Sitemize reklam vermek için [email protected] adresine mail atabilirsiniz
For Advertising Contact [email protected]

Yeni başlayanlar için tavsiyeler

Expertiest

Level 8
Katılım
17 Şub 2013
Konular
719
Mesajlar
3,604
Reaksiyon Skoru
255
Online Süresi
55d
Başarım Puanı
171
MmoLira
2
DevLira
0
En İyi Cevap Puanı
0
Takipçiler
21
Ticaret - 0%
0   0   0

Landom2 1-120 emek server "Kadirland & RedLab Games" ortaklığında 21 Şubatta sizlerle.DETAYLI TANITIM İÇİN TIKLAYIN


Bu başlık altında yeni başlayanlar, başlamayı düşünenler için tavsiyeler bulunmaktadır. Eski, bilgili arkadaşlar konu altına ekleme yapabilirler. Onları başlığa eklerim. Böylece daha iyi bir kaynak haline dönüştürebiliriz. Eksik veya yanlış yazdıklarım için de çekinmeden uyarıda bulunabilirsiniz.

Tavsiyeler:

**Öncelikle kendinize güzel bir nick seçin. Nick değişim hakkı bir kez verildi. İlerde tekrarı olur mu bilinmez. O yüzden iyi düşünüp güzel bir takma isim bulun kendinize. Türkçede ısrarcı değilim ama Türkçe bir isminiz olursa daha kolay çevre edinirsinz.

**Oyunu beğenip kesin oynamaya karar verirseniz, aydınlatıcı her bilgiye ulaşın.

**İngilizceniz yeterli değil ise oyunu Türkçe oynayın.

**Maçlara girmeden önce garajda iken mühimmat yüklediğinizden emin olun. Gerekirse otomatiğe alın. Kule değiştirdiğinizde mermilerinizi tekrar yüklemeyi unutmayın.

**Alman ekolü, Tiger, King Tiger sevginizi erteleyin. Başlar başlamaz Alman tanklarına yönelmeyin. Oyunu öğrenince bu tankları daha iyi oynarsınız.

**Ne yapın ne edin ilk 3, 5 dakika içinde patlayanlardan olmayın.

**SPG(KMT)lerde mantık aramayın. O topu burnunun dibine atamaz deyip dibine girmeye çalışmayın, beni burada vuramaz demeyin.

**Oyunu öğrenene dek yalnız oynamayın.

**Başlangıçta sadece bir ülke nin ağır tank ağacında gidin. Sonra açılırsınız.

**Yeni başlayanlar için Rus ağır sınıfı iyidir.

**Sık sık ağaçtan ağaca atlamayın. Başladığınız ağacın sonuna kadar gitmeye çalışın.

**Oyun içi kredi çok önemlidir. Bu yüzden para biriktirin, tankları topları alıp beğenmeyip satıp parayı çar çur etmeyin. Modüle, makyaja para yığmayın.

**Düşük seviyelerde uzun kalmayacaksanız hariçten modül almayın. Hele ilk 4 seviye için asla böyle bir şey yapmayın.

**İlk 3,4 seviyeden sonra %75 mürettebat alın. Sonraki her tank için ayrı ayrı %75 mürettebat almayın, %95i aşmış olanları 20bin kredi ile yeni tankınıza %85 olarak geçirip yolunuza devam edin.

** Hiçbir şeyiniz yoksa ve tankınız yavaş ise sadece patlayıcı mermi yükleyip sizden iri olanların arkasında kalarak kırıntıları toplayın. Tankınız hızlı ise ve yine hiç birşeyiniz yoksa, kimseye görünmeden uygun bir zamanı bekleyip gizlenmiş rakip tankları açmaya çalışın. Yardırın gitsin.

**Rakip tanktan daha hızlı ve yüksek manevraya sahip iseniz, topu otomatik nişana alıp rakibin etrafında döne döne atışına fırsat vermeden haklamaya çalışın, olmuyorsa kaçın.

**Tank mürettebatının skillerini tankın sınıfına göre ayarlayın.

**Premium tank sahibi olmayanlar için en iyi para makinesi Rus ağır sınıf 5. seviye KV'dir. Paranız varsa altınıza sıfır bir löwe ya da KV5 çekebilirsiniz. İlerleyen zamanlarda eklenecek olan farklı tanklar da seçilebilir.

**Fazladan altına sahipseniz modüllerinizi tankla beraber satmayın altınla söküp farklı tanklarda kullanın.

**Gereksiz modüller de vardır. Sırf merak için alıp paranızı çöpe atmayın.

** Bir üst tankta kullanılacak her geliştirmeyi, varsa; bir önceki tankta yapın.

**Free explerinizi(Serbest deneyim) biriktirin, çok iyi değerlendirin. Altından daha değerlidir o deneyimler. Tank açmada asla kullanmayın. Hemen her stok tankı oynamak zordur, sıkıcıdır. Ekstra deneyimlerinizi stok tankları hızlı geliştirmekte kullanabilirsiniz.

**Her tankta öncelikle süspansiyonu açmaya bakın. İstisnalar olsa da çoğu tanka eklenecek modül ve geliştirmeler süspansiyon olmadan tanka takılmaz.

**Bir sonraki tankı açsanız bile, önceki tankı seviyorsanız ve o tankta başarılıysanız oynamaya devam edin.

**Oyun stilinizi keşfedip ona göre top tüfek alın. Bazı toplar daha isabetlidir, az hasar verir, bazıları daha isabetsizdir çok hasar verir.

**Düşük seviye tank imha ediciler(Tank destroyer) zevklidir. Oyunu biraz öğrenince bu tankları tekrar alıp stressiz keyifli maçlar yapabilirsiniz.

**Premiumsuz oyun oynamak belli bir seviyeden sonra eziyettir. Her ay 10 euro ayırıp zevkinizi katlayın.

**İstisnalar olsa da en zevkli seviye 8dir. Hızla bu seviyeye gelmeye çalışın.

**Otomatik nişan almayı mümkün mertebe kullanmayın, elle nişan alarak oynayın. Hem daha zevkli hem daha isabetli olur.

**Tankların kulesine vurmak yerine gövde altlarına vurmaya çalışın.

**Burun buruna çarpışmalarda düz, eğimli yerleri değil pencere, delik, far gibi detaylara vurmaya çalışın.

**Her zaman patlayıcı mermi(High explosive shell) bulundurun. Rakibi delemiyorsanız silahına, kaşına, gözüne patlayıcı sıkın.

**Çalı çırpı içine girmeyin gerisinde durun. Saklanmak istiyorsanız ateş etmeyin ve kule dışında bir yerleriniz oynamasın.

**Tankım buradan geçer mi, şuraya iyice sıkışsam nasıl olur deyip fazla zorlamayın. Tankınız sıkışır hareket edemezsiniz. Böyle bir durumda maçtan çıkıp diğer tankınıza geçerek sıkıntılı sinir bozucu süreci bitirirsiniz.

**Bir tankınız maçta patlayınca o maçın bitmesini beklemeyip, garaja dönerek başka bir tankla başka bir maça girebilirsiniz.

**Sadece bir tankla oynamayın aynı ülkenin farklı ağaçlarından tanklarıda geliştirmeye çalışın.

**SPG/KMT ile muhakkak oynayın. SPG ile oynarsanız havadan yağan mermiden nasıl daha az hasar alınır öğrenirsiniz.

**Tankın dışından gördüğünüzle nişangahdan gördüğünüz mesafe farklıdır. Dİbinizde olduğunu sandığınız tank aslında daha uzakta olabilir. Mesafeler için nişangahtaki mesafe ölçümünü kıstas alın.

**Her mermi aynı şekilde gitmez. Bazı mermiler aşağı sağa sola gider. Rus memrileri uzak mesafelerde saçmalayabilir, uzaya mermi gönderebilir. Tankınızdaki mermi hareketlerini gözlemleyip ona göre atış yapın.

**Hiç bir tankın zırhına güvenmeyin altın mermi diye bir şey var. Hariçten gerçek para ile alınan bu mermi en güvendiğiniz yerde gayet güzel delik açabilir.

**Tepenize inen mermi ile tüm modülleri bozulup mürettebatı ölen tankınızdan hayır beklemeyin. Bu ne saçmalık demeyin.

**Milliyetçilik yapmayın yapana da izin vermeyin. Milliyetçilik ban sebebidir, Ban da bir yana Türk oyuncu kitlesini ucuz milliyetçi söylemlerle zor durumda bırakmayın.

**Büyük küfürler sarfetmeyin, oyunda ciddi bir Türk oyuncu kitlesi var. Küfür ettiğiniz kişi yan kafeden de çıkabilir. Ne gerek var böyle şeylere .

**Sağ alttaki küçük haritadan gözünüzü ayırmayın.

**Belli bir bölgede yalnız kalmamaya çalışın. Takım arkadaşlarınızı boş kalan noktalar yönlendirmeye çalışın.

**En önden sazan gibi gitmeyin, giderseniz yardım beklemeyin, tek başınıza ölürseniz arkadakilere hiç küfür etmeyin.

**Haritada tek bir noktaya yığılanlara çemkirmekten çekinmeyin. 10 tank 3 tankı geçemiyorsa daha da fazla çemkirebilirsiniz.

**Tüm tankları tanıyın. Zayıf ve güçlü yönlerini öğrenin. Örneğin 600HP lik bir tankla nasılsa beni bir vuruşta alamaz deyip obje704 ün karşısına çıkmayın. Ya da çıkın tecrübeyle saibtleyin.

**Size bakan bir tank imha ediciye doğru asla tankınızı sürmeyin.

**Arada bir eğitim(training) yapın. Haritalardaki sote yerleri, tanklardaki zayıf noktaları öğrenmeye çalışın.

**%1 kalan tank AP(delici) mermi ile delinmiyorsa zorlamayın çarparak ya da patlayıcı mermi atarak işinizi halledin. Bazen %1 kalan tanka iman gücü gelir bir türlü ölmek bilmez.

**Patlamak üzere olan bir tankı elinizden kaçırmayın.

**Büyük küçük demeyin her tankı imha edin.

**100metre ötenizden ateş edip mermisini sektiren oyuncudan korkmayın.

**Size bakan tanka yanınızı, arkanızı göstermeyin.

**Arada ince duvar olan noktalarda duvarın diğer tarafındaki tankı muhakkak görmeye çalışın. Görüşünüzün elverdiği her açıyı kullanın. Zayıf anını kollayın acımayın.

**Hasar veremiyor olsanız bile saklanmış bir tankı vurmaya çalışın. Rahatsız etmek bile faydadır.

**%1 bile kalsanız kaçıp kurtulmaya bakın. Yalnız kalırsanız aslan gibi çarpışmayı boşverip daha güvenli noktalara geçin.

**Hızlı tanka sahipseniz, defansif açıkları kapatmaya çalışın.

**Size karşı korkak oynayanlara karşı tuzak kurup genel sohbetten (yazıyı yazdıktan sonra CTRL+enter) provoke edin. Aynı şekilde provoke edilince galeyana gelmeyin.

** Açık ara geride olsanız bile maçtan vazgeçmeyin.

**Toplar, tüfekler, zırhlar, dinamikler sıklıkla değişmektedir. Tek bir ağaca bağlı kalmayın.

**Yeni eklenen tanklar genelde eskilerinden daha iyi olurlar. Bu fırsatı kaçırmayın ve o tanklarla oynayın.

**Forumları ara ara takip edin. Promosyon ve olası değişikliklerden haberdar olun, fırsatları kaçırmayın.

**Maç yeni başlamış ve henüz hiç çatışma yaşanmamışsa pusucağınız noktaya gidin ve bekleyin, eğer durduğunuz noktada ya da başka biryerde çatışma çıkmadıysa ''enee ben burdan giderimki'' diyip yola koyulmayın.

**Tanklar 3 ileri, 2 geri viteslidir(Klavyede R ve F). Durumu göre vitesleri kullanın. Yavaş gidilecek yerde gaza abanmayın.

**Sovyet tanklarıyla oynarken burnunuz her zaman düşmanın en güçlü tankına, Almanlarda ise tankın sağ yada sol ön köşesi her zaman düşmana dönük kalsın. Amerikalılarda ise mümkünse belden altınızı göstermeyin.

**Sıcak çatışmada tankınızı asla hareketsiz bırakmayın , atışınızı yapınca A - D / W - S yaparak düşmanınızın zayıf yerinize nişan almasını zorlaştırın.

**Seviye olarak sizden daha üstün maçlara girdiğinizde sızlanmayın. Bir çalının arkasına gizlenip düşmanı açın ve arkanızdaki yüksek seviye tankların onları avlamasını izleyin. Maçın sonuna doğru hayatta kalırsanız değeriniz 10 kat artar, gidip düşman karargahını ele geçirerek takımınıza galibiyeti getirebilirsiniz.

burcakb (Burçak)dan eklemeler:

***AP (Armor Piercing - Zırh delici mermi): Bu mermi yüksek hızla atılan ve çarptığı zırhı delerek tank içerisinde hasar vermeye yarayan mermidir. Etkisi tamamen namlu çıkış hızına doğru orantılıdır - yani namlusu uzun toplar, hem daha isabetli atar hem de daha yüksek delme gücüne sahiptir. Bu tip mermiler 200 metre mesafeden sonra hız ve açı kaybından dolayı delme gücünü kaybetmeye başlar. Yani 150 metrede deldiğiniz tankı 500 metrede delemezseniz şaşırmayın. Oyunda en çok kullanılan mermi tipidir. Zırh delme becerisi tamamen balistik hesaplara dayandığı için eğimli yüzeye çarpan bir mermi, eğimin açısına göre sekme ihtimaline sahiptir.

***APCR (Armor Piercing Composite Rigid): Bildiğimiz zırh delici merminin gelişmişidir. Normal metal mermi kılıfı içerisinde çok daha ince bir çubuk şeklinde yoğunluğu daha yüksek metal bulundurur. Bunun sağladığı avantaj, mermiyi aşırı ağırlaştırmadan zırha çarpan alandaki basınçı artırmak ve dolayısıyla daha yüksek delme gücüne ulaşmak. İçerideki özel alaşımın yoğunluğu daha fazla olduğundan ve zırha esas çarpan kısım o olduğundan yüksek delme gücü elde edilir. Dışarıyı örten normal metal kısım ise hedefe varana kadarki uçuş sırasında merminin uçuş dinamiklerinin bozulmasını ve yüksek kalibreli toplardan atılmasını sağlar. Oyunda bu tip mermiler altın karşılığı alınan mermilerdir. Normal AP merminin delemediği zırhı deler.

***HE (High explosive - patlayıcı mermi): Bu mermiler bildiğimiz içi patlayıcı doldurulmuş mermilerdir. Hedefe çarptığında patlar. Yüksek miktarda patlayıcı içerdiği için hasar miktarı AP mermiye göre daha yüksektir. Ancak, patlama zırhın dış yüzeyinde olduğu için patlama enerjisinin önemli bir kısmı havaya kaybolur. Üstelik HE mermiler nispeten daha yavaş hareket ettikleri ve çarpar çarpmaz patladıkları için zırh delme potansiyelleri çok düşüktür. Ancak, patlayıcı etkisi ile hasar verdiğinden mesafe ile delme/hasar kifayeti düşmez. HE mermiyi kalın zırha atarsanız, üzerinde yazan hasarın ancak ufak bir bölümünü yapacaktır. Ancak HE mermiyi ince zırhlı bir hedefe atarsanız, o ince zırhı delecek ve patlama etkisinin tümü tankın içinde oluşacaktır. HE mermi kullanmanın esas avantajı, çok çok nadir sekmesi ve patladığı zaman az da olsa hasar verebilmesidir. Eğer AP merminiz karşıdaki düşmanı delmesi mümkün değil ise HE ile ufak ufak da olsa hasar verebilirsiniz. Ayrıca HE mermi patlama etkisi yaptığından düzgün hasar vermese bile tank içinde şok etkisiyle modül kırabilir veya mürettebat öldürebilir. HE kullanılan diğer bir alan da düşmanın base cap'ini bozmak içindir. Sekme riski düşük olduğu için HE atarsanız az da olsa ama garantili hasar verir düşman capini bozarsınız.

***HEAT(High Explosive Anti Tank): Altınla satılır bu da. Bildiğimiz HE merminin gelişmiş versiyonudur. Şekillendirilmiş patlayıcı prensibini kullanarak HE mermide 360 derece dağılan patlama etkisini dağıtmadan tank zırhına odaklar. Bu sayede tank zırhı erir ve eriyik tank içerisinde kaynar metal şeklinde püskürür, modül bozar, mürettebat öldürür. Mesafeden etkilenmez ancak genelde mermiler daha yavaş gider ve açı/eğimden daha fazla etkilenir.

Neyi nerede kullanmalı:

**Mesafeden bağımsız olarak çoğunlukla AP mermi kullanmalı ve düşmanın zayıf noktalarında çalışılmalı.

**Düşman çok uzaktaysa: Eğer AP mermi delemeyecek kadar uzaktaysa, açıkçası ateş etmemek daha anlamlı olabilir. HE de kullanılabilir tabii ama mermi parasına yazık, o mesafede isabet şansı da zaten düşük demektir.

**Karşıdaki düşmanın zırhı çok kalın, AP delemiyorsa: Ya altın mermi (APCR, HEAT) mermi kullanmalı, öyle merminiz yoksa HE atılmalı.

**Düşman cap yapıyor: Hemen HE yükleyip bir kere HE ile vurmak gerekli ki cap bozulsun. Daha sonra eğer AP mermi rahat delecekse AP'ye geçilebilir.

**KV, M4 Sherman, PzIV özel durumları: Bu tankların hepsinin 105mm, 150mm gibi seviyelerine göre çok iri boy top takma imkanları var. Bu topları kullanıyorsanız HE atın. Eğer karşınızdaki sizin seviyenizde tank ise, zaten zırhı ince demektir, tek atışta alabilirsiniz. Karşınızdaki çok büyük boy tank ise zaten AP ile delmeniz mümkün değildir HE ile yine de güzel hasar verebilirsiniz.



XP Nasıl kazanılır?:

* Tank gözlemek: Tankı ilk gözleyen olmaya sabit bir xp verilir, KMT gözlemleme puanı iki katıdır.
* Tanka hasar vermek: Hasar alan tank ile senin tankın arasındaki seviye farkına ve verilen hasara orantılı olarak xp alınır. Düşmanı kimin açtığının önemi yoktur. Her türlü hasar (normal, splash, çarpma, yangın, ammo rack, vs) sayılır.
* Gözlemlediğin ama hasar vermediğin tanklara takımdaşların tarafından verilen hasar: Verilen hasarın 50%si / gözlemleyen tank sayısı.
* Kritik hasar verme: Düşmanın modülünü kırmaya/mürettebatını öldürmeye sabit bonus var. Ama modülü tam kırmak gerekiyor, hasar yetmez. Tank seviyeleri arasındaki fark etkendir. Hafif tanklar, ağır tanklara yazdıkları kritikler için ekstra bonus alır.
* Düşmanı öldürmek: Tank seviye farkına orantılı ama çoooook küçük bir bonus.
* Yakın dövüş: 200m'nin altında verilen hasarın da çooooooook küçük bir bonusu var
* Base cap: Base cap başarılı olursa her % için xp verir.
* Base defans: Base defansında bozulan düşman capi için % başına xp verir.
* Base cap'i başarmak: sabit bonus
* Savaş sonunda canlı kalmak: Çok ufak sabit bir bonus
* Takım performansı: Senin takımın düşman takıma yazdığı toplam hasara göre orantısal bir çarpan
* Savaşı kazanmak: 1.5 ile çarpılır.
* Tank alayında veya klan savaşında kazanmak: Normal xp'ye kaybeden takımın xp'sinin 50%si eklenir.
* Tank çarpanı (tanka özel çarpan. Genelde her tank için 1 diye bilinir ama ben şüpheliyim, bazı tanklar okunmuş üflenmiş gibi xp kazanıyor)
* Premium hesap: 1.5 ile çarpılır.
* Günün ilk kazanılan zaferi: 2 ile çarpılır.
* Savaştan çıkma: Daha geri sayımdayken çıkarsan, herşey 0, savaşa katılma bonusu dahil. Savaşın ortasında çıkarsan o ana kadar ne kazandıysan o.



Ne xp kazandırmaz?

* Takımdaşına çakmak, isterse "mavi" olsun.
* Vurdun ama hasar yok. Ne kadar ekmek o kadar köfte, hasar yoksa xp de yok.
* Alınan hasar. xp'yi nasıl dayak yediğine değil nasıl dayak attığına veriyorlar özetle.
* Savaş sonunda ödül, madalya, şan şöhret vs almak.
* Herkesi öldürdün diye bonus yok. Ama tabii verilen toplam hasar arttığı için oradan gelen bir artı var.




Nasıl para kazanılır?

* Savaşa katılmak. Merhaba demeye para veriyorlar. Tankın seviyesine göre değişiyor.
* Düşman gözlemek: Gözlenen tank başına sabit para. KMT gözlemeye duble para.
* Hasar vermek: Adamı kendi gözünlen görüp vuruyorsan, hasar miktarına göre para. Paranın aslı buradan gelir.
* Başkasının açtığı adama hasar vermek: 50% para.
* Sen açtın, başkası çaktı. Hasarı yazan kadar para bölü kaç kişi adamı gözlemliyorsa.
* Base capture: Base cap tamamlandığında base çerçevesinin içinde olan herkese sabit bir para gelir. Son anda da girsen yuvarlağa bu parayı alırsın.
* Savaşı kazanmak. "Savaşa katılmak" ödülü ne ise, 1.85 ile çarpılır. Bu çarpan diğer kazançlara uygulanmaz.
* Tank alayı veya klan savaşında kazanmak: Normal bonusa ek olarak, kaybedenin kazancının 50%si daha.
* Tank çarpanı: tankına göre bir çarpan. Her tankın değişik bu oran. Premium tanklar için birhayli yüksek.
* Premium hesap: 1.5 ile çarpılır.




Demek ki neymiş?

1. Canlı kalınacak
2. Savaş kazanılacak.
3. Mümkün olduğu kadar hasar yazılacak. Kendin yazmakta zorlanacaksan veya imkansızsa, gözcülük yaparak da iyi xp/kredi kazanılırmış.
4. Başta Allah Allah diyerek dalan gözcüye doğru düzgün birşey yokmuş, kendini koruyan, görünmeden gören, topçuya yem eden gözcüye iyi puan/para varmış.
 

ahmeTiger

Level 4
Katılım
21 Haz 2010
Konular
4
Mesajlar
402
Reaksiyon Skoru
15
Online Süresi
15d
Başarım Puanı
70
MmoLira
1
DevLira
0
En İyi Cevap Puanı
0
Takipçiler
1
Ticaret - 0%
0   0   0
eline sağlık, :ka19:
 

King54TR

tasciomerfurkan
Katılım
12 May 2013
Konular
375
Mesajlar
5,742
Reaksiyon Skoru
254
Online Süresi
14s 29d
Başarım Puanı
221
Yaş
24
MmoLira
30
DevLira
0
En İyi Cevap Puanı
0
Takipçiler
23
Ticaret - 0%
0   0   0
teşekkurler
 

SaygeR06

Level 3
Katılım
14 Ara 2013
Konular
4
Mesajlar
105
Reaksiyon Skoru
1
Online Süresi
0
Başarım Puanı
44
Yaş
22
MmoLira
0
DevLira
0
En İyi Cevap Puanı
0
Takipçiler
0
Ticaret - 0%
0   0   0
eline sağlık
 

Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 1, Üye: 0, Misafir: 1)

Üst