Sitemize reklam vermek için [email protected] adresine mail atabilirsiniz
For Advertising Contact [email protected]


Wizardry 8

BoRa{TR}

Level 7
TM Üye
Üye
Ticaret - 0%
0   0   0
Katılım
26 Ocak 2009
Konular
745
Mesajlar
1,514
Beğeniler
131
MmoLira
0
DevLira
0
#1
Evrenin başlangıcından önce kozmik lordlar tarafından 3 güçlü sembol yaratıldı: Hayatın simgesi Astral Dominae, değişimin simgesi Chaos Moliri ve bilginin simgesi Destinae Dominus. Milyonlarca yıl sonra bu üçünün varlığını öğrenen güçler, bunları ele geçirmek için kanlı bir rekabete giriştiler. Cyborglardan oluşan ordunun lideri olan kötü kalpli Dark Savant Astral Dominae'yi ele geçirdi. Bilgiyi herşeyden üstün tutan Mooklar ise Chaos Moliri'yi buldular. Bu iki güç, böcek benzeri yaratıklar tarafından kurulan T'Rang ve onların ezeli rakibi olan Umpaniler de peşlerinde, son parça Destinae Dominus'un olduğunu öğrendikleri Higardilerin gezegenine gittiler. Artık hem son parçayı ele geçirmek, hem de diğer iki sembolü birbirlerinin elinden kapmak için bu gezegen üzerinde amansız bir mücadelenin başlaması kaçınılmazdı. Bu savaşın sonucu evrenin kaderini tayin edecekti, çünkü her üç sembolü de ele geçiren evrenin tüm sırlarına ve karşı konulmaz bir güce sahip olacaktı.

Bilgisayar oyunları tarihinin en eski serilerinden biri olan Wizardry serisinin sekizinci oyunu sonunda çıktı. Sonunda diyorum, çünkü eski olan yalnızca serinin kendisi değil, aynı zamanda bu oyunun yapım çalışmalarına başlanma tarihi. Oyunun yapımı için dört yıldan fazla bir zaman harcandı. Aslında bu gecikmenin son bir yılının sebebi oyun yapımından çok Sir-tech firmasının yaşadığı güçlükler oldu. Sir-tech'in mali sorunları nedeniyle oyunlarının ABD'de dağıtımından sorumlu olan bölümü kapandı. Çeşitli dağıtımcılarla yapılan pazarlıklardan sonra, nihayet ABD'deki bir mağaza zinciri olan Electronics Boutique ile anlaşma yapıldı. Ama yaşanan zorluklar sonucunda Sir-tech oyun işinden elini çekmeye karar verdi ve Wizardry 8 firmanın son oyunu olacak. Wizardry ve Jagged Alliance gibi iki mükemmel seriyi yaratan firma için üzücü bir son.

Bu acıklı tablo gözünüzü korkutmasın, ortaya çıkan oyun hiç de fena değil. Büyük ihtimalle Wizardry 8'e baktığınız zaman ilk gözünüze çarpacak olan şey oyunun grafikleri. Oyundaki 3D poligon grafikler kullanılmış. Oyunun arayüzü ve karakter portreleri dışındaki tüm grafikleri üç boyutlu. Örneğin oyundaki bütün canavarlar ve NPC'ler gayet güzel görünümlü 3D poligon modellerle gösteriliyor. Fazla detaylı olmamalarına rağmen hem güzel tasarlanmışlar hem de çok şık animasyonlara sahipler. Aynı şey oyundaki mekan grafikleri içinde geçerli. Gerçi özellikle dış alanların bir kısmı fazla "köşeli" duruyorlar, ama oyun genel olarak içinde bulunduğunuz mekanların görsel atmosferini hakkıyla veriyor.

Oyun seslerde de çok başarılı. Aslında müzikler ve ses efektleri yeterli olmakla birlikte çok göz alıcı değiller. Oyunu seslerde "çok başarılı" olarak nitelememin temel sebebi, karakterlerin konuşmaları. Jagged Alliance'da adamlarınızın konuşmalarında gösterilen başarı bu oyunda da tekrarlanmış. Her karakteri yaratırken, onun için bir kişilik belirliyorsunuz ve karakterin konuşmaları buna göre belirleniyor. Adamlarınızın her biri isterseniz barbar bir savaşçı, isterseniz bilge bir büyücü gibi konuşabiliyor. Kadın ve erkek olarak seçebileceğiniz toplam 24 ayrı kişilik var. Karakter sesleri gerçekten de oyuncuların bu oyuna kolayca ısınmasına sebep olan çok önemli bir etken.

Oyuna başladığınız zaman, eğer eski oyunlardaki karakterlerinizi saklamışsanız, oyuna onlarla başlayabiliyorsunuz. Zaten oyunun senaryosu Wizardry 7'nin devamı. Ama eski oyunları oynamadıysanız bile korkmanıza gerek yok, çünkü oyunun başında daha önce olanlar detaylı olarak anlatılıyor. Karakter yaratma kısmında alıştığımız Elf, Dwarf, Hobbit gibi ırkların yanısıra, Fellpurr (kedi-adam) ve Dracon (ejder-adam) gibi tamamen bu oyuna has ırklar arasından da seçim yapabiliyorsunuz. Yine oyundaki 15 karakter sınıfı arasında da ninja, lord, gadgeteer gibi diğer oyunlarda görmeye alışık olmadığımız seçenekler mevcut.Tabii bu kadar değişik kombinasyon olunca insan hepsini denemek istiyor. Ama üzülmeyin karakterlerinizin classını level atladıkça değiştirebiliyorsunuz (D&D 3rd Edition’daki gibi).
 
Üst