mavzermete 1
mavzermete
Bvural41 1
Bvural41
noisiv 1
noisiv
Manwe Work 1
Manwe Work
xranzei 1
xranzei
Hikaye Ekle

FDISK Nasıl Uygulanır

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan HaRBiY
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Cevaplar Cevaplar 1
  • Görüntüleme Görüntüleme 474

HERAKLES Otomatik Avlı kalıcı sunucu. 19 Haziran'da açılıyor. Atius & Wizard güvencesiyle hemen kayıt ol, ön kayıt ödülleri aktif. HEMEN TIKLA!

"Fdisk" Komutu Kullanım yonunde Fazla Soru Soruldugu icin Koyuyorum..
(Alıntıdır...Pclabs)

Yeni bir sabit disk aldığınızda
virgs.gif
sabit diskinizi kullanıma hazır hale getirmek için Fdisk yada benzeri partitionlama programı kullanmanız kaçınılmazdır. Yeni bir bilgisayar kullancısının bu konularda çok zorlandığını düşünerek
virgs.gif
böyle bir yazının faydalı olacağını düşündük.


Fdisk'i kabaca
virgs.gif
C:
virgs.gif
D:
virgs.gif
E: gibi partitionları oluşturmak için kullanıyoruz. Kullanımı aslında zor gibi gözüksede
virgs.gif
mantığını anladıktan sonra kolaydır. Bölümlemeyi anlatırken Fdisk'i baz aldık. Çünkü disk bölümlemede en çok kullanılan progr¤¤¤¤¤tır. Partition Magic gibi bazı grafiksel arabirime sahip programlarda bulunuyor. Fakat işimiz şu anda Fdisk ile.



1.jpg


Fdisk programını çalıştırdığınızda karşınıza yukarıdaki bir ekran gelecek. Bu yazını kısaltılmışı şu : "Diskinizi FAT32 olarak formatalayacaksanız E tuşuna
virgs.gif
FAT16 olarak formatlayacaksanız H tuşuna basınız.". Biz diskimizi FAT32 olarak formatlayacağız. FAT16 ile hem 2
virgs.gif
1 Gb'dan daha büyük bölümleri desteklemez
virgs.gif
hemde dosyaları FAT32'ye göre daha savurgan kullanır. Burayı "E" tuşuna basarak
virgs.gif
ingilizce ise " Y " tuşuna basıyorsunuz ve Enter diyorsunuz.



2.jpg


Normal şartlarda siteminize sadece bir tane harddisk takılı ise ilk 4 seçenek görünecektir. 5. seçenek ise sisteminize çift harddisk takılı ise görünecektir. 5. seçeneği hangi diskiniz üzerinde işlem yapacağınızı seçmek için kullanıyorsunuz

3.jpg


Eğer sisteminizde 2 yada 2'den fazla harddiskiniz varsa 5. seçeneği seçip hangi hdd üzerinde işlem yapabileceğinizi seçebiliyorsunuz demiştik. İşte 5. seçeneği seçtiğinizde yukarıdaki gibi bir ekran ile karşılaşacaksınız. Sabit diskinizi sanırım boyutlarından ayırt edebilirsiniz. yada takılma sırasına göre sıralanacaktır. Sırasıyla Primary Master- Primary Slave- Secondary Master - Secondary Slave şeklinde ve sırasında harddisklerinizi görünecektir.işlem yapacağınız harddiski seçtikten sonra Enter tuşuna basıyorsunuz

4.jpg


Tekrar ana menüye döndükten sonra
virgs.gif
yeni bir bölümü oluşturmak için
virgs.gif
1. seçeneği yani Dos bölümü veya Mantıksa dos sürücüsü oluştur seçeneğini seçiyorsunuz. Karşınıza yukarıdaki gibi bir ekran gelecektir. Tekrar buradan birinici seçeneği seçiyorsunuz.



5.jpg


Daha sonra karşınıza yukarıdaki gibi bir ekran gelecek. Harddisknizi tek parça yapacaksanız sorulan soruya Evet cevabı vermeniz gerekiyor. Eğer harddisknizi birden fazla parçaya bölecekseniz buraya Hayır/NO deyip geçiyoruz


6.jpg


Eğer biraz önceki soruya evet deseydiniz
virgs.gif
sadece bilgisayarı yeniden başlatıp Format C: demeniz yeterli olacaktı. Biz hayır dedik ve karşımıza yukarıdaki gibi bir ekran geldi. Burada ilk bölümün yani C:'nin kaç MB olacağını belirliyorsunuz. MB miktarını girdikten sonra "Enter" tuşuna basıyorsunuz.



7.jpg


Enter'a bastıktan sonra yukarıdaki gibi bir ekran gelecektir. Şimdi buradaki soruya Enter deyip geçiyoruz. Sakın buradaki MB miktarını değiştirmeyin. Buraya da Enter dedikten sonra yukarıdakine benzer bir ekran gelecektir. Eğer harddisknizin iki parça olmasını istiyorsanız burayada Enter deyip geçin. Ama 3 veya daha fazla partitiona bölmek istiyorsanız D: sürücüsü için MB miktarını girin. Daha sonra yine bir soru daha gelecek. Burayada E: sürücünün MB miktarını girin. Anlatınca size karışık görünebilir ama bu yazıları baz alarak takip ederseniz hiçte zor bir işlem olmadığının farkına varacaksınızdır. Ha tabii birde en çok sorulan sorulardan bir tanesi ise: " Hardiskimi 2 parçaya böldüm. Sistem disketi ile açıp harddiski formatladım ve sistemi hardiskime tansfer ettim. Ama bilgisayar boot etmiyor. Sorun nedir? ". Şimdi bu sorunun yaşanmasının tek sebebi
virgs.gif
Etkin bölümün atanmamasıdır. Tek partition oluşturulacaksa Etkin bölüm atamaya gerek yoktur. Ama 2 veya 2'den fazla bölüm oluşturulacaksa Etkin Bölüm atamak gerekir. Bunun için Fdisk'in ana menüsünden 2. seçeneği yani
virgs.gif
Etkin bölüm ata seçeneğini seçiyoruz. Ve C: 'yi aktif bölüm olarak atıyorsunuz.




Bu işlemleri yaptıktan sonra ise
virgs.gif
ESC tuşu ile FDİSK 'den çıkıyorsunuz. Bilgisayarınızı başlangıç disketiyle başlatıyorsunuz ve A: 'da iken şu komutları veriyorsunuz:


Format c:/u/s

u parametresi Unformat bilgilerini siler

s parametresi ise Sistem dosyalarını kopyalar

Daha sonra harddiskiniz kullanıma hazır hale gelecektir.
(Win-2000-98Se-Me)

Alıntıdır...
 

Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 0, Üye: 0, Misafir: 0)

Geri
Üst