HERAKLES Otomatik Avlı kalıcı sunucu. 19 Haziran'da açılıyor. Atius & Wizard güvencesiyle hemen kayıt ol, ön kayıt ödülleri aktif. HEMEN TIKLA!
Konuyu açmak için en uygun yerin burası olduğunu düşündüm. Eğer konuyu kilitlemek isterseniz kilitleyin , yanlış yerdeyse taşıyın ne uygunsa onu yapın. Ben bu konuyu Türkçeyi daha düzgün kullanmak ile alakalı uyarılar yapmak ve birkaç bilgi vermek amaçlı açtım.
Herkesin de bildiği gibi Türkçe kullanmayı , bu modern dil ile iletişim kurmayı Mustafa Kemal Atatürk'e borçluyuz. Eğer Atatürk dil devrimini yapmasaydı şu an bu dil ile değil Arapça veya Farsça konuşuyor olurduk.
Atatürk'ün bu devrimi yapma sebebi, Arapça ve Farsça kelimelerin okunması ve yazılması yönünden büyük sıkıntıları olması ve okur-yazar oranının normalin altında olmasıydı. M.Kemal Atatürk'te buna dur dedi ve dil devrimini gerçekleştirdi. İnsanların bu yeni dili okuması ve yazması daha kolay olduğundan okur-yazar oranı arttı. Böyle bir devrimi yapan bir insana teşekkür etmek yerine resmen saygısızlık ediyoruz. Örneğin ;
Bazı kelimeler yanlış yazılıyor bazıları ise kısaltılmak istenirken çok saçma sapan sözlere dönüşüyor. "Sağ ol = Saol - Sağol - saqol - sgl , Ya da = yada , Ne Haber? = nbr - naber , Ne Yapıyorsun ? = napıyon - napıyosun..." Daha saymadığım bir sürü böyle yazılan kelime var. Lütfen Türkçeyi doğru düzgün kullanalım. Bazı resimler göstereceğim bunlar da size daha iyi kullanmanızda yardımcı olabilir.
Not:Bu konuyu size ders vermek amaçlı değil uyarmak amaçlı açtım. Lütfen daha özenli olalım!
Herkesin de bildiği gibi Türkçe kullanmayı , bu modern dil ile iletişim kurmayı Mustafa Kemal Atatürk'e borçluyuz. Eğer Atatürk dil devrimini yapmasaydı şu an bu dil ile değil Arapça veya Farsça konuşuyor olurduk.
Atatürk'ün bu devrimi yapma sebebi, Arapça ve Farsça kelimelerin okunması ve yazılması yönünden büyük sıkıntıları olması ve okur-yazar oranının normalin altında olmasıydı. M.Kemal Atatürk'te buna dur dedi ve dil devrimini gerçekleştirdi. İnsanların bu yeni dili okuması ve yazması daha kolay olduğundan okur-yazar oranı arttı. Böyle bir devrimi yapan bir insana teşekkür etmek yerine resmen saygısızlık ediyoruz. Örneğin ;
Bazı kelimeler yanlış yazılıyor bazıları ise kısaltılmak istenirken çok saçma sapan sözlere dönüşüyor. "Sağ ol = Saol - Sağol - saqol - sgl , Ya da = yada , Ne Haber? = nbr - naber , Ne Yapıyorsun ? = napıyon - napıyosun..." Daha saymadığım bir sürü böyle yazılan kelime var. Lütfen Türkçeyi doğru düzgün kullanalım. Bazı resimler göstereceğim bunlar da size daha iyi kullanmanızda yardımcı olabilir.
Not:Bu konuyu size ders vermek amaçlı değil uyarmak amaçlı açtım. Lütfen daha özenli olalım!
En Çok Reaksiyon Alan Mesajlar
Allahın Kelamı Kur-an Arapça,İslam katında en güzel dil Arapça söyleyecek başka söz yok...
Atatürk hedefini başarı ile gerçekleştirmiş ecdadımız bizi böyle görmesin...
Her şeyi dine bağlamayın insanları da dinle boğmayın.
Sen neyin mantığından bahsediyorsun Allah (c.c) inkar ediyorsun bu mu mantık ?
Sende atatürkü adam gibi araştırsaydın benim gibi sevmezdin..
Sende azıcık o Cübbeliyi araştıraydın bari ^^.
Konu cidden çok iyi bir yerde değinilmiş.Bu yüzden konuyu açan arkadaşa teşekkürlerimi sunuyorum.
Konuyu saptıranlar var gördüğüm üzere ve kişilerin dini görüşlerini vs. eleştirenleri gördüm.
Arkadaşlar elhamdülillah müslümanım,müslümanız. Fakat dine inanmayan arkadaşlarımızda olabiliyor niye bunlara kötü bir gözle bakıyoruz ?
Niye illaki dine inandırma himayesindesiniz ? Nerede yazmış müslümanlıkta ZORLA dine inandırın diye ?
Kişi dine inanmıyorsa o kendi günahıdır. Niye sizde bunlara ortak oluyorsunuz pek anlamıyorum doğrusu.
Konuyu saptırmadan devam edeyim, bazı arkadaşlarında gördüm imzalarında "değil" yerine "deil" vs. üzülüyorum açıkçası.
Cübbeli dediğiniz adamın ne olduğu ortada, düştüğü durum da ortada.. Dini sömüren adamın biri başka hiçbir şey değil. Muhtemelen Atatürk'ü araştırdığım dediğin ve araştırdıkların kötü yönleridir. Biraz iyi yönünden bakmaya çalışsan Ulu Önderin MUHTEŞEM biri olduğunu anlarsın.. Mesela o size göre bir Ateist ve din düşmanıydı (yani siz öyle düşünüyorsunuz muhtemelen) Atatürk ne ateist ne de din düşmanıydı.. Ayrıca Ateist olsa bile bırak neyse ne seni ilgilendirir mi hayır. Sevmemek hakkınız ama @Psikoloq; bir arkadaşa araştır, oku demişsin ya
sen daha çok oku daha çok araştır, en çok da Cübbeliyi araştır...
Arkadaşlar tartışma bitmeli bence. Ayrıca her bi' haltı da dine bağlamayın. Elhamdulillah Müslüman'ız fakat her şey de dine bağlanmaz. Kapatılması için bildirildi.
Konu sahibi isteği üzerine kilitlendi.
Gerekli Bir Konu Fakat İnsan İster İstemez Bir Süre Sonra Alışıyor Ve Kısaltmaları Ve Yabancı Kelimeleri Kullanmaya Başlıyor Malesef..
- Durum
- Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 0, Üye: 0, Misafir: 0)
Benzer konular
- Cevaplar
- 2
- Görüntüleme
- 69
- Cevaplar
- 0
- Görüntüleme
- 19
- Cevaplar
- 0
- Görüntüleme
- 30

