Reklam vermek için turkmmo@gmail.com

Grafik Sanatları

Hakan811

Level 6
TM Üye
Üye
Katılım
3 Şub 2009
Konular
926
Mesajlar
1,425
Reaksiyon Skoru
32
Altın Konu
0
Başarım Puanı
165
TM Yaşı
15 Yıl 1 Ay 18 Gün
Online Süresi
0
MmoLira
1
DevLira
0

1-105 ORTA EMEK YAPISI İLE ALBAMT2 22 MARTTA AÇILIYOR - TL ÖDÜLLÜ TURNUVALAR VE FAZLASI HEMEN TIKLA!

Grafik Sanatların Tanımı

Grafik Sanatlar resim, heykel, mimari ve dekoratif sanatlar gibi plastik sanatların önemli kollarından biridir. Diğer sanat dallarında estetik ön planda olduğu halde grafik sanatlar estetik ve mekaniğin iç içe olduğu bir sanat dalıdır, çünkü bu sanat dalında yapılan her iş baskılanmak (kopyalanmak) için yapılır. Baskı da bir teknik gerektirdiğinden o tekniği bilmek gerekir. Resim, fotoğraf, yazı ve karikatür sanatlarından yararlanan bu sanat dalı diğer sanatlardan farklıdır. Grafik Sanatlar iki ana bölüme ayrılır.

1)Özgün Grafik Sanatlar

Burada grafik sanatçısı bir ressamdır. Eserini bir ressam gibi planlar ve düzenler; ancak yaptığı çalışmayı özgün baskı türlerinden birisi ile çoğaltması gerekir, bunun için bu baskı türünü çok iyi bilip uygulayabilmelidir. Bu bölümde uygulanan baskı türleri, linol, ağaç baskı, litografi ve serigrafi gibi baskı türleri. Bu baskı türleri sanatçının tek başına uygulayabileceği baskı türleridir.

2)Reklam Grafik Sanatlar

Reklam, ekonomik gelişmede satışa çıkarılan mallar, ürünler ve kavramlar hakkında topluma bilgi vermek ve onların satın alınmasını sağlamak için ikna etmektir. Reklamlar hazırlanış biçimi açısından üç grupta hazırlanır:

a)Göze hitap eden reklamlar: afiş, pankart, broşür, katalog, gazete ve mecmua reklamları vs. gözün etkilendiği reklamlardır. Grafik Sanatlar gözün etkilendiği sanattır ve reklamın bu bölümü ile ilgilidir.
b)Kulağa hitap eden reklamlar: Radyo ve çığırtkan reklamlar
c)Hem göze hem de kulağa hitap eden reklamlar: Sinema ve televizyonlar

Reklam Resmi Çalışmaları:

Reklam resmi çalışmalarında konu ne olursa olsun aşağıdaki işlem sırasını izlemek çalışmayı kolaylaştıracaktır.

1-Konu iş esasına göre tespit edilir. Ürünün veya hizmetin pazarlama stratejisi belirlenip sesleneceği hedef kitle seçilip maliyet yaklaşık olarak hesaplanır.
2-Çalışılan konu ile ilgili çok geniş bilgi toplanıp benzeri çalışmalar izlenip kaynaklar taranır ve her aşamada bazı notlar alınır.
3-Kaynak taraması sonucunda oluşan bilgi yoğunluğuna göre pek çok ön eskiz oluşturulur.
4-Ön eskizlerden yola çıkarak daha büyük boyutlarda daha sağlam çizgilerde, konu renkli ise renkli geliştirilmiş eskizler hazırlanır.
5-Geliştirilmiş eskizler grafikeri orijinal`e ulaştırır, bunun için çok iyi etüt edilmelidir.
6-Orijinal yapılırken amaca uygun araç gereçler iyi belirlenmelidir.
7-Belirlenen araç gereçler kullanım sırasına göre masada konulmalıdır.
8-Amaca uygun kalite ve boyutta kağıt seçilip çalışma masasına bantla tutturulur.
9-Kurşun kalemle yazılar hariç diğer öğeler geliştirilmiş eskize tekniğe uygun olarak çizilir ve renklendirilir.
10-Orijinal çalışması asıl işin boyutundan küçük olmalıdır daha büyük çalışılabilir.
11-Yazılı kısımlar bilgisayarda dizilip orijinal`e eklenmelidir. Büyük boyutlu yazılar daha büyük yeni bir karakterde elle çalışılabilir
 
Sağol!!..
 
Teşekkürler*
 
Teşekkür Ederim :)
 

Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 2, Üye: 0, Misafir: 2)

Geri
Üst