Fethi Polat 1
Fethi Polat
Bvural41 1
Bvural41
OnurBoyla 1
OnurBoyla
mavzermete 1
mavzermete
Hikaye Ekle

Basit Hesap Makinesi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ßyMesMes
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Cevaplar Cevaplar 8
  • Görüntüleme Görüntüleme 1K

HERAKLES Otomatik Avlı kalıcı sunucu. 19 Haziran'da açılıyor. Atius & Wizard güvencesiyle hemen kayıt ol, ön kayıt ödülleri aktif. HEMEN TIKLA!

Alıntı Değildir..

Arkadaşlar Buna Benzer bir tasarım yapmaya çalışın. Daha güzel gözükecektir..

hmakqb5.jpg


Forma;

2 TextBox, 2 Label (1de çıkan sonuç yazacak. 2yede sadece isim olarak "Sonuç" yazınız.. ), 4 tane commandbutton( + - / * ) ve tasarım olarak canlılık kazandıracaksanız resimdeki gibi Shape ekleyin

Kodlamamıza Geçiyoruz.

(Coded by ßyMesMes )

-----------

Toplama İşlemi yaptırıyoruz.. (+ buttonuna tıklayarak kod bölümünü açın )

Private Sub Command1_Click( )
Dim mc1, mc2 As Integer
On Error Resume Next
mc1 = Text1.Text
mc2 = Text2.Text
Label1 = mc1 + mc2
End Sub

Topama İşlemi kodu bu kadar..

----------

Çıkartma İşlemi yaptırıyoruz.. (- buttonuna tıklayarak kod bölümünü açın )

Dim mc1, mc2 As Integer
On Error Resume Next
mc1 = Text1.Text
mc2 = Text2.Text
Label1 = mc1 - mc2
End Sub

Çıkartma İşlemi kodu bu kadar..


----------
Bölme İşlemi yaptırıyoruz.. (/ buttonuna tıklayarak kod bölümünü açın )

Private Sub Command3_Click( )
Dim mc1, mc2 As Integer
On Error Resume Next
mc1 = Text1.Text
mc2 = Text2.Text
Label1 = mc1 / mc2
End Sub

----------

Çarpma İşlemi yaptırıyoruz.. (* buttonuna tıklayarak kod bölümünü açın )

Private Sub Command4_Click( )
Dim mc1, mc2 As Integer
On Error Resume Next
mc1 = Text1.Text
mc2 = Text2.Text
Label1 = mc1 * mc2
End Sub

----------

Kullandığımız mantık:

text1 ve text2 adlı textboxları mc1 ve mc2 adlı değişkene eşitledik. label1 de ise bu mc1 ve mc2 ile işlemimizi yaptık.. "On Error Resume Next" ise Hata olursa hiçbir işlem yapma anlamındadır. Yani textbox lara sayı yerine harf girerseniz hiçbir hata vermeyecektir..

----------

Kendinize göre düzenlemek ve geliştirmek serbesttir. Saygılarımla..
 

Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 0, Üye: 0, Misafir: 0)

Geri
Üst