Sitemize reklam vermek için [email protected] adresine mail atabilirsiniz
For Advertising Contact [email protected]


Medieval II: Total War Kingdoms

Ertugrulxmetin2tv

Level 6
TM Üye
Ticaret - 0%
0   0   0
Katılım
13 Mar 2009
Konular
578
Mesajlar
1,265
Beğeniler
80
MmoLira
0
DevLira
0
#1
proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.pcoyun.com%2Fpublic%2Fimages%2Fposts%2Fdd6384499911fe846a5ca656a3ea283c.jpg&hash=bbb67b83d92fb8c23a26c9bdd38d770f
Medieval serisi ilk yayınlandığından beri oyun severler arasında popülerliğini koruyor. Yapımcılar da bu popülerlikten istifade etmek için, "seri oyun çıkarma" geleniğini suistimal etmekte sakınca görmüyorlar. Devam oyunu yapılabilecek konuları seçmek ve oyun haklarını almak da üstelik sadece Electronic Arts'a ait bir yetenk değilmiş gibi görünüyor. Piyasada az sayıda projeyi mümkün olan en iyi teknik destekle hizmete sunup piyasa payını arttıran Blizzard gibi şirketler varken, EA oyunlarının bug-patch'leri bile gecikmeyle çıkar. Bununla birlikte bir video oyunu efsanesi olan Sega, dağıtımını üstlendiği Medieval projesinde de, diğer tüm projelerinde olduğu gibi, EA'nın popüler üretkenliği ile Blizzard'ın üstün teknik hizmetini birleştirmeyi başarmış ve ortaya güzel bir oyun çıkartmıştı.

Medieval serisini anlatmaya çalışmak, 2007'nin sonlarında çıkan bir devam oyunun genişleme setinde yapılabilecek bir iş değil. PC Oyun daha önceden yayınlanmaya başlamış olaydı keşke :) Ancak, bu ismi ilk kez duyanlar ve video oyunlarına yeni yeni heves edenler için, çok kısa bir özet geçmekte fayda görüyorum:

Medieval serisi, adının çağrışım yaptığı gibi, arkaplanı Ortaçağ'ın tarihsel hikayelerine dayanan, savaş ve strateji temalı bir oyun. "Böyle oyunlardan çok gördük, özelliği ne tontişim" diyenler için, Medieval'ın bir çok türden savaş ve strateji unsunuru içinde barındıran, aynı zamanda gelişmiş grafik ve ses teknolojisinin son imkanlarından da istifade eden yapısını öne çıkarmak mümkün. Oyunun en büyük artısı ise, daha önce bir çok türde denenmiş bazı yöntemleri sentezleyerek oyuna entegre etmesi. Örneğin
Civilzation serilerinde kullanılmış sırayla oynanan strateji oyunu türlerindeki "makroyönetim" seçenekleri, daha önce bir çok RTS'de kullanılmış savaş yönetimi seçeneğiyle harmanlanmış, üstüne üstlük pek fazla denenmediğinden daha önce tutarlı bir kullanım alanını görmediğimiz, ancak 2000 yılında piyasaya çıkan Majesty gibi düşük profilli oyunlarda oyunun ana teması haline gelen "savaş yönetim simülasyonu" seçeneğiyle birleştirilmiş.

proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.pcoyun.com%2Fpublic%2Fimages%2Fposts%2F5e66e65ad68068fc2de50e98f843544a.jpg&hash=135467e7026c19d28523eae429a67691
Ortaya çıkan ise bir mevsim çorbası değil, kusursuz olmasa da sunduğu yeniliklerle oyuncuları saatlerce bilgisayar başına kilitleyen bir sava-strateji oyunuydu.

Üstelik, arkaplanda sunduğu Ortaçağ tarihsel dokusuna, devam oyunları bağlamında ilk çağ ve Roma İmparatorluğu dokusunu da eklemiş, bu sayede oyunun sunduğu tarihsel yelpazeyi genişleterek hem oyunculara daha eğlenceli bir oyun tecrübesi sunmuş, hem de ulaştığı oyuncu sayısını arttırarak önemli satış başarıları elde etmişti.

Devam oyununun bu genişleme paketinde sunulan yenilikler, aslında bir genişleme paketinden beklenecek asgari yenilik seviyesinin üstüne çıkamıyor. Anlaşılan Sega, yemeği ocakta sıcak tutmayı tercih etmiş, ve bir anda bütün tabakları doldurup yeni bir yemek yapmayı denem riskine girmek istememiş. Bu yüzden, bu hamle Medieval'ın popülerliğinin etinden ve sütünden yararlanmak olarak anlaşılabilir. Öte yanda, Medieval 2 başlı başına o kadar sağlam bir oyun ki, hiç genişleme seti yayınlanmasa bile farklı şekillerde oyunu her zaman "yeniymiş gibi" oynamanız da mümkün.

Medieval 2: Total War - Kingdoms, oyunun tarihsel yelpazesini Ortaçağ'ın ilerisine taşıyarak Rönesans dönemi ve reform/restorasyon süreçlerini de içine alacak, ayrıca son dönem Haçlı Seferlerini de içine alacak şekilde genişletmiş. Bu sayede oyunun sınırları sanayi devriminin kapılarına dayandığından, serinin bir sonraki basamağında bir emperyalizm temasını beklememiz söz konusu olabilir.

Oyunun tarihsel süreci 15-16.YY'lar sınırına kadar çekilidiği için de, oyuna ilk defa bütün dünya coğrafyası dahil olmaya başlamış. Oyun tarihi ve oyun alanı genişlediğinden oynanabilir devlet/uygarlık ve tüm uygarlıklara ait birim sayısında insanı tedirgin edecek kadar büyük arttırımlar yapılmış. Tahminim Sega'daki yetkililer, İngiliz yapımcı
Creative Assembly'nin bu büyüklükteki bir veritabanı ve devasa oyun büyüklüğü ile baş edip edemeyeceğini görmek için, bu eklenti paketinin sınırlarını cürretkarca büyütmekte sınır görmemişler. Bu yüzden serinin muhtemel bir devam oyununda çok daha fazla devlet ve insanın canını sıkacak kadar fazla birim görmeyi bekleyebiliriz.


proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.pcoyun.com%2Fpublic%2Fimages%2Fposts%2F2c52ae3ca29bd0a7e530e061a9f3f293.jpg&hash=cdf24d1b8dc92670e78dd5fad47b897f

Makro yönetim modu, Civilization serisiyle benzerlikler taşıyor.

Tüm bu ileri doğru adımların ardından, oyuna ekelenen senaryo sayısının 4'te kalması çok üzücü. Devasa olduğu için hantal kalan bir oyun, ayrıca gücünü tarihsel gerçeklere sadık kalmasından alıyor, bu yüzden çok oyunculu seçeneği oldukça kısıtlı. Hal böyleyken oyuncuların bu genişleme setini satın almaları için yapılacak en iyi şey, oyun süresini uzatacak kadar fazla senaryo çeşitliliği kazandırılması olurdu. Ancak yapımcılar böylesini uygun görmüşler.

Oyuna çok aşina olmayanlar için söyleyeyim, makro yönetim modunda, yönettiğiniz imparatorluğunuzun en ufak sorununa bile çare olamazsanız, savaşlar kazanarak oyunda çok fazla ilerlemeniz mümkün olmaz. Üstelik savaş kazanıp imparatorluğun sınırlarını genişlettikçe, küçük problemer artacağı ve yönetim zorlaşacağından, daha işi en başından sıkı tutmakta fayda var. "Öğüdü bırak, var mı şöyle sağlam bir taktik" dediğinizi duyar gibiyim, ama maalesef yok. Size ancak öğüt verebilirim, ve o öğüt de son derece basit olacak: "İlk kareden itibaren disiplini bir an olsun elinizden bırakmayın"

proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.pcoyun.com%2Fpublic%2Fimages%2Fposts%2Ff071a05a6c09531f8e9a50e3b009d8cf.jpg&hash=3872cebdfe0572786ae8a1925a2129f1

Savaş sahnelerindeki gerçekçiliği artıran en büyük etmen, yüksek kalitedeli grafikler.

Oyunun savaş moduna getirilen bir yeniliği de ben "aura etkisi" diye adlandırıyorum. Oyunda bir çok birime negatif ve pozitif etkiler yapacak şekilde aura özellikleri eklenmiş. Örneğin bir kaleye saldırırken sahip olduğunuz mancınık gibi aletler, piyadeler üzerinde olumlu moral etkisi yaratıyor; öte yandan meydan savalı yaparken düşmanın size fillerle saldırması askerlerinizin formasyondan dağılmalarına sebep oluyor. Ayrıca destek kuvvetlerinin savaşa sürülme anları ve sürülme şekline göre, elinizdeki askerlerin savaşma yeteneklerinde de gelişmeler gözlenebiliyor.

Medieval serisin üstün grafiklerine değinmeyi gereksiz görüyorum. Bir strateji oyununda "gereksiz" denilebilecek kadar iyi grafikleri var, öte yandan gerçekten o kadar iyiler ki, gereksiz olduğu izlenimine de kapılmıyorsunuz. Sesler ve müziklerin işlevselliği ise, genelde strateji oyunlarının tamamında olduğu gibi, Kingdoms'da da oldukça başarılı.


proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.pcoyun.com%2Fpublic%2Fimages%2Fposts%2Fff2c8eb0cbd7b9ba424ca16d62e00bad.jpg&hash=15b629ce6124489f31f17d9ab805ad3c

Oyunda yer alan uygarlıkların flama ve bayrakları.

Sözlerimi şöyle bitireyim: Medieval serisi ve serinin son oyunu olan Medieval 2, her zaman türün bağımlıları tarafından satın alınacak, oyunun hayranları ise her türlü genişleme setine balıklama dalacaklardır. Daha "genel" bir oyun zevki arzeden oyunculara bu genişleme setini satmak için ise maalesef yeterince yenilik eklenmemiş durumda. Sega, bu genişlemeyle sadece belli hedef kitlenin nabzını ölçmüş ve onların Medieval serisinin sunduğundan da daha büyük bir savaş atmosferiner hazır olup olmadığını sınamış gibi görünüyor. Bence serinin ilerili oyunlarında daha büyük yenilikler bekleyebiliriz.
 

bayugurtay

Level 1
Üye
Ticaret - 0%
0   0   0
Katılım
30 Mar 2011
Konular
0
Mesajlar
1
Beğeniler
0
MmoLira
0
DevLira
0
#2
paylaşım için teşekkürler kardeşim. gerçekten çok başarılı bir sunum olmuş.. :);)
 
Üst