HERAKLES Otomatik Avlı kalıcı sunucu. 19 Haziran'da açılıyor. Atius & Wizard güvencesiyle hemen kayıt ol, ön kayıt ödülleri aktif. HEMEN TIKLA!
Dünya üzerinde iki ayrı Nobel Ödülü’nün sahibi olan ilk kişi ve Nobel kazanan ilk kadın mucit olan Marie Curie, tıp alanında birçok hastalığın tedavisinde radyasyonun kullanımını savunarak tarihe damga vurmuştur. Marie Curie, çocukluk döneminde annesini tüberkülozdan, kız kardeşini ise tifüs hastalığından kaybetmiştir. O günden beri tıp alanına kafayı takmış ve birçok hastalığın tedavisini bulmak için uğraşmıştır. Paris Üniversitesi Fizik Bölümü’nü, bölüm birinciliği ile bitiren Curie, bilim insanı olma yolunda, ilk adımı böylece atmış oldu. 1903’te radyoaktiviteyi keşfetti ve X-ışınlarının tıp tedavilerinde kullanılmasına öncülük ederek Nobel Fizik Ödülü aldı. Daha sonrasında, 1911 yılında Radyum elementini keşfederek Nobel Kimya Ödülü’ne layık görülen Curie, savaş alanında yaralı askerlerin tedavisinde kullanılan dünyanın ilk mobil X-ray makinesini icat etti. Marie Curie’nin ölümü ne yazık ki kendi elleriyle oldu. Yaptığı deneyler sebebiyle çok fazla radyasyona maruz kalan Curie, 1934 yılında kanserden dolayı vefat etti.
Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 0, Üye: 0, Misafir: 0)
Benzer konular
- Cevaplar
- 2
- Görüntüleme
- 86
- Cevaplar
- 4
- Görüntüleme
- 37
- Cevaplar
- 0
- Görüntüleme
- 178
