Reklam vermek için [email protected]

100 Milyarlık Yatırım Rekoru! Global Finansal Teknoloji Uygulamaları Yükselişe Geçiyor

Canberk L

Level 1
Üye
Katılım
8 Ara 2021
Konular
25
Mesajlar
35
Reaksiyon Skoru
7
Altın Konu
0
Başarım Puanı
36
TM Yaşı
5 Ay 8 Gün
Online Süresi
2d 10m
MmoLira
95
DevLira
0
Takipçiler
1
2021 yılı finansal teknoloji pazarı açısından hızlı bir büyüme yaşamıştır. KPGM’nin Pulse of Fintech 2021 Raporuna göre, 2021 yılı global finansal teknoloji yatırımları 210 milyar dolara ulaşmış, 5684 tane işlem gerçekleşmiştir.

Ekli dosyayı görüntüle 77403
(KPGM’nin Pulse of Fintech 2021’inden bir kesit)

Hızlı değişim gösteren pazar ve Covid-19 sınırlamaları etkisi ile finansal teknoloji uygulamaları sektöre giriş yapmış ve oldukça fazla sayıda kullanıcı tarafından onay görmüştür. Çevrimiçi toplum verilerine göre finansal teknoloji uygulamaları 7 günlük %18, 30 günlük %12 gibi yüksek bir tutma oranına sahiptir. Kullanıcılarının oldukça sadık olduğu, bir uygulamaya güvenmeye başlayınca onu bırakmadıkları görülmüştür.

Fakat kullanıcıların bu sadakati dikkatlerinin diğer uygulamalar tarafından çekilmesini zorlaştırmaktadır. İnsanları uygulamanızı kullanmaya ikna etmek için marka rekabetinizi güçlendirmeli ve düzgün pazarlama aktiviteleri ile birlikte ürün deneyiminizi kullanıcı isteklerine göre geliştirip düzenlemelisiniz.

Tabii ki iyi bir reklam, ürün pazarlamanın bir vazgeçilmezidir. Aşağıda bununla alakalı örneklerin incelemesini göreceksiniz.

Kullanıcıların Güvenini Kazanarak Kendi Tarafınıza Çekin

1. Canlı çekimler izleyicilerde empati uyandırıyor


Örneğimizdeki reklam bu yılın şubat ayında Xtrend Speed tarafından yayınlanmış. Reklamın temasında ‘’sorunların bulunup çözümlerinin sunulması’’ teması işlenmiş, örnek olarak ‘’Hala pazara girmekten çekiniyor musunuz?’’ ‘’Kayıp riski olduğu için endişeli misiniz?’’ soruları sorulduktan sonra video bu korkuların çözümünü uygulamanın özelliklerini göstererek anlatıyor. Bunun haricinde aktörlerin yüz ifadelerinin mutsuz ve kuşkulu halden mutlu ve heyecanlı moda geçmesi izleyicilerin benzer duygular yaşamasına sebep olarak uygulamayı tercih etmesine sebep oluyor.



2. Başarı hikayelerinden bahsedin

Canlı çekim reklamları dışında, zengin olma hikayelerinin anlatıldığı görsel reklamlar da oldukça ilgi çekmektedir. Örnekte FBS’nin hazırladığı bir reklam görülmektedir. Video reklamların her anı görsel olarak anlatımına kıyasla resim ve kelimelerden oluşan bu reklam, zengin olma sürecini kelimeler ile anlatarak hayal gücüne yer bırakmaktadır. Ayrıca resimdeki samimi ve gülümseyen ‘’başarılı insan’’ portresi ile birlikte diğer tüm elementler kullanıcıları ikna etmede etkili olacaktır.

Ekli dosyayı görüntüle 77404

3. Yeteneği nicelleştirerek serveti arttırın

En çok reklamı yapılan uygulama OPay’i ele alalım. Uygulamanın SocialPeta tarafından kaydedilen reklamlarından en yüksek etkileşime sahip ve popüler olan 5 tanesini seçtiğimizde, reklamların ‘’yıllık getiri’’, ‘’ücretsiz’’, ‘’nakit para’’ gibi servet arttırıcı kelimeleri sıklıkla içerdiği görülmekte. ��� ve ��� gibi emojilerin kullanımı, sayıların ve yüzdelerin büyük ve ayrı bir şekilde yazılması ile vurgu yapma işlemi yaygındır.

Ekli dosyayı görüntüle 77405

Gördüğümüz gibi, yukarıdaki örneklerin tamamı kullanıcı deneyimini hedef almaktadır. Bunu temel alarak kullanıcı hedeflenmesini geliştirebilecek birkaç yöntemden bahsedebiliriz.


Kullanıcı hedeflemesini geliştirmek için 4 tavsiye

1. Marka güvenini arttırın


Finansal yönetim çağında, bankalar, fonlar, finans şirketleri ve diğer finansal teknoloji şirketleri arasında şiddetli bir rekabet bulunmaktadır. Böyle bir ortamda kendi uygulamanızı diğer uygulamalardan ayırabilmek için marka güveninizi arttırmanız gerekmektedir. Accenture tarafından yayınlanan son rapora göre, globalde tüketicilerin finansal kurumlara olan güvenleri azalmakta, en çok azalışın da bankalarda olduğu görülmektedir. Dünya genelinde yapılan araştırmaya göre tüketicilerin sadece %29’u bankalara ‘’uzun vadeli’’ finansal durumları hakkında güvenmektedir, oysa ki bu oran 2018 yılında %43’lerde bulunmaktadır.

Finansal teknoloji dijitalizasyonu sayesinde geleneksel finansal yönetim sistemlerine bir ara verme imkanı doğmuştur. Geleneksel işletmeler ise bu duruma karşı dijital hizmetlerinin duyurusunu daha fazla yapıp marka güvenlerini arttırarak kullanıcıları ile daha pozitif bir ilişki yürütmeyi sağlayabilirler. Ayrıca bankalarla veya yerel işletmelerle işbirliği ilişkisi sağlayabilmek için başka finansal işletmeleri tercih etmek de denenmelidir.

2. Güçlü sorun çözme kabiliyetiniz olduğunu kanıtlayın

2020 yılında ekonomi Covid-19 darbesi yedikten sonra, finansal teknolojinin dijitalizasyonu hız kazanmıştır. Finansal teknolojiye olan global talebin artması ile birlikte, verimlilik ve kullanış tecrübesi gibi anahtar kelimeler daha ön plana çıkmış, geliştiricileri bu konulara yönelmeye itmiştir. Pazarda kazanan tarafta olmak için uygulamaların hızlı ve basit çözümleri üretmesi gerekmektedir.

3. Varlık büyüyüşünü vurgulayın

Finansal teknoloji kullanıcılarının en büyük taleplerinden biri varlık artışı olmuştur. Bu yüzden kullanıcıları yönlendirirken bu her zaman aklınızda olmalıdır. Uygulamanız diğer uygulamalara kıyasla daha çok varlık kazandırabildiğini ispatladığında kullanıcılar için daha ilgi çekici olacaktır.

4. Yenilikçi ve kişiselleştirilmiş hizmetler sunun

Uygulamanız yukarıdaki şartları sağlamasıyla genel bir kullanıcının çoğu isteğini yerine getirmiş olacak olsa da, bazı kişiselleştirilmiş hizmeti seven ve risk almaya hazır, yeni şeyleri kabullenmeye alışkın Z kuşağı kullanıcılarına yeterli gelmeyecektir. Bir vakit popüler olan Robinhood uygulaması, bu tarz alışılmadık ve yenilikçi özellikleri ile kullanıcı kazanmaya iyi bir örnektir.

Robinhood çevrimiçi bir komisyoncu uygulamasıdır. Öncü olan ‘’komisyonsuz’’ işlemler özelliği ile var olan komisyoncu uygulamaları arasından sıyrılmayı başarmıştır. Bu sayede bütün bir sektörün ticaret anlayışı değişmeye başlamıştır. Yeni kullanıcılar için oldukça basit olup, oyun şeklinde dizaynı Z kuşağı kullanıcıların ilgisini çekmeyi başarmıştır. Bu küçük yenilik sayesinde çok kısa bir sürede bağımsız yatırımcıların odak noktası olmuş, gelecekteki listeleme işlemleri için temel oluşturmuştur.

Şu anda ise Robinhood iyi bir durumda değildir. Bunun sebebi ise kullanıcılarını söylediğinin aksine, soğuk kanlı bir şekilde sürekli olarak para harcamaya sürüklemesidir. Yenilikçi ve kişiselleştirilmiş hizmetler önemli olsa bile, kalan 3 faktör diğer kullanıcılar için önemlidir. Geliştiricilerin bu durumdan ders çıkarması gerekmektedir.


Özet Olarak

Finansal teknoloji işletmeleri için önemli olan teknolojiye ve yeniliğe önem vermektir. Çünkü güçlü özelliklere ve kullanıcıyı düşünen hizmetlere sahip bir uygulama iyi bir ürün reklamı ve pazarlama taktiği ile nihayetinde oldukça başarılı bir performans elde edecektir. Ürün pazarlamanızda bir ilerleme kaydedemiyorsanız, SocialPeta gibi pazar verilerini inceleme ve analiz hizmetlerini kullanıp rekabet ortamındaki başarılı ürünler hakkında daha detaylı bilgiler elde edebilir, kendi ürününüz için daha iyi pazarlama taktikleri hazırlayabilirsiniz.
 

Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 1, Üye: 0, Misafir: 1)

Üst