OnurBoyla 1
OnurBoyla
mavzermete 1
mavzermete
xranzei 1
xranzei
Manwe Work 1
Manwe Work
noisiv 1
noisiv
Hikaye Ekle

Ermenistan'ın posta tarihi ve posta pulları

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Carissa
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Cevaplar Cevaplar 0
  • Görüntüleme Görüntüleme 125

HERAKLES Otomatik Avlı kalıcı sunucu. 19 Haziran'da açılıyor. Atius & Wizard güvencesiyle hemen kayıt ol, ön kayıt ödülleri aktif. HEMEN TIKLA!

1a83f8.jpg


Ermenistan'ın posta tarihi ve posta pulları, Ermenistan'daki posta sistemini ve posta pullarını tanımlar. Çarlık Rusya'sı posta damgası ve pulları 1858 yılından itibaren Ermenistan'da kullanılıyordu. İlk posta damgaları farklı biçimlerdeki noktalardan oluşturuldu. Şehir isimli tarihli posta damgaları kısa süre sonra oluştu. Pek çok sahte damga işaretleri bilinmektedir[SUP][1][/SUP] 1909 yılından itibaren 1918 yılına kadar Ermenistan posta servisini tanımlayan birkaç Rus pulu sürşarjlandı.[

Ermenistan Demokratik Cumhuriyeti

Ermenistan Demokratik Cumhuriyeti, 28 Mayıs 1918 yılında kuruldu fakat pullar ilk defa Rusya üzerinde sürşarlanmasıyla 1919 yılında yayımlandı. 1919 yılında Arshak Fetvadyan yeni cumhuriyetin pullarının üretiminin dizaynı ve denetlenmesinde görevlendirildi. On pul farklı nominal değerlerde dizayn edildi ve Paris'de basıldı. Ermenistan'ın işgali nedeniyle pullar asla teslim edilmedi ve birkaçı basıldı. Bu nedenle hiçbir hakiki kullanım bilinmemekte ve pek çok sahte pul kaydedilir.[SUP][3][/SUP] Pullar, pul koleksiyoncularına ve tüccarlara Paris'te 1924 yılında satıldı. Hovanesiyan, Ermeni hükümeti bunu sürgündeki Daşnak Partisi'nin faaliyetlerinin finansmanı için yaptığını ileri sürmektedir.

Ermenistan Sovyet Sosyalist Cumhuriyeti
1922 ve 1991 yılları arasında Ermenistan, Transkafkasya Sovyet Federatif Sosyalist Cumhuriyeti'nin bir parçasıydı ve 1936 yılında resmen Ermenistan Sovyet Sosyalist Cumhuriyeti haline geldi. 1922 yılından itibaren ülke kendisinin düzenli pullarını bastı, Transkafkasya Federasyonu'nun bir öğesi olarak özellikle kendisinin 15 pulunu basdı. Bu pulların ikisi Perforeli ve perforesiz olduğu bilinir ve 40.000 Rs ve 75.000 Rs pullar ayrıca 700.000 Rs olarak sürşarjlandı. [SUP][4][/SUP] 1924 yılından itibaren Sovyet Sosyalist Cumhuriyetleri Birliği'nin merkezi hükümetinin kararnamesi gereği sadece düzenli Sovyetler Birliği basımı pullar 1991 yılına kadar kullanımdaydı. Bu dönem süresinde merkezi hükümet tarafından birçok Ermeni milliyetçiliği ve etnik konulu pullar yayımlandı.[SUP][5][/SUP] 1950 yılındaki üç setlik Sovyet Ermenistan Cumhuriyet'nin kuruluşunun 30ncu yıldönümü, 1960 tarihli Ağrı Dağlı Erivan'ın manzarası ve 1961 yılındaki dikkate değer Ermeni kişileri ve Ermenistan Ulusal giysiler'i içeren anma pulları gibi.
 

Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 0, Üye: 0, Misafir: 0)

Geri
Üst