Sitemize reklam vermek için [email protected] adresine mail atabilirsiniz

Fivem Etiketler Nasıl Kullanılır ?

Dr.Legendy

𝔽𝕖𝕝𝕒𝕜𝕖𝕥𝕞𝕥𝟚 𝕐𝕒𝕜𝕚𝕟𝕕𝕒!


Merhaba Turkmmo



Fivem Etiketler nasıl kullanılır ?


Etiketleri, komut dosyalarınıza manuel (elle) çeviriler ekleme uğraşına girmeden lokalize edilmiş metinler elde edebilmek için kullanabilirsiniz.


Etiketler nerede bulunur ?

OpenIV uygulamasını açın.
GTA V \ update \ update.rpf \ x64 \ data \ lang dizinine erişim sağlayın.
RPF dosyalarından size uygun olan dilin dosyasını seçin.



05d4b23342b40fce3c7bda24be046b9fa7e65373.png



Açmış olduğunuz RPF dosyasının içerisinde, etiketleri içeren bir grup gxt2 dosyası göreceksiniz. Kullanacağınız dosyayı bulduğunuzda, daha iyi arama yapabilmeniz için OXT uzantısıyla dosyayı dışarı çıkartmalısınız.



7e01c1ebaa2ef7cb601af35eee12dd8c12e1896c.png



Çıkartmış olduğunuz uzantıyı açtığınızda aşağıdakine benzer içerik olacaktır.


d77b4ff72021898e4a4fb99b53ca62d6723878db.png


Etiketi nasıl kullanıyoruz ?

-Nerede kullanacağınıza bağlıdır.
Örneğin, onu bir ölçek biçiminde, yardım metninde veya belki bir alt başlıkta mı kullanmak istiyorsunuz?

Bir tür BeginText ("STRING") veya bunun bir türevini kullanmak istiyorsanız, etiketleri kullanabilirsiniz!
Örneğin, ekranın sol üst köşesinde metin görüntülemek için yapmanız gereken;

BeginTextCommandDisplayHelp("STRING")
AddTextComponentSubstringPlayerName("Some text")
EndTextCommandDisplayHelp(0, 0, 1, -1)

"STRING" yerine, kullanmak istediğiniz etiketin adını yazabilirsiniz.

Örneğin, global.gxt2 dosyasında YT_UPLOAD_COMPLETE = Yükleme Tamamlandı kodu vardır, bu <LABEL> = <LOCALIZED STRING> biçimini izler.
Bu nedenle, sol üst köşede "Yükleme Tamamlandı" şeklinde görüntülenmesi için şu aşamaları yapmalısınız:

BeginTextCommandDisplayHelp("YT_UPLOAD_COMPLETE")
EndTextCommandDisplayHelp(0, 0, 1, -1)



43272decad36a4fac350e7ce36da13d3e2a9f2b8.png



Üstteki resimde olduğu gibi görünecektir.


Etiketlerin eğer ismi yoksa nasıl yapacağız ?


Bazı etiketlerin isim yerine kodları vardır.
Örneğin, etiketin 0x001A2EA0 = General yalnızca bir kodu vardır.
HashCollider uygulamasını indirerek etiketlerin kodlarına ulaşabilirsiniz.

0x001A2EA0 aratınca bir eşleşme bulunuyor.



Sözlük eşleşmesi



Gördüğünüz gibi, sözlükte zaten bilinen bir etiket bulundu, "pm_plane_general" etiketini kullanabilirsiniz.

Fakat her zaman eşleşme olmayabilir.
Örneğin 0x00280626 = Vinewood Hills, eşleştiricide aşağıdaki gibi görünecektir.



Sözlük eşleşmesi yok



Bu durumda, bir eşleştirme oluşturmanız ve bunu kullanmanız gerekir.
Yani, 0x00280626 kullanmak için aşağıdaki eşleştirmeyi yapabilirsiniz.



Rastgele çarpışma



BeginTextCommandDisplayHelp("collision_9gjs1b")
EndTextCommandDisplayHelp(0, 0, 1, -1)



Vinewood rastgele çarpışması



İşlem sonucunda etiket kullanılabilir olacaktır.


Parametreli etiketler


Etiketler aracılığıyla arama yaparken süslü etiketleri farketmiş olabilirsiniz: ~a~ve ~1~ gibi.
Bunlar, oynatıcıyı görüntülerken özel metin / sayılarla değiştirilebilen yer tutuculardır.

~1~ Dynamic Number
~a~ Area Title / Dynamic String

Onları değiştirmek için ADD_TEXT_COMPONENT_ dizinde aratmalısın.


Etiketin içerisinde etiket kullanmak


Örneğin, etiketi kullanmak istediğimizi varsayalım GB_ASLT_GO = Go to ~a~

Bir yer adını etiketleyelim. (Sadece atanmış yer isimlerini girmelisiniz)

Böylece kullanmak istediğimiz bir etiket buluyoruz (diyelim GB_ASLT_GO1 = ~y~Fort Zancudo).

BeginTextCommandDisplayHelp("GB_ASLT_GO")

AddTextComponentSubstringTextLabel("GB_ASLT_GO1")

EndTextCommandDisplayHelp(0, 0, 1, -1)



Etiketin içindeki etiket



Veya bir eşleştirme kullanabilirsiniz, örneğin

BeginTextCommandDisplayHelp("GB_ASLT_GO")

AddTextComponentSubstringTextLabel("collision_9gjs1b")

EndTextCommandDisplayHelp(0, 0, 1, -1)



Etiket içinde çarpışma


 

Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 1, Üye: 0, Misafir: 1)

Üst