Fethi Polat 1
Fethi Polat
Bvural41 1
Bvural41
OnurBoyla 1
OnurBoyla
mavzermete 1
mavzermete
xranzei 1
xranzei
Hikaye Ekle

Otomobil alacaklar dikkat!

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan azrailkadir27
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Cevaplar Cevaplar 1
  • Görüntüleme Görüntüleme 133

HERAKLES Otomatik Avlı kalıcı sunucu. 19 Haziran'da açılıyor. Atius & Wizard güvencesiyle hemen kayıt ol, ön kayıt ödülleri aktif. HEMEN TIKLA!

Toyota Türkiye CEO`su Bozkurt, kur
farkı sebebiyle 50 bin liralık
otomobillerin 70 bin liraya
yükseldiğini belirterek, “Elde kalan
2013 modeller hâlâ 10 bin lira daha
avantajlı alınabilir“ dedi.
Toyota Türkiye CEO`su Ali Haydar
Bozkurt, kurlarda yaşanan artışın
özellikle yeni otomobillerde ciddi
fiyat farklarına sebep olduğunu
söyledi.
Son bir yılda döviz kurunda yüzde 40
artış olduğu tespitini yapan Bozkurt,
kısa süre önceye kadar 50 bin liraya
satılan bir otonun 2014 modelinin
artık 65-70 bin liraya alınabileceğini
söyledi.
"2013 MODEL ALIN"
Bugün TV`de yayınlanan Üç Nokta
programına konuk olan Ali Haydar
Bozkurt, otomotiv sektöründeki son
gelişmeleri değerlendirdi. Otomobil
almak isteyenlere önerilerde bulunan
Bozkurt, şöyle devam etti: “Otomobil
almayı düşünenlere özellikle
stoklarda bulunan 2013 model
arabaları değerlendirsin. 2013 ve
2014 model arabayı yan yana
koyduğunuzda birebir aynı
otomobildir ama 2013`lerde ciddi
fiyat avantajı var. Eldeki stoklar 2-3
haftada eritilir. Tüketiciler biraz
acele etsin.“
"BU YIL ZOR GEÇECEK"
Türkiye`de ocak ayında otomobil
satışlarının yüzde 27,5 gibi çok sert
düştüğünü hatırlatan Bozkurt, “Bu yıl
otomobil için zor bir yıl olacak. Yıllık
600 binlere gerileyen Pazar sektör
için kırmızı olmasa da turuncu alarm
anlamına gelir“ dedi. Kriz lafını
kullanmak istemediğini ancak
sektörde ciddi bir daralma olduğunu
vurgulayan Bozkurt, ekonomiyi
soğutma çabalarında ölçünün
kaçmaması gerektiğini ifade etti.
Bozkurt, bu daralma durdurulmazsa
sektörde ciddi bir istihdam kaybı
yaşanacağı uyarısı yaptı.
"TÜRKİYE ÜRETİM ÜSSÜ"
Türkiye`nin artık dünyadaki sayılı
üretim üslerinden biri haline
geldiğini vurgulayan Bozkurt,
“Mesela Toyota`nın Türkiye fabrikası
dünyadaki en kaliteli fabrika
seçiliyor. Biz bugün bu üretimleri
artıralım hatta mümkünse yeni
yatırım çekelim. Sektörün
bayraktarlığını yapalım. Her cephede
savaşamayız“ dedi.
"İÇ PİYASA BÜYÜMELİ"
Ali Haydar Bozkurt, dünyada büyük
otomobil markalarının bile
birleşmeye gittiğini hatırlatarak,
“Birincisi mevcut Türkiye`de üretimi
olan 8 marka var. Toyota`da
bunlardan bir tanesi. Biz burada
öyle bir ortam oluşturalım ki bu
markalar 2 modelse bunu 3-4
modele çıkarsın. Burada üretimlerini
genişletsin. Bunu iç piyasayı
büyüterek sağlarız. Yerli üretim biraz
daha uzun bir vadeli “ dedi.
"TEK MODELLE BABAYİĞİT OLMAZ"
Otomobil sektöründeki yerli marka ve
onu üretecek babayiğit
tartışmalarına da değinen Bozkurt,
yerli markanın tek modelle
gerçekleşmeyeceğini, gerçekleşse bile
ekonomik olmayacağını vurguladı.
Sektörde yapılacak bir yatırımın
kendini kurtarabilmesi için bir
modelden en yıllık 100 bin adet
satış gerektiğini söyleyen Bozkurt,
şöyle devam etti:
“Türkiye`de en çok satılan modeller
yılda 30 bin adettir ve bunlar 1-2
tanedir. Diyelim 30 bin adet
ürettiniz, pazarda sattınız ve çok
beğenildi. Geri kalan 70 bin adedi
mecburen dış pazara götüreceksiniz.
Dış pazara gittiğinizde size hangi
markasınız? Ürün gamınız ne
denildiğinde tek model
göstereceksiniz. Öyle dediğinizde o
ülkede bir bayi ağı kurmanız çok zor.
Birkaç modelden bahsediyorsanız
bunların her biri milyar euroluk
yatırımlardır. Bu kolay bir süreç
değil.“
 

Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 0, Üye: 0, Misafir: 0)

Geri
Üst