Sitemize reklam vermek için [email protected] adresine mail atabilirsiniz

Call of Duty Mobile Hataları ve Çözümleri

harunkocer

F E T İ H

MT2GO/1-120 EMEK/LYCAN YOK/SİMYA YOK/01 HAZİRAN 19:00'DA AÇILIYOR![DETAYLI TANITIM]

Call of Duty Mobile kimi zaman hata kodlarıyla insanı sinir edebiliyor. Özellikle düşük özelliklere sahip olan telefonlarda pek çok farklı hata kodu karşınıza çıkabilir. Bu rehber içerisinde oyunda alabileceğiniz tüm hata kodlarını ve çözümlerini listeledim.

Call of Duty Mobile Network Error – Authorization Error Hatası
Authorization error veya Network error olarak geçen hata kodları sunucunun sizin bulunduğunuz ülkede kullanımda olmadığı anlamına geliyor. İlk olarak Hindistan’da yayına başlayan Call of Duty Mobile şu an Türkiye’de de kullanımda, bu yüzden normal şartlarda bu hatayı almamanız gerekiyor.
  • Authorization hatası, bulunduğunuz ülkenin bağlanabileceği sunuculardan başka bir yere bağlanmayı denediğinizde ortaya çıkıyor. Örneğin, Türkiye’den Asya sunucularına bağlanmayı denerken bu hatayı alabilirsiniz.
  • Bu hatayı çözmek için kullandığınız VPN hesabını kapatmanız gerekiyor. VPN hesapları Call of Duty Mobile tarafından tamamen banlandı. Eğer VPN kullanmıyorsanız, bu hata kodunu aldığınız zaman telefonunuzu uçak moduna alıp tekrar eski haline getirmeniz sorunu çözecektir.
Call of Duty Mobile Activision Logosu Sonrası Siyah Ekran Hatası
Oyuna girmeye çalıştığınızda logo sonrasında siyah ekran hatası alıyorsanız oyun dosyaları arasında bulunan OBB dosyası hasar görmüş veya tam değil demektir. Bu sorunu çözmek için iki seçeneğiniz bulunuyor.
  • Ayarlar – Uygulamalar – Uygulama Bilgileri sayfasına girerek Call of Duty’i bulup tıkladıktan sonra açılan menüden “Depolama”nın içerisine girmelisiniz. Ardından “Verileri Temizle” ve “Önbelleği Temizle” seçenekleri ile temizlik aşamasını bitirmelisiniz. Bu işlemin ardından oyun tekrar giriş ve güncelleme isteyebilir. Çözüm olmadı ise aşağıdaki seçeneği deneyebilirsiniz;
  • Telefonunuzun dosya yöneticisine girerek Android/obb/com.activision.callofduty.shooter konumunda ki dosyanın içerisinde bulunan “main.379.activision.callofduty.shooter” isimli dosyayı yeniden adlandır diyerek eğer ki yok ise sonuna “.obb” uzantısını eklemelisiniz. Eğer çözüm olmaz ise aşağıdaki seçeneği deneyebilirsiniz;
  • Oyunu tamamen kaldırıp, APK dosyasını temin ederek kurmalısınız. APK kurulumunun ardından dosyaların Android/obb konumunda olduğuna emin olmalısınız.


Call of Duty Mobile Silahlar Görünmüyor – Ateş Etmiyor Sorunu
Oyun ilk çıktığında oldukça yaygın bir bug olan bu durum için bir update yayınlandı. Güncellemeden sonra sorunun çözülmüş olması gerekiyor. Ancak bu hatayı almaya devam ediyorsanız aşağıdaki adımları izleyerek sorunu çözebilirsiniz:
  • Mobil veri veya wifi bağlantınızı kapatın.
  • Oyunu açın.
  • Ekranda güncelleme uyarısı ile karşılaşacaksınız.
  • Oyunu tamamen kapatmadan çıkın, mobil veriyi veya wifi bağlantısını aktif edin.
  • VPN kullanıyorsanız kapatın.
  • Oyunu tekrar açın ve “retry” butonuna basın.
Call of Duty Mobile Ping – Latency Sorunu Çözümü
Call of Duty Mobile’da kimi zaman yüksek ping nedeniyle oyun oynanamaz hale gelebiliyor. Bunun için internet hızınızı düzenlemeniz gerekli.
  • Kullanmadığınız ve arkaplanda çalışan uygulamaları kapatarak işe başlayın. Telefonunuza otomatik olarak atanan IP adresinin yenilenmesi için telefonu uçak moduna alıp eski haline getirin.
  • Bunun dışında Google DNS serverlarını kullanarak pingin düşürüldüğüne dair yorumlar var fakat bu durum tarafımca doğrulanmadı.
Call of Duty Mobile “The Device does not meet the minimum requirements” Hatası ve Çözümü
Bu hatayı alıyorsanız telefonunuz gerekli olan minimum yeterliliklere sahip değil demektir. Maalesef bu hatanın bir çözümü bulunmuyor. Daha yüksek donanım özelliklerine sahip yeni bir telefon almanız gerekli.
  • Eğer telefonunuz sistem gereksinimlerini karşılıyorken yine de bu hatayı alıyorsanız telefonunuzun yazılımını son versiyona güncellemeniz gerekebilir. İşletim sisteminin güncellenmesi ile bu sorun kolayca çözülebiliyor.
all of Duty Mobile Kötü Grafik Kalitesi Sorunu Çözümü
Call of Duty Mobile, telefonun donanımına uygun grafik kalitesini otomatik olarak belirliyor ancak bu sistem her zaman doğru çalışmıyor. Eğer telefon donanımınız yeterliyse ve oyunu oynarken rahatsız edici bir ısınma yaşamıyorsanız aşağıdaki adımları izleyerek grafikleri daha kaliteli hale getirebilirsiniz.
  • CoD Mobile oyununu açın.
  • Sağ üst köşedeki çark simgesine tıklayarak ayarlar menüsüne girin.
  • System sekmesine geçin.
  • Grafik ayarlarını medium, high veya max olarak değiştirin.
  • Frame Rate değerini high olarak ayarlayın.
  • Toggle Depth of Field ayarını “on” konumuna getirin. (Bu ayar oyun sırasında telefonunuzun ısınmasına yol açabilir.)
  • Oyunu yeniden başlatın.
Telefon aşırı ısınma sorunları
Call of Duty: Mobile, telefonunuzun aşırı ısınmasına neden oluyorsa, sistem gereksinimlerini karşılamayan bir telefona sahipsiniz. Bu durum telefonunuzun arızalanmasına, batarya problemleri ve ekran sorunlarına neden olabilir.

Aşırı ısınma yaşadığınız telefon marka modelini yorum olarak bana iletirseniz yardımcı olabilirim.

Ekranda donma sorunları
  • Oyunun minimum sistem gereksinimlerini karşıladığınızdan emin olun. Call of Duty mobile’da menülerde takılma ve donma sorunu için oyun verilerini temizleyin.
  • Ayarlar > Uygulamalar > Call of Duty mobile > Depolama adımlarını takip ederek verileri temizleyebilirsiniz.
Ping problemleri
Eğer yoğun bir saatte oyuna bağlandıysanız, ping problemleri ile karşılaşabilirsiniz. Bu genellikle oyun sunucuları kaynaklıdır.

speedtest adresini kullanarak ping’inizi test edin. Eğer herhangi bir sorun görünmüyorsa, herhangi bir ayar değiştirmenize gerek yoktur.

Call of Duty Mobile Yetkilendirme Hatası
  • Facebook uygulamasına veya web sitesine girin.
  • Ayarlar ve Gizlilik seçeneğinden Ayarlar a girin.
  • Uygulamalar ve İnternet Siteleri ne girin ve Facebook ile Giriş Yapılanlar a tıklayın.
  • Aktif sekmesinden Call of Duty:Mobile bularak Düzenle ye basın ve açılan ekranda bir değişiklik yapmadan veya eksik yetki varsa onay vererek kaydedin. Sorun giderilecektir.
Call of Duty Mobile Pembe Ekran Sorunu
  • Bu hata Gameloop, Bluestack 4 üzerinden bağlanıyorsanız ekran kartı seçimi sebebiyle aldığınız hatadır.
  • Settings seçeneğine giderek Engine kategorisine girin.
  • Choose Graphics Mode ayarında ki DirectX seçeneğini OpenGL ile değiştirin.
  • Prefer dedicated computer graphics seçeneğinde ki tiki kaldırarak Restart Now diyerek yeniden başlatın.
Call of Duty Mobile Mouse Çalışmıyor
  • Gameloop kullanırken F11 tuşuna basıp küçük ekrana geçtikten sonra Settings seçeneğinden önbelleği temizleyin.
  • CoD Mobile uygulamasını Bluestacks üzerinden silin.
  • Gameloop uygulamasını bilgisayarınızdan tamamen silerek en güncel versiyonunu yükleyin.
  • CoD Mobile uygulamasını tekrar kurun ve oyun kullanıma hazır!
Call of Duty Mobile Gameloop Güncelleme Sorunu
  • Daha önce kullanmadığınız veya yeni bir Gmail hesabı açmalısınız.
  • Gameloop üzerinden Google Installer uygulamasını yükleyin.
  • Call of Duty Mobile uygulamasını aratıp, oyna butonuna basmadan, uygulama içerisine girip Update butonuna basın. İyi eğlenceler.
Call of Duty Mobile Mikrofon Sorunu
  • Telefonunuzda Ayarlar üzerinden Uygulamalar a girmeniz gerekir,
  • Call of Duty Mobile uygulamasını bularak İzinler içerisine girerek Mikrofon u aktif hale getirmelisiniz.
Call of Duty Mobile Oyundayken Takılıyor
  • Helikopterden atlarken veya yüksek grafik gerektiren alanlarda oyun donabilir.
  • Cihazınız da “Eu Beta Rom” kurulu ise hatanın temel sebebi olabilir, imkanınız varsa cihazınızı öncelikli olarak Rom’suz veya “Global Beta”yı kullanmanızı tavsiye ederim.
  • Sorun sebebi rom’dan bağımsız ise oyun içerisinde Ayarlar a girdikten sonra Ses ve Grafikler seçeneğine erişim sağlamalısınız ve Grafik Kalitesi ayarını Alçak ve Kare Hızı ayarını tavsiye olarak Orta veya sorun devam ederse Alçak olarak seçmelisiniz.
Call of Duty Mobile “Takımında Harici Cihaz Kullanan Biri Var” Hatası
  • Garena versiyonunu kullananlarda bu mesaj yayınlanmaktadır. Call of Duty Mobile Global versiyonunu kurmalısınız.
  • Eğer bir aparat kullanıyorsanız (tv yansıtıcı, game pad, mouse, klavye vs.) onu devre dışı bırakarak tekrar denenmesi gerekir.
  • Genelde iOS işletim sistemlerinde görülmektedir. Tüm aktif uzaktan bağlantı araçlarını kapatın.
 

Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 1, Üye: 0, Misafir: 1)

Üst