HERAKLES Otomatik Avlı kalıcı sunucu. 19 Haziran'da açılıyor. Atius & Wizard güvencesiyle hemen kayıt ol, ön kayıt ödülleri aktif. HEMEN TIKLA!
AL-Türkiye ilişkilerinin geliştirilmesi amacıyla, BM 59. Genel Kurul Oturumu marjında dönemin Dışişleri Bakanı Sayın Abdullah Gül ile önceki ALGS Moussa tarafından 22 Eylül 2004 tarihinde New York'ta Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı ile AL Genel Sekreterliği Arasında Mutabakat Muhtırası imzalanmıştır.
Dönemin Dışişleri Bakanı Sayın Abdullah Gül, eski ALGS Moussanın daveti üzerine, AL Dışişleri Bakanları Konseyinin 3-4 Mart 2007 tarihlerinde Kahirede gerçekleştirdiği toplantıya katılarak, açılış oturumunda konuşma yapmış, bu vesileyle AL Irak Komitesinin Dışişleri Bakanları düzeyindeki çalışma toplantısına da iştirak etmiştir.
6 Eylül 2006 tarihinde düzenlenen AL Dışişleri Bakanları Konseyi toplantısında, Türkiye ve AL arasındaki siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel ilişkileri çeşitli açılardan geliştirmek amacıyla Türk-Arap İşbirliği Forumu (TAF) kurulmasına ilişkin karar kabul edilmiştir. Forumu kuran anlaşma (Türk-Arap İşbirliği Forumu Çerçeve Anlaşması) dönemin Dışişleri Bakanı Sayın Ali Babacan ile eski ALGS Moussa tarafından 3 Kasım 2007 tarihinde İstanbulda imzalanmıştır.
Anlaşma kapsamında öngörülmüş olan işbirliği alanları şunlardır: (i) siyasi ve güvenlik işbirliği (ii) ekonomik işbirliği, (iii) kültürel işbirliği, (iv) sosyal kalkınma alanında işbirliği, (v) Medeniyetler İttifakı Girişiminin güçlendirilmesine yönelik işbirliği.
Sırasıyla 2005 ve 2008 yıllarından itibaren düzenli olarak her yıl tertiplenen Türk-Arap Ekonomi Forumu ve TAF Dışişleri Bakanları toplantıları ile sözkonusu toplantılar kapsamında veya bu toplantıların uzantısı olarak gerçekleştirilen ilave etkinlikler, Türkiye ile AL ülkeleri arasındaki siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel ilişkilerin geliştirilmesi hususunda önemli platformlar olarak öne çıkmaktadır.
Ülkemizde bir temsilcilik açma yönünde AL tarafından Temmuz 2007de yapılan önerinin tarafımızdan uygun görülmesi üzerine, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Arap Devletleri Ligi Arasında Türkiyede Bir Misyon İhdas Edilmesine İlişkin Anlaşma 11 Ekim 2008 tarihinde İstanbulda imzalanmış olup, Ankaradaki AL Misyonu, Ocak 2010da Büyükelçi düzeyindeki bir diplomatın başkanlığında faaliyete geçmiştir.
Dönemin Dışişleri Bakanı Sayın Abdullah Gül, eski ALGS Moussanın daveti üzerine, AL Dışişleri Bakanları Konseyinin 3-4 Mart 2007 tarihlerinde Kahirede gerçekleştirdiği toplantıya katılarak, açılış oturumunda konuşma yapmış, bu vesileyle AL Irak Komitesinin Dışişleri Bakanları düzeyindeki çalışma toplantısına da iştirak etmiştir.
6 Eylül 2006 tarihinde düzenlenen AL Dışişleri Bakanları Konseyi toplantısında, Türkiye ve AL arasındaki siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel ilişkileri çeşitli açılardan geliştirmek amacıyla Türk-Arap İşbirliği Forumu (TAF) kurulmasına ilişkin karar kabul edilmiştir. Forumu kuran anlaşma (Türk-Arap İşbirliği Forumu Çerçeve Anlaşması) dönemin Dışişleri Bakanı Sayın Ali Babacan ile eski ALGS Moussa tarafından 3 Kasım 2007 tarihinde İstanbulda imzalanmıştır.
Anlaşma kapsamında öngörülmüş olan işbirliği alanları şunlardır: (i) siyasi ve güvenlik işbirliği (ii) ekonomik işbirliği, (iii) kültürel işbirliği, (iv) sosyal kalkınma alanında işbirliği, (v) Medeniyetler İttifakı Girişiminin güçlendirilmesine yönelik işbirliği.
Sırasıyla 2005 ve 2008 yıllarından itibaren düzenli olarak her yıl tertiplenen Türk-Arap Ekonomi Forumu ve TAF Dışişleri Bakanları toplantıları ile sözkonusu toplantılar kapsamında veya bu toplantıların uzantısı olarak gerçekleştirilen ilave etkinlikler, Türkiye ile AL ülkeleri arasındaki siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel ilişkilerin geliştirilmesi hususunda önemli platformlar olarak öne çıkmaktadır.
Ülkemizde bir temsilcilik açma yönünde AL tarafından Temmuz 2007de yapılan önerinin tarafımızdan uygun görülmesi üzerine, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Arap Devletleri Ligi Arasında Türkiyede Bir Misyon İhdas Edilmesine İlişkin Anlaşma 11 Ekim 2008 tarihinde İstanbulda imzalanmış olup, Ankaradaki AL Misyonu, Ocak 2010da Büyükelçi düzeyindeki bir diplomatın başkanlığında faaliyete geçmiştir.
