Reklam vermek için [email protected]

Veri Bilgileri: En İyi Mobil Oyunlar Hakkında Twitterda Kısa Bir Analiz

Canberk L

Level 1
Üye
Katılım
8 Ara 2021
Konular
25
Mesajlar
35
Reaksiyon Skoru
7
Altın Konu
0
Başarım Puanı
36
TM Yaşı
5 Ay 12 Gün
Online Süresi
2d 1h 29m
MmoLira
98
DevLira
0
Takipçiler
1
图片1.png


Global bir sosyal medya platformu olan Twitter, geçen günlerde 2021 yılı en iyileri listesinin yayınladı. Bunlardan oyun listesinde en çok bahsedilen 5 mobil oyun ise şunlardır :



Genshin Impact

Ensemble Stars!

Fate Grand Order

KNIVES OUT

Project Sekai



Bu 5 oyun içerisinden dördü anime stili oyun olup, ikisi ritim oyunudur. Bu rapor, beş oyun içerisinden seçilmiş olan temsili üç oyunun gelir, indirme ve reklam sayısı açısından analizini ve nasıl bu listeye girdikleri bilgisini içermektedir.

Genshin Impact: Kalitesi Kendisini Açıklamak İçin Yeterli


图片2.png



Genshin Impact, Çinli geliştirici miHoYo tarafından 2020 yılında çıkartılmış bir açık dünya macera oyunudur. Çıktığı zamandan beri kalitesi ve ayrıntılı pazarlamacılığı sayesinde dünya çapında büyük ilgi görmüştür.

Oyunun reklamı için oldukça yüksek miktarlar harcanmıştır. SocialPeta’nın verilerine göre, 9 Şubat 2022’ye kadar oyun hakkında iOS ve Android toplamında 20 binden fazla tekil reklam verilmiştir. Geçen senenin reklam verilerine göre, oyunun en çok reklam verildiği platform iOS’ta Facebook, Android’te Google Ads olmuştur.


图片3.png


Reklamlar daha çok video veya resim formunda verilmiştir. Video reklamlar, genelde karakter modelleri, oynanış, yüksek kalite hazırlanmış videolar içermiştir. Resim reklamlar ise genelde ödüllerin, festivallerin ve etkinliklerin, oyun içi bonusların ve karakterlerin çizimlerinin bulunduğu reklamlar olmuştur.


Örnekteki video reclama bakacak olursak, Rusyada ‘’Elemental Reactions’’ isimli oyun mekaniği hakkında yapılmış bir reklamdır. Örneğin, Mona’ya su elementi yeteneklerini kullandırdıktan sonra Chongyun’a donma yeteneklerini kullandırarak düşmanları dondurabiliriz. Videonun altında her bir elemental reaksiyon hakkında bilgi bulunmakta, oyunculara nasıl oynayacakları hakkında ipucu vermektedir. Reklam, 974 popülariteye ulaşmış (tam popülarite 999 olacak şekilde), 2.8 milyon etkileşime girmiş ve yaklaşık 1300 konuşmaya erişmiştir.




Örnekteki reklam 9 Şubat 2022’de yayınlanmış ve oyunun içerikleri, çapraz platform oynanışı, özel avantajları bir fenomenin sesli anlatışı sayesinde işlenmiş ve destekçilerin de etkisi ile kullanıcı etkileşimini arttırmak amaçlanmıştır.



Çıkmasından itibaren bir yıl geçmiş olsa da, Genshin Impact hala büyüme oranını korumuştur. SocialPeta’ya göre, Ocak 2022’de oyun iOS ve Android’te 4.7 milyon indirme elde etmiş, aylık 7.4 milyon aktif kullanıcıya ulaşmış, iOS ve Android’te toplam 9.2 milyon dollar gelir elde etmiş ve potansiyelini kanıtlamıştır.
图片6.png

Ensemble Stars!: Japon İdol Yetiştirme Oyunu

İdol yetiştirme Japonya’da yerleşmiş bir kültür olup gerçek hayatta AKB kız grubu, Johnny’nin erkekler grubu gibi gruplara sahiptir. 2010 yılında sanal idollerin popüler olması ise, 2.5 boyutlu okul idolü projesi olan Love Live!’in çıkışı ile olmuştur. Sonrasında ritim oyunu olan Love Live! School Idol Festival yayınlanmış ve 5 ay sonrasında bir milyondan fazla kullanıcıya ulaşmıştır. Böyle şaşırtıcı bir veriden sonra, idol yetiştirme furyası mobil oyun pazarını da vurmuştur. Bunlardan en çok bilinenlerinden biri ise Ensemble Stars!’tır.

Oyun idol yetiştirme odaklıdır. Oyun, romantik ilişkiler veya otome türü oyunlardaki gibi yakışıklı erkeklerde odaklanmak yerine, enerjik ve minyon erkeklerin genç ve azimli ruhlarını gösteren, oyuncuların kalbine dokunan bir tema edinmiştir.

Örnekteki promosyon reklamı, yan oyun olan Ensemble Stars!! Music’e aittir. Reklamda, kızların şarkı söylediği sahneden bir anda trenin hızlıca girişine ve gözlerin aşağıya indirilmesine, sonrasında gülümseyen kızlara geçiş yapılmış, birden fazla duygu arka arkaya gelmiş ve birbirini güçlendirerek oyuncuları etkileyen ve oyuna bağlayan bir güce sahip olmuştur.



SocialPeta verilerine göre, Ensemble Stars!! Music reklama odaklanmak yerine daha çok ana oyunu güçlendirecek etkiye odaklanmıştır. Bununla ilişkili ürünler, çizgi romanlar, müzikler, romanlar, sahne şovları ve animasyonlar yapılmış, oyuncuların birden fazla alanda oyuna bağlı kalmalarını sağlayacak etkileşimler yapılmıştır.

图片9.png

(Ensemble Stars!! Canlı sahne şovları düzenlemiştir)

Yıllar süren süreçten sonra Ensemble Stars!! Music kendisini diğer popüler idol yetiştirme oyunlarından ayırmış ve 2021 yılında global en yüksek gelir elde eden ritim oyunu olmuştur. Oyun ayrıca Ocak 2022’de muhteşem bir performans yakalamış, App Store’da 7.8 milyon dollar, Google Play’de 1.7 milyon dolar gelir elde etmiştir.


图片10.png


KNIVES OUT: Yerelleştirme İçin Büyük Çabalar Verilmiştir

KNIVES OUT, PUBG benzeri battle royale oyunudur. Oyun Japonya temelli olarak 2017 yılında çıkış yapmıştır. SocialPeta’ya göre son bir yılda reklamların çoğu Japonyada %77 oranında, sonrasında %18 oranda ABD’de verilmiştir.


图片11.png


KNIVES OUT pazarlamasının çoğunu yerelleştirme üzerinden yapmış, reklamları Japonların beğenilerine göre düzenlenmiştir. Örnekteki reklam Ocak 2022’de verilmiş, gerçek kişiler tarafından oynanan bir dövüş sahnesini göstermekte, oyundan bir sahne içermemektedir. Reklamın amacı gerçekliği de katarak oyun ve oyuncular arasındaki mesafeyi kısaltmak olmuştur.



And KNIVES OUT is very active in partnering with other IPs and has cooperated with many animations. Recently it worked with the hot animation Tokyo Revengers ( 東京リベンジャーズ).

Son 1 ay içerisinde, KNIVES OUT bir sürü canlı gösteri reklamları yayınlamış, toplam reklamlarının %57’sini oluşturmuştur. Reklamlar Japonyada çok yaygın olan sosyal medya platformları Twitter ve Youtube gibi yerlerde verilmiştir.




(Reklam Platformu: Tiktok Süre: 1 Gün Etkileşim Verisi: Beğeniler : 487 Yorumlar : 21)


KNIVES OUT, yaptığı mükemmel reklam politikası ve diğer oyunlarla olan etkileşimleri sayesinde Japonyada oldukça tanınmış, ayrıca Japonyadaki battle royale boşluğunu gidermiştir. Oyuncu artışı düştüğünde bile yüksek gelir elde etmeye devam etmiş, App Storeda 18.7 milyon dolar, Google Play’de 1.2 milyon dolar gelir elde edilmiştir.
图片14.png

Sonuç Olarak

Yukarıda bahsedilen, Twitterda en çok konuşulan mobil oyunlar, Japon halkının sevdiği oynanış dizaynı ve reklam stratejilerine oldukça uygundur. Ayrıca Japonya(Sonrasında ABD olmak üzere), bu oyunların en çok konuşulduğu ülke olmuştur. Sosyal medya üzerinden oyununuzun reklamını yapmak ve hızlı etkileşim kazanmak istiyorsanız, yukarıda bahsedilen pazarlama stratejilerini detaylıca inceleyebilirsiniz.

 

Ekli dosyalar

  • 图片5.png
    图片5.png
    309.7 KB · Görüntüleme: 0

Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 1, Üye: 0, Misafir: 1)

Üst