Sitemize reklam vermek için [email protected] adresine mail atabilirsiniz
For Advertising Contact [email protected]

DirectX 12 Ultimate Neler Sunuyor?

Black White

yu gonplei ste odon
Katılım
7 Kas 2011
Konular
1,211
Mesajlar
11,549
Reaksiyon Skoru
1,238
Online Süresi
9g 4s 47d
Başarım Puanı
317
Madalyalar
3
MmoLira
21
DevLira
0
En İyi Cevap Puanı
0
Takipçiler
110
  • Turkmmo 2012 Yılının En İyi Uzman Üyesi
  • 4. Komik Resim Yarışması
  • 2. Profil Dizayn Yarışması

Landom2 başlamanın TAM ZAMANI! Harika Paskalya Eventi başladı HEMEN OYNA!




DirectX 12 Ultimate ve getirdiği yeniliklere yakından bakıyoruz.
2018 yılında GeForce RTX ekran kartları ışın izleme, Variable Rate Shading ve Mesh Shading gibi birçok yeni grafik teknolojisi ile birlikte piyasaya sunuldu. Bu teknolojiler, 2002’de programlanabilir gölgelendiricilerin icadından bu yana grafiklerde önemli bir sıçrama etkisi yarattı. Böylece sinema kalitesinde yansımalar, gölgelendirme ve ışıklandırma gibi yetkinlikler oyunlara getirilmişti.

Microsoft, bu tür birçok yenilikçi teknolojiyi tüm platformlara taşıyacak, yeni nesil oyunlarda standart olarak kodlamaya olanak tanıyan yeni grafik API’si DirectX 12 Ultimate’i duyurdu.

DirectX 12 Ultimate, geliştiricilere zamandan tasarruf sağlayan ara katman yazılımı ile desteklenen, çalışmak için hazır örnekler sunan ve hazır araçlar barındıran bir altyapı sağlıyor. En önemlisi ise donanımsal olarak çoklu platform desteği sağlanıyor. Yani birçok donanım ve yazılım geliştiricisi bu teknolojileri kullanmakta özgür.

Bu durumda oyun geliştirmek daha hızlı ve daha kolay hale gelirken, daha fazla geliştiricinin bu yenilikçi teknolojileri oyunlarında kullanmasına olanak sağlanıyor. Birçok geliştiricinin bu alanda zaten belirli çalışmaları bulunuyordu. Halihazırda 30’dan fazla DirectX Ray Tracing oyunu var ve DirectX 12 Ultimate ile birlikte oyunların sayısı hızla artmaya başlayacak.

İlk olarak bu API’nin özellikleri tanıtılan XBox X Series konsolunda kullanılacak. Bununla birlikte DirectX 12 Ultimate, yakında yayınlanacak olan büyük Windows 10 2004 (20H1) güncellemesiyle birlikte sunulacak. Ayrıca DirectX 12 Ultimate yeni ve dikkat çekici bir logo tasarımıyla öne çıkıyor.

Yeni Teknolojiler Neler Getirecek?
DirectX 12 Ultimate ile kullanılan teknolojiler ilk olarak oyunlarda göz dolduran grafiklerin yer almasına imkan tanıyor. Tüm geliştiricilere açılan bu API ile yeniliklerin kullanılacağı oyun sayısı da büyük ölçüde artacak.

Bir diğer konu ise performans. Yeni API’nın içinde yer alan teknolojiler ile birlikte ekran kartına binen yük azaltılabiliyor. Böylelikle artan görüntü kalitesinin yanında performans kazanımları oldukça değerli.

DirectX 12 Ultimate Teknolojileri
Işın İzleme
DirectX 12 Ultimate’in en yeni özellikleri arasında, bir sahnede ışığın yolunu gerçekçi bir şekilde simüle eden ışın izleme (ray tracing) bulunuyor. Bu sayede filmlerde bulunan aydınlatma, gölge ve yansıtma gibi efektlerin kullanımı mümkün kılınıyor.

Ayrıca Ultimate, DirectX Raytracing (DXR) sürüm 1.1 için yeni bir güncelleme getiriyor. Bu, ışın izlemeyi geliştiricilerin uygulaması için daha da verimli hale getiriyor.



NVIDIA’nın zaten Işın İzleme Teknolojisi ile neler yapabildiğini biliyorduk. Bu destek Battlefield V, Call of Duty: Modern Warfare, Control, Metro Exodus ve Shadow of the Tomb Raider gibi oyunlara kazandırılmıştı. Artık Xbox Series X’in de ışın izleme teknolojisini destekleyeceğini biliyoruz. Bu konsolda AMD rDNA2 tabanlı bir GPU kullanılıyor ve bu mimari yakında PC’lerde kullandığımız ekran kartlarına da gelecek.

Variable Rate Shading (VRS)
Değişken Oranlı Gölgelendirme (VRS), geliştiricilerin bir sahnenin farklı bölümlerini farklı kalite düzeylerinde oluşturmalarına olanak sağlayarak performansı artırabiliyor. Vulkan destekli Wolfenstein: Youngblood oyununda bu teknoloji kullanıldı ve algılanabilir bir görüntü kalitesi kaybı yaşanmadan %15’e kadar performans artışı sağlandı. Bu teknoloji DirectX 12 Ultimate’e gelmiş bulunuyor ve birçok geliştirici bu teknolojiyi oyunlarına kolayca ekleyebiliyor.



Geliştiricinin yarattığı algoritmalar, oyuncunun göremediği pikselleri tanımlıyor ve oluşturma (gölgeleme) oranını azaltmak için Değişken Oranlı Gölgelendirme (VRS) kullanılıyor. Örneğin, bir gölgedeki siyah pikseller gölgeleme hızı azaldığında pek de farklı görünmez. Bu nedenle, kare başına çok sayıda pikselin gölgeleme oranını azaltılıyor. Bu da GPU iş yükünü azaltırken performansı artırıyor.

Mesh Shading
Açık dünya oyunlarından örnekle başlayalım. Bu oyunlarda uçsuz bucaksız haritalar ve nesneler yer alıyor. Bu durumlarda ise CPU ve GPU’ya büyük ölçüde yük biniyor. Mesh Shading, yeni oluşturma teknikleri ile yakında olan nesnelerin çizimine öncelik veriyor. Uzakta ve gözle görülemeyecek, yani dikkat çekmeyen noktalarda ise detaydan kaçılıyor. Bu esnada görüntü kalitesinden bir kaybımız olmazken donanıma binen yük azalıyor ve performans olumlu etkileniyor.



DirectX 12 Ultimate ile Mesh Shading teknolojisi, geliştiricilerin uygulaması için daha hızlı ve kolay hale gelecek.

Sampler Feedback
Örnekleyici Geri Bildirimi, VRS ile benzer prensipte çalışıyor. Çoğu oyunda, gerçek dünyada olduğu gibi hareketli nesneler yer alırken, nesnelerin çoğu da hareketsizdir. Yani diğer bir pencereden baktığımızda rüzgarda ağaçların uçuştuğunu, yolda yayaların geçtiğini ve uzakta uçan kuşların olduğunu görebiliriz. Ancak genel anlamda baktığımızda ise sahnenin büyük kısmında bir değişiklik olmuyor.

Bu grafikler işlenirken nesnelerin tekrar tekrar oluşturulması GPU iş yükü için bir israf niteliğinde. Sampler Feedback kullanılarak, bu nesneler daha düşük oranda ve verimli bir şekilde yeniden çizilebiliyor. Bu yeniden kullanım kavramı yerine göre ışın izleme tarafı için de kullanılabilir.

DirectX Raytracing 1.1
DirectX Raytracing (DXR), yalnızca film endüstrisinde elde edilebilen video oyunlarına yeni bir grafik gerçekçilik seviyesi getiriyor. DXR 1.0 kullanan oyunlarda daha önce benzeri görülmemiş düzeyde bir görsel kalite gözlemlendi ve geliştirici geri bildirimlerine yanıt olarak DXR 1.1 geliştirildi. Ek olarak geliştiricilerin kullanabilmesi için daha fazla araç sağlandı. Geliştiricilerin işleri kolaylaşırken, geliştirme aşamasında daha fazla araç ve seçeneğe sahipken bizler de daha başarılı yapımların ortaya çıkmasını hevesle bekliyoruz.

NVIDIA
NVIDIA, mühendisleri tarafından öncülük edilen teknolojilerin ve GeForce RTX mimarisinin standart DirectX 12 Ultimate API’ye geldiğini görmekten heyecan duyduğunu ve her yerdeki geliştiricilerin bu teknolojileri kolayca kullanabileceğini belirtiyor.

DirectX Ray Tracing ve Variable Rate Shading şu anda Windows 10’da destekleniyor, Microsoft’un Windows 10 20H1 güncelleştirmesi, Mesh Shading ve Sampler Feedback desteği ile birlikte DXR 1.1 güncellemesini kullanıma sunacak. NVIDIA ise tüm yeni ve güncellenmiş DirectX 12 Ultimate özellikleri için tam sürücü desteği ile Windows 10 20H1 sürümünde hazır olacak.
 
Son düzenleme:

Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 1, Üye: 0, Misafir: 1)

Üst