mavzermete 1
mavzermete
xranzei 1
xranzei
Manwe Work 1
Manwe Work
noisiv 1
noisiv
Hikaye Ekle

Visaul Basic 2008 Hesap Makinesi yapımı.

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan HighTurk99
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Cevaplar Cevaplar 0
  • Görüntüleme Görüntüleme 507

HERAKLES Otomatik Avlı kalıcı sunucu. 19 Haziran'da açılıyor. Atius & Wizard güvencesiyle hemen kayıt ol, ön kayıt ödülleri aktif. HEMEN TIKLA!

Arkadaşlar Visaul Basic 2008 Hesap Makinesi yapımı.

Gerekli olan 5 Adet Buton , 3 Adet Texbox, 3 Adet Label

63463975.png


Formumuzu bu şekilde tasarlıyoruz. 3 tane label, 3 tane TextBox, 5 tane Button

Buton İsimleri ;
1.Buton: Topla
2.Buton: çıkar
3.Buton: böl
4.Buton: çarp

Label İsimleri;
1Label: 1.Sayı
2.Label: 2.Sayı
3.Label: Sonuç



Kodlamaya başlayalım....


"TOPLA" Butonuna iki kere tıklıyoruz ve kod sayfasına geçiş yapıyoruz.
Dim a, b As Integer
a = Textbox1.Text
b = Textbox2.Text
Textbox3.Text = a + b
"ÇIKAR" Butonuna çift tıklıyoruz.
Dim a, b As Integer
a = textbox1.text
b = textbox2.text
textbox3.text = a - b
"BÖL" Butonuna çift tıklıyoruz.
Dim a, b As Integer
a = textbox1.text
b = textbox2.text
textbox3.text = a / b
"ÇARP" Butonuna çift tıklıyoruz.
Dim a, b As Integer
a = Textbox1.Text
b = Textbox2.Text
Textbox3.Text = a * b
"KAPAT" Butonuna çift tıklıyoruz .
Me.Close "yazıyoruz"

Beğenin Lütfen
 
Son düzenleme:

Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 0, Üye: 0, Misafir: 0)

Geri
Üst