Vahsi Uzman 1
Vahsi Uzman
Bvural41 1
Bvural41
OnurBoyla 1
OnurBoyla
noisiv 1
noisiv
Manwe Work 1
Manwe Work
farkmt2official 1
farkmt2official
mavzermete 1
mavzermete
dreamstone 1
dreamstone
Hikaye Ekle

Visual Basic Genel Terimler [VB6,.NET]

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan treaty
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Cevaplar Cevaplar 2
  • Görüntüleme Görüntüleme 714

HERAKLES Otomatik Avlı kalıcı sunucu. 19 Haziran'da açılıyor. Atius & Wizard güvencesiyle hemen kayıt ol, ön kayıt ödülleri aktif. HEMEN TIKLA!

_____________________
Form_Load : Formun Açıldığı Anda Devreye Girecek Kodların Yazılacağı Bölümdür.
Bu Bölüme Yazılan Kodlar Program Açılır Açılmaz Devreye Girer..
----------------------
True : Onay Terimidir...
Kullanıldıgı Bölümde İşlevin Gerçekleşmesini Sağlar..
Aynı Zamanda Timer'de da Kullanılır , Timer İşlev Görmüyorsa Bu Kod İle Timer Kendi Görevine Baslayacaktır..
----------------------
False : Onay Vermeyen (zıt) Terimdir , True Gibi Timer'de da Kullanılabilir..
Timer'i Etkileyen Bir Kod İçersinde Kullanılır ise; Timer Çalışmayı Durdurur...
True Terimi İle Geri Baslatılabilir...
----------------------
.Caption : Nesnelerin Baslıgığını Temsil Eder..
Bkz : Command1.Caption = "emre"
"burayı isteğinize göre değiştirebilirsiniz.."
---------------------
Text : Genelde Textbox'u Temsil Eder..
Bkz : TextBox1.Text ' TextBox'un İçerisindeki Veriyi İşleme Alır..
---------------------
Me.Hide : Form_Load Bölümüne Yazıldıgında Ve Program Açıldığında Gizli Olarak Yani Sistem Arkaplanında Çalışır..
Programın Arayüzü Ekrana Gelmez,Sadece Görev Yöneticisinde (arkaplanda) Çalışır.
-------------------
End : Programı Sonlandırmakla Yükümlü Olan Terimdir..
Bkz : Button'a End Kodunu Yazdığınızda Program Kapanır..
------------------
On Error Resume Next : Program,İşlev Sırasında Herhangi Bir Hata İle Karşılaştığında Hatayı Arkaplana Atar,ve ekrana bildirim olarak gelmez..
Kodların İşlevselliğine göre , program çalışmayı durudurabilirde , durdurmayabilirde..
-----------------
End Sub : Kodlar İşini Bitirdiğinde,Çalışmayı Durdurmak İçin Kullanılan Terimdir..
Yani Kodlara Yeri Geldiğinde Noktayı Koyuyor
-----------------
MsgBox : Kullanıcıya Bilgi Vermek Amacıyla Kullanılabilir.
Bkz :
Private Sub Command1_Click()
MsgBox "emre"
End Sub
- Butona Basıldığında Bildirim Penceresi Gelir Ve "" İçerisindeki veri yazar "emre" gibi..
Siz Ne Yazarsanız Artık..
++++
Kodların Arasında'da Yer Alan msgbox,İşlev Sırasında Herhangi Bir Bilgiyi/Hatayı Sizlere Bildirir..
----------------
Show : Açmak/Göstermek Anlamındadır...
Genelde Bir Programdan Diger Programa Geçişler İçin Kullanılır..
Bkz : Button'a Form2.Show Kodunu Eklediğinizde ve Tıkladığınızda,Form2 Açılır..
Bununla Birlikte 1.Programı Gizlemek İsterseniz ; Buttona Su Kodu Yazabilirsiniz :
Form1.Hide
Form2.show
End Sub
-----------------
Hide : Yukardada Belirttiğim Gibi;Gizlemek Anlamında Kullanılır..
-----------------
Enabled : Nesnenin Kullanılıp&Kullanılmamasını Temsil Eder..
Bkz : TextBox'un Enabled Özelliğini True Yaptıgınızda Ve Programı Açtığınızda ,TextBox Bulanık Görünüp Hiçbir İşlev Görmez..
-----------------
Visible : ToolBox Menüsündede Bulunan Nesne Gizleme Aracıdır..
Bkz : Button'un Visible Özelliğini True Yaptıgınızda Ve Programı Açtığınızda,Button Yokmuş Gibi Olur,Görünmez.
-----------------
Interval : ToolBox Menüsünde Bulunan Timer'in En Temel Özelliğidir..
Zaman Aralıklarını Girip , Timeri Ayarlamalarını Girebilirsiniz..
(1000 = 1 Saniyedir..)
--------------
Name : Her Nesnenin ToolBox Menüsünde Bulunur.
Nesnenin İsmini Değiştirmek Amacıyla Kullanılır..
NOT : ToolBox'tan Nesnenin İsmini Değiştirirseniz,Koddan'da Nesnenin İsmini Silip Yeni İsmi İle Değiştirmelisiniz..
--------------
Font : Label,Button,TextBox.. Genel Olarak Bu Üçlüyü Editlemek Amacıyla Kullanılır.
Bu Özellik ToolBox Menüsünde Yer Alır , Seçilen Nesnenin Yazı Fontunu Değiştirir..
--------------
Alıntı
 
Son düzenleme:

Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 0, Üye: 0, Misafir: 0)

Geri
Üst