Sitemize reklam vermek için [email protected] adresine mail atabilirsiniz
For Advertising Contact [email protected]


✗Sarcasm™

'Sıradışı Admin
Telefon Numarası Onaylanmış Üye TC Kimlik Numarası Doğrulanmış Üye
Co Admin
VIP Üye
Yarışma
Yönetici
Katılım
2 Ağu 2010
Konular
4,364
Mesajlar
21,185
Reaksiyon Skoru
3,624
Online Süresi
104g 16s 18d
Başarım Puanı
445
Madalyalar
0
MmoLira
1,293
DevLira
0
En İyi Cevap Puanı
15
Takipçiler
4

Rüya2 Global server 8 yıllık tecrübesiyle, rakiplerine yön veren yenilikleriyle ve uzman yönetici kadrosuyla 29 kasım 2019'da açılıyor! DETAYLI TANITIM VE KAYIT OLMAK İÇİN TIKLAYIN



Skript'te komut oluşturmak çok kolaydır.

Bir komut tanımının temel kalıbı aşağıdaki gibidir:
command /<komut adı> <argümanlar>:
  aliases:
  executable by:
  usage:
  description:
  permission:
  permission message:
  cooldown: <zaman aralığı>
  cooldown message:
  cooldown bypass:
  cooldown storage: <değişken>
  trigger:
    <çalıştırılacak kod>
Not: Bütün girişler isteğe bağlı, ve trigger gerekli bir bölüm.

Komut Adı (Gerekli)
Komut adı kısaca komuttur. Komut adında boşluk karakteri dışında herhangi bir karakteri kullanabilirsiniz. Eğer boşluk karakteri kullanırsanız, boşluktan sonraki yazılar argüman olurlar. Komut adından önce eğik çizgi (/) isteğe bağlıdır (komutu eğik çizgi olmadan kullanabileceğiniz anlamına gelmez).

Argümanlar (İsteğe bağlı)
Argümanlar için herhangi bir yazı yazabilirsiniz. Argümanların belirli parçalarını [köşeli parantez] içine alarak isteğe bağlı yapabilirsiniz. Örnek olarak, /komut argüman1 [arg2] bu komut /komut argüman1 veya /komut argüman1 arg2 olarak kullanılabilir.

Tip Argümanları
Ayrıca bir argümanın tipini bu kalıbı kullanarak kısıtlayabilirsiniz: <tip=varsayılan değer>
Örnek olarak bir oyuncu adı veya bir eşya girmek zorunda olduğunuz argümanlar.

  • text/string tipinde olan bir argüman her şeyi kabul eder, object tipi argümanlar için kullanılamaz.
  • Tip aynı argümanda birden çok değer almak için çoğullaştırılabilir. Örnek olarak number -> numbers, entity -> entities
  • = varsayılan değer kısmı isteğe bağlı. Argümanı isteğe bağlı yapar ve eğer argüman girilmezse varsayılan değeri kullanır.
    Ayrıca varsayılan değer için bir ifade (expression) kullanabilirsiniz. Örnek olarak: <item=%player's tool%>
Bir örnek komut:
command /kill <entity types> [in [the] radius <number = 20>]:
Bu komut /kill zombies, /kill creepers and animals in radius 100 veya /kill monsters in the radius 6 gibi kullanılabilir. 'radius' argümanı girilmezse 20 kullanılır.

Aliases
Basitçe komutun alt komutlarıdır. Virgül ile ayrılırlar.
Örnek: /altKomut1, altKomut2, /altKomut3 (Eğik çizgi isteğe bağlı)

Executable By
Komutun neler tarafından kullanabileceğini belirler. Yani konsol ve oyuncular.
Örnekler: console, players, the console and players

Usage

Eğer komut doğru kullanılmamışsa gönderilecek mesaj. Örneğin gerekli argümanlar girilmediğinde, tip ile limitli bir argümana farklı bir tipde değer girildiğinde...

Mesaj şöyle gözükür: Correct usage: <kullanım mesajı>

Eğer bu giriş belirtilmezse, kullanım mesajı komutu oluşturmak için kullandığınız kod olacak.

"Correct usage: " yazısını sadece Skript'in JAR dosyasındaki english.lang dosyasından değiştirebilirsiniz.

Description
Komutun açıklaması. Diğer eklentiler bunu alabilir/gösterebilir.

Permission
Bu komutu kullanmak için gerekli yetki. Eğer kullanan gerekli yetkiye sahip değilse bir mesaj gönderilecek.

Permission Message
Varsayılan yetki yok mesajını bu giriş ile değiştirebilirsiniz.

Cooldown
Basitçe, komutu tekrar kullanmak için beklenilmesi gerekilen süre. Örnek: cooldown: 10 seconds
Lütfen bekleme sürelerinin sunucu kapanınca sıfırlanacağını unutmayın. Bunu önlemek için, "Cooldown Storage" girişini kullanın.

Bekleme süresi ile iptal edilebilir.

Cooldown Message
Varsayılan bekleme süresi mesajını bu giriş ile değiştirebiliriniz.
ile bu mesaja kalan süre gibi kullanışlı bilgiler ekleyebilirsiniz.

Cooldown Bypass
Bekleme süresini aşmak için yetki.

Cooldown Storage
Uzun bekleme sürelerini depolamak için sunucu kapansa da sıfırlanmayacak bir değişken.

Çalıştırılacak Kod
Kod başarıyla kullanılırsa çalıştırılacak kod. Bu trigger bölümünde olmak zorunda.

Girilen Argümanları Alma
Aşağıdaki kod kalıpları bir argümana girilen değeri almak için kullanılabilir.

Kod:
[the] last arg[ument]
[the] arg[ument](-| )%sayı%
[the] (1st|2nd|3rd|4-90th) arg[ument]
[the] arg[ument]
[the] %tip%( |-)arg[ument][( |-)%sayı%]
[the] arg[ument]( |-)%tip%[( |-)%sayı%]
Örnekler:
Kod:
the last argument
arg-1
argument 6
13th arguments
the argument
the player argument
arg-item type-3
Bu ifade kodlarının dönüş tipi, argümanın tipi olur. Örnek olarak give arg-1 to player-argument yapabilirsiniz.

Örnek Bir Komut
Kod:
command /pasta:
    aliases: /pastaal, pastalar, /pastaistiyorum
    description: Bir pasta al, günde sadece bir tane!
    permission: pasta.bir_yalan
    executable by: players
    cooldown: a day
    cooldown storage: {beleşPasta::%player's uuid%}
    cooldown message: Sana bugünlük bir pasta yeter! %remaining time% sonra tekrar dene.
    cooldown bypass: pasta.yiyici
    trigger:
        if the player has space for a cake:
            give a cake to the player
        else:
            send "Pastayı tutmak için envanterinde yeterli yer yok!"
            cancel the cooldown
 

Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 1, Üye: 0, Misafir: 1)

Üst