HERAKLES Otomatik Avlı kalıcı sunucu. 19 Haziran'da açılıyor. Atius & Wizard güvencesiyle hemen kayıt ol, ön kayıt ödülleri aktif. HEMEN TIKLA!
Bios, anakartımızın; özelliklerini yönetebileceğimiz ve kullanabileceğimiz bölümüdür. Buradan çeşitli ayarları yapılandırabiliriz. Sistem, saat tarihi, formatlama sırasında hangi sürücüden boot etmesi... vs. gibi birçok diğer çeşitli ayarları yapılandırabiliriz.
Bazen burada yapılandırdığımız ayarlar sonrasında açılışta hatayla karşılaşabiliriz. Bu hatanın nedeni bios içerisinden yapılan değişiklere göre değişebilir. Bu hataya bios üzerinde yaptığınız değişiklerin neden olduğunu düşünüyorsanız, böyle bir durumda yapacağınız ilk işlem bios ayarlarını default yapmak olacaktır.
Öncelikle bilgisayarımız ilk açılışı sırasında resimdeki gibi (farklı da olabilir) ekrana çeşitli yazılar gelir. Bu ekranda sizi yönlendiren bazı yazılar görebilirsiniz. Bios bölümüne giriş yapmak için ekranın alt bölümünde genelde "delete" tuşu bilgisi görülür. Ancak bu durum bazı anakart modellerine göre değişebilir, "delete" tuşu olmaması halinde "F2" tuşu ile de giriş yapılabilir.
Bu ekran sonrasında bios bölümü (mavi ekran üzerinde, beyaz yazılar olan ekran) karşımıza gelecek. Burada ayarları sıfırlayabilmemiz için "Load to default" ("Load Setup Defaults" da olabilir) seçeneğini kullanmamız gerekir. Bu işlemi yaptıktan sonra onaylayıp onaylamadığınıza dair bir soru ekranınıza gelir. Klavyenizden "Y" yada "N" (yes - no) tuşlarıyla onay işlemini gerçekleştirebiliriz.
Bios bölümünde yapacağınız tüm değişiklikler sonrasında ayarlarınızı kaydetmek için "F10" tuşunu kullanabilirsiniz. Yeni ekranda, klavyenizden tekrar "Y" yada "N" (yes - no) tuşlarıyla onay işlemini gerçekleştirebiliriz.
Bazen burada yapılandırdığımız ayarlar sonrasında açılışta hatayla karşılaşabiliriz. Bu hatanın nedeni bios içerisinden yapılan değişiklere göre değişebilir. Bu hataya bios üzerinde yaptığınız değişiklerin neden olduğunu düşünüyorsanız, böyle bir durumda yapacağınız ilk işlem bios ayarlarını default yapmak olacaktır.
Öncelikle bilgisayarımız ilk açılışı sırasında resimdeki gibi (farklı da olabilir) ekrana çeşitli yazılar gelir. Bu ekranda sizi yönlendiren bazı yazılar görebilirsiniz. Bios bölümüne giriş yapmak için ekranın alt bölümünde genelde "delete" tuşu bilgisi görülür. Ancak bu durum bazı anakart modellerine göre değişebilir, "delete" tuşu olmaması halinde "F2" tuşu ile de giriş yapılabilir.
Bu ekran sonrasında bios bölümü (mavi ekran üzerinde, beyaz yazılar olan ekran) karşımıza gelecek. Burada ayarları sıfırlayabilmemiz için "Load to default" ("Load Setup Defaults" da olabilir) seçeneğini kullanmamız gerekir. Bu işlemi yaptıktan sonra onaylayıp onaylamadığınıza dair bir soru ekranınıza gelir. Klavyenizden "Y" yada "N" (yes - no) tuşlarıyla onay işlemini gerçekleştirebiliriz.
Bios bölümünde yapacağınız tüm değişiklikler sonrasında ayarlarınızı kaydetmek için "F10" tuşunu kullanabilirsiniz. Yeni ekranda, klavyenizden tekrar "Y" yada "N" (yes - no) tuşlarıyla onay işlemini gerçekleştirebiliriz.
[Her BIOS için geçerli değildir.En çok kullanılan BIOS göz önüne alınmıştır.Aynı olmasa bile benzerlik gösterebilir.]
Son düzenleme:
Not:Her bios böyle değildir.
Dense iyi olur![]()
Teşekkürler. Ekledim.

Bios dediğimiz şey Anakartın içindedir. Format atmak gerekmezBu format gerektirir mi?

Bilgisayar açılırken genellikle "Del" tuşuna basarak girilebilir.
Sistemden sisteme farklılık gösterebilir ama açılış ekranında "Press (tuş) to enter setup" tarzında belirtir.
Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 0, Üye: 0, Misafir: 0)
Benzer konular
- Cevaplar
- 2
- Görüntüleme
- 159
- Cevaplar
- 3
- Görüntüleme
- 132
- Cevaplar
- 3
- Görüntüleme
- 117
- Cevaplar
- 0
- Görüntüleme
- 24
