Fethi Polat 1
Fethi Polat
Bvural41 1
Bvural41
OnurBoyla 1
OnurBoyla
mavzermete 1
mavzermete
xranzei 1
xranzei
Manwe Work 1
Manwe Work
noisiv 1
noisiv
Hikaye Ekle

Ppş-41

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan bars472
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Cevaplar Cevaplar 0
  • Görüntüleme Görüntüleme 513

HERAKLES Otomatik Avlı kalıcı sunucu. 19 Haziran'da açılıyor. Atius & Wizard güvencesiyle hemen kayıt ol, ön kayıt ödülleri aktif. HEMEN TIKLA!

PPSh-41 (Rusça: Пистолет-пулемёт Шпагина; Pistolet-Pulemet Şpagina, kısa adı Pepeşa), II. Dünya Savaşı sırasında en çok üretilen Rus yapımı silahlardan biridir. Georgi Şpagin tarafından tasarlanan silah, PPD-40'a göre daha kısa sürede ve daha ucuza üretilebiliyordu. PPSh-41 basit geri tepme mekanizmasıyla işlemekteydi. 71 fişeklik tambura ve 35 fişeklik şarjöre sahipti. 7.62 x 25 mm'lik fişek kullanıyordu. Kutu ve yuvarlak şarjör olmak üzere iki tip şarjör kullanılabilnmekteydi. II. Dünya Savaşı'ndan sonra Kore Savaşı'nda Kuzey Kore ve Çin Halk Cumhuriyeti tarafından kullanıldı. Aynı zamanda Çin İç Savaşı'nda kullanılıp, Vietnam Savaşı'nda da Kuzey Vietnam ve Vietkong birlikleri tarafından sıklıkla kullanıldı. PPSh-41 tüfekleri az da olsa Irak Savaşı'nda Amerikan askerleri tarafından kullanılmıştır. Bugün Almanya 9 mm'lik fişekle, diğer ülkeler 7.62'lik fişekle polis güçleri tarafından kullanmaktadır, onun dışında koleksiyoncularda ve müzelerde bulunmaktadır.

kkk.jpg
 
Son düzenleme:

Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 0, Üye: 0, Misafir: 0)

Geri
Üst