xranzei 1
xranzei
mavzermete 1
mavzermete
Fethi Polat 1
Fethi Polat
Hikaye Ekle

Picturebox İle Resimleri Açma Vb.Net

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan alimania
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Cevaplar Cevaplar 1
  • Görüntüleme Görüntüleme 3K

HERAKLES Otomatik Avlı kalıcı sunucu. 19 Haziran'da açılıyor. Atius & Wizard güvencesiyle hemen kayıt ol, ön kayıt ödülleri aktif. HEMEN TIKLA!

[FONT=Times New Roman, Times, serif]Selamün Aleyküm abilerim kardeşlerim.
Bu derste sizlere resim gösterici bir program göstereceğim.
Resim göstericiden kastım "Windows Fotoğraf Görüntüleyicisi" gibi
bir program.Programa gerekli olarak ;
1 adet button
1 adet Picturebox
1 adet Openfiledialog`u
Forma yerleştiriyoruz.
Görseldeki gibi ;
UX2DK.jpg

Daha sonra buttona çift tıklayarak buttonun kod ortamına geliyoruz.
Bu kısıma şu kodları yazıyoruz;
_______________________________________________________

Public Class Form1

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object,-
ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click

If OpenFileDialog1.ShowDialog() = DialogResult.OK Then
PictureBox1.Image = New Bitmap(OpenFileDialog1.OpenFile())

End If

End Sub

_______________________________________________________
Görseldeki gibi ;
tUPV.jpg

Daha sonra ise forma çift tıklayarak Form1_Load kısmına geliyoruz.
Buraya ise şu kodları yazıyoruz;
_______________________________________________________
Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As-
System.EventArgs) Handles MyBase.Load

OpenFileDialog1.FileName = "Resim Seç"
OpenFileDialog1.Filter = "jpeg dosyaları(*.jpeg)|"
OpenFileDialog1.Title = "lütfen resim dosyası seçiniz"
OpenFileDialog1.InitialDirectory = "C:\\User\\"

End Sub
_______________________________________________________
Görseldeki gibi ;
1gKok.jpg

Evet programımızın kod kısmı ile işimiz bitti şimdi deneyebiliriz.
Görselimiz ;

xws6E.jpg


Selametle.
[/FONT]
 

Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 0, Üye: 0, Misafir: 0)

Geri
Üst