HERAKLES Otomatik Avlı kalıcı sunucu. 19 Haziran'da açılıyor. Atius & Wizard güvencesiyle hemen kayıt ol, ön kayıt ödülleri aktif. HEMEN TIKLA!
Öncelikle merhaba,
"Server Source" ve "Client Source" dosyalarımızın arasında gezinirken ".h" uzantılı bir çok dosya görmüşüzdür. ".cpp" uzantılı dosyalarımızın yanında neyin nesidir bu ".h" dosyaları ve ne işe yarar? Birlikte inceleyelim;
".h" header kelimesinin kısaltmasından gelir. Çok önemli olmasının sebebi şudur;
Oyunumuzun esas önemli fonksiyonlarının bulunduğu ".cpp" dosyaları bildiğiniz üzere içinde fazlasıyla fonksiyon bulundurmakta. Kimi ".cpp" dosyalarımız en az 10.000 satırdan oluşmakta. Örneğin "char.cpp" oyunun hayati fonksiyonları burada saklanır ve eklediğiniz sistemlere göre baya bir çoğunlukta fonksiyonu içinde barındırır.
Bir de bu fonksiyonlar için önemli tanımlamalarımız vardır:
struct,enum,int,char,void,bool veya daha basit fonksiyonlar.
İşin içine onlar da olduğunda ve bu tanımlamaları bir .cpp dosyasında toplamak işimizi zorlaştırabiliyor veya gözümüzden bazı şeylerin kaçmasına sebep açabiliyor.
Bu yüzden Oyunumuzu kodlarken tanımlamalarımızı için ".h" dosyalarını kullanmaktayız.
".cpp" dosyalarımızın okunabilirliğini arttırmak daha rahat fonksiyon tanımlamak için ".h" dosyalarını kullanmaktayız.
Eğer sistem eklerken; header dosyalarımızı tanımlamazsak,build'lerde bir çok sorunla karşılaşırız. Bu tip durumlar yaşanmaması için eklediğimiz sistemler için mutlaka gerekli header dosyasını tanımlamamız lazım.
Örneğin bir OFFLINE SHOP sistemi eklerken "char.cpp" dosyamıza mutlaka o sistemle ilgili tanımlamaların bulunduğu bir header dosyasını tanımlamamız gerekir.
Bunun için de Örnek olarak char.cpp dosyamıza gelip
[CODE title="C++"]#include "offline_privateshop.h"[/CODE]"Server Source" ve "Client Source" dosyalarımızın arasında gezinirken ".h" uzantılı bir çok dosya görmüşüzdür. ".cpp" uzantılı dosyalarımızın yanında neyin nesidir bu ".h" dosyaları ve ne işe yarar? Birlikte inceleyelim;
".h" header kelimesinin kısaltmasından gelir. Çok önemli olmasının sebebi şudur;
Oyunumuzun esas önemli fonksiyonlarının bulunduğu ".cpp" dosyaları bildiğiniz üzere içinde fazlasıyla fonksiyon bulundurmakta. Kimi ".cpp" dosyalarımız en az 10.000 satırdan oluşmakta. Örneğin "char.cpp" oyunun hayati fonksiyonları burada saklanır ve eklediğiniz sistemlere göre baya bir çoğunlukta fonksiyonu içinde barındırır.
Bir de bu fonksiyonlar için önemli tanımlamalarımız vardır:
struct,enum,int,char,void,bool veya daha basit fonksiyonlar.
İşin içine onlar da olduğunda ve bu tanımlamaları bir .cpp dosyasında toplamak işimizi zorlaştırabiliyor veya gözümüzden bazı şeylerin kaçmasına sebep açabiliyor.
Bu yüzden Oyunumuzu kodlarken tanımlamalarımızı için ".h" dosyalarını kullanmaktayız.
".cpp" dosyalarımızın okunabilirliğini arttırmak daha rahat fonksiyon tanımlamak için ".h" dosyalarını kullanmaktayız.
Eğer sistem eklerken; header dosyalarımızı tanımlamazsak,build'lerde bir çok sorunla karşılaşırız. Bu tip durumlar yaşanmaması için eklediğimiz sistemler için mutlaka gerekli header dosyasını tanımlamamız lazım.
Örneğin bir OFFLINE SHOP sistemi eklerken "char.cpp" dosyamıza mutlaka o sistemle ilgili tanımlamaların bulunduğu bir header dosyasını tanımlamamız gerekir.
Bunun için de Örnek olarak char.cpp dosyamıza gelip
gibi tanımlamalar yapmalıyız ki dosyamız tanımları ya da fonksiyonları okuyabilsin.
Header'ın kısa tanımı ve yaradığı iş bu şekilde.
İyi geliştirmeler ve iyi forumlar diliyorum.
(Yanlış olduğum noktalar varsa düzeltmekten çekinmeyin)Header'ın kısa tanımı ve yaradığı iş bu şekilde.
İyi geliştirmeler ve iyi forumlar diliyorum.
En Çok Reaksiyon Alan Mesajlar
Eline sağlık paylaşım için teşekkürler
Paylaşım için teşekkürler.
bu konu pvp server kurulum alanına taşınıp sabitlenebilir yeni başlayan kişiler neyin ne olduğunu anlayabilir
C++ işlemleri olduğu için buraya açtım ama adminler de uygun görüyorsa oraya taşınabilir.Teşekkürlerbu konu pvp server kurulum alanına taşınıp sabitlenebilir yeni başlayan kişiler neyin ne olduğunu anlayabilir
c++ tabiki de fakat içerik bir sistemden daha çok bilgiye yönelik olduğu için öyle söyledim. yararlı bilgi dolu içeriklerin orada olması daha mantıklı ilk gelen oraya bakıyordur çünkü.C++ işlemleri olduğu için buraya açtım ama adminler de uygun görüyorsa oraya taşınabilir.Teşekkürler
Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 0, Üye: 0, Misafir: 0)
Benzer konular
- Cevaplar
- 9
- Görüntüleme
- 467
- Cevaplar
- 4
- Görüntüleme
- 336
- Cevaplar
- 2
- Görüntüleme
- 327
