xranzei 1
xranzei
Manwe Work 1
Manwe Work
noisiv 1
noisiv
berkmenoo 1
berkmenoo
Hikaye Ekle

Visual Basic'te NotePad Yapmak

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan yaolan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Cevaplar Cevaplar 2
  • Görüntüleme Görüntüleme 410

HERAKLES Otomatik Avlı kalıcı sunucu. 19 Haziran'da açılıyor. Atius & Wizard güvencesiyle hemen kayıt ol, ön kayıt ödülleri aktif. HEMEN TIKLA!

Merhaba Arkadaşlar

Bugün sizlerle Visual Basic'te kaydetme ve açma fonksiyonlu bir NotPad, yani Not Defteri yapmayı öğreneceğiz.

İlk olarak formumuza bir Rich Text Box, 9 buton, 1 Save Dialog ve 1 Open Dialog ekleyelim.

Butonlarımızın ismi sırayla şöyle olsun: Kaydet, Aç, Kes, Kopyala, Yapıştır, Temizle, Geri Al, İleri Al, Hepsini Seç.

Kaydet butonuna çift tıklayalım ve kod bölümüne şunları yazalım:


Kod:
Try
            Dim d1g As SaveFileDialog = New SaveFileDialog
            d1g.Title = "Save"
            d1g.Filter = "Rich Text Files (*.rtf)|*.rtf"
            If d1g.ShowDialog() = Windows.Forms.DialogResult.OK Then
                RichTextBox1.SaveFile(d1g.FileName, RichTextBoxStreamType.RichText)
            End If
        Catch ex As Exception

        End Try


Aç butonuna çift tıklayalım ve kod bölümüne şunları yazalım:
Kod:
Try
            Dim d1g As OpenFileDialog = New OpenFileDialog
            d1g.Title = "Open"
            d1g.Filter = "Rich Text Files (*.rtf)|*.rtf"
            If d1g.ShowDialog() = Windows.Forms.DialogResult.OK Then
                RichTextBox1.LoadFile(d1g.FileName)
            End If
        Catch ex As Exception

        End Try

Kes butonuna çift tıklayalım ve kod bölümüne şunları yazalım:

Kod:
RichTextBox1.Cut()


Kopyala butonuna çift tıklayalım ve kod bölümüne şunları yazalım:
Kod:
RichTextBox1.Copy()



Yapıştır butonuna çift tıklayalım ve kod bölümüne şunları yazalım:
Kod:
RichTextBox1.Paste()

Temizle butonuna çift tıklayalım ve kod bölümüne şunları yazalım:

Kod:
RichTextBox1.Clear()

Geri Al butonuna çift tıklayalım ve kod bölümüne şunları yazalım:
Kod:
RichTextBox1.Undo()


İleri Al butonuna çift tıklayalım ve kod bölümüne şunları yazalım:

Kod:
RichTextBox1.Redo()


Hepsini Seç butonuna çift tıklayalım ve kod bölümüne şunları yazalım:

Kod:
RichTextBox1.SelectAll()



Bu dersimizin sonuna geldik. Bir dahaki dersimizde görüşmek üzere...
 

Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 0, Üye: 0, Misafir: 0)

Geri
Üst