbound_enable="NO"
sendmail_msp_queue_enable="NO"
Not: Eski FreeBSD sürümlerinde sendmail_enable için "NO" yerine "NONE" kullanılabilir.
Sendmail Servisini DurdurunDeğişiklikleri yaptıktan sonra sendmail servisini durdurun:
Kod:
service sendmail stop
Neden Sendmail Devre Dışı Bırakılır?
Düşük donanımlı veya crappy VPS sunucularda gereksiz disk kullanımı yaratabilir.
Minimal işletim sistemleri için daha sade bir yapı sağlar.
Alternatif MTA (Postfix, Exim vb.) kullanmak için sisteminizi hazırlar.Bu adımları uygulayarak FreeBSD’de Sendmail servisini tamamen devre dışı bırakabilirsiniz.
Varsayılan olarak Sendmail sadece lokal çalışır, fakat bu işlem sisteminizi daha hafif ve güvenli tutar.
İşlem bu kadar basit!Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 0, Üye: 0, Misafir: 0)
Benzer konular
- Cevaplar
- 0
- Görüntüleme
- 837
- Cevaplar
- 1
- Görüntüleme
- 1K
- Cevaplar
- 1
- Görüntüleme
- 95
- Cevaplar
- 0
- Görüntüleme
- 158
- Cevaplar
- 2
- Görüntüleme
- 380
