HERAKLES Otomatik Avlı kalıcı sunucu. 19 Haziran'da açılıyor. Atius & Wizard güvencesiyle hemen kayıt ol, ön kayıt ödülleri aktif. HEMEN TIKLA!
[h=4]Exchange 2007 – Supporting Outlook 2003 Clients
[/h]
Exchange Server 2007 ile beraber gelen yeni teknolojilere gün geçtikçe daha da alışıyoruz. Fakat bunlar bazen geriye doğru uyumluluk adına bazı problemleri de beraberinde getiriyor. Örneğin yeni nesil Offline Address Book sayesinde Outlook 2007 clientllarımız bu hizmeti daha verimli alırken , eski sürüm clientlarda bu hizmeti kullanamıyoruz. Bu yazıda Exchange 2007 kurulumun da , eski sürüm Outlook istemcilerine destek verip vermeyeceğinize dair soruya olumsuz yanıt verdiğimizi varsayarak , Exchange organizasyonumuza bu desteği kazandırmak için yapmamız gerekenleri adım adım anlatacağım.
Önce problemin kaynağını belirtelim. Exchange 2007 ile gelen yenilikleri saymakla bitiremiyoruz. Bunlardan bir tanesi de yeni Outlook 2007 clientları için sağladığı avantajlar. Geleneksel MAPI clientlarında alışık olduğumuz yöntem Exchange Server ile Outlook clientları arasında kurulan iletişimde bazı özellikler için Public Folder`ların kullanılmasıydı. Exchange 2003 , Outlook 2003 ve öncesiyle aşağıdaki işlemleri Public Folder`lar aracılığıyla gerçekleştirmektedir.
İşe sunucumuz üzerinde bir Public Folder ekleyerek başlıyoruz.
Exchange Management Console`da Server Configuration > Mailbox > Actions altında New Public Folder Database linkine tıklayarak alttaki sihirbazı başlatıyoruz.
Oluşturacağımız Public Folder`a bir isim verip Next`e tıklıyoruz.
Public Folder hazır. Şimdi Outlook 2003 clientlarının mailboxlarının bulunduğu Mailbox Database`inin özeliilklerini açıyoruz.
Bu ekranda Client Settings tabına geçiyoruz. Default public folder bölümünde yeni oluşturduğumuz Public Folder`ın geliş olduğunu görüyoruz. Alttaki OAB bölümüne ise clientlara dağıtmak istediğimiz Offline Address Book`u seçiyoruz. Başka eklemediysek tüm adresleri içeren Default olanı ekleyebiliiz. İki alanı da aşağıdaki şekilde ayarlıyoruz.
Bu bölümde işimiz bitti. Şimdi Exchange sunucumuzun eski nesil clientlara destek vermesi ve Offline Address Book`u Public Folder üzerinden yayınlaması için gerekli konfigürasyonu yapmalıyız. Bunun için Organization Configuration > Mailbox altında Offline Address Book`a geliyoruz ve önceki işlemde atadığımız OAB`un (ben Default Offline Address Book`u atamıştım) özelliklerine geliyoruz.
Karşımıza gelen pencerede Distribution tabında yapmamız gereken ayarlar var. Standart ayarlarla sadece Web-Based Distribution açık gelir. Alttaki checkbox`ı işaretleyerek Public Folder Distribution özelliğini de aktif hale getiriyoruz. Birde yukarıdan versiyon 3 yayına izin vermemiz gerekir. Aksi taktirde SP2 öncesi Outlook 2003 istemcileri OAB`u download edemezler. Versiyon 3 client desteği Outlook 98 SP2 ile Outlook 2003 SP1 arası istemcileri kapsar. Bundan önceki sürümlere de destek verebiliriz. Fakat daha öncesinin Active Directory servisini doğrudan sorgulayamadığını ve DSProxy servisine ihtyaç duyduğunu hatırlatmak isterim.
Bu işlemi de yaptıktan sonra karşımıza aşağıdaki gibi bir uyarı penceresi gelebiilir.
Burada henüz generate edilmemiş bir Offline Address Book`u download etmeye çalışan kullanıcıların hata ile karşılaşacağı belirtilmektedir. Offline Address Book` gece 05:00 da generate edilmek üzere zamanlanmıştır. Bu işlemi hemen yapmak için aşağıdaki işlemi yapmalıyız.
İlgili OAB üzerine sağ tıklayıp Update dememiz yeterli. Update işlemi vakit alabilir. Artık eski sürüm Outlook istemcilerimiz Exchange sunucumuzdan faydalanabilirler.
Başka bir Exchange 2007 makalesinde görüşmek üzere.
Exchange Server 2007 ile beraber gelen yeni teknolojilere gün geçtikçe daha da alışıyoruz. Fakat bunlar bazen geriye doğru uyumluluk adına bazı problemleri de beraberinde getiriyor. Örneğin yeni nesil Offline Address Book sayesinde Outlook 2007 clientllarımız bu hizmeti daha verimli alırken , eski sürüm clientlarda bu hizmeti kullanamıyoruz. Bu yazıda Exchange 2007 kurulumun da , eski sürüm Outlook istemcilerine destek verip vermeyeceğinize dair soruya olumsuz yanıt verdiğimizi varsayarak , Exchange organizasyonumuza bu desteği kazandırmak için yapmamız gerekenleri adım adım anlatacağım.
Önce problemin kaynağını belirtelim. Exchange 2007 ile gelen yenilikleri saymakla bitiremiyoruz. Bunlardan bir tanesi de yeni Outlook 2007 clientları için sağladığı avantajlar. Geleneksel MAPI clientlarında alışık olduğumuz yöntem Exchange Server ile Outlook clientları arasında kurulan iletişimde bazı özellikler için Public Folder`ların kullanılmasıydı. Exchange 2003 , Outlook 2003 ve öncesiyle aşağıdaki işlemleri Public Folder`lar aracılığıyla gerçekleştirmektedir.
- Offline Address Book dağıtımı
- Free/Busy bilgisinin paylaşılması
- Organizasyon formlarının paylaşılması
- Outlook Security ayarları
- Offline Address Book dağıtımı BITS protokolü ile web üzerinden gerçekleşir. Dağıtımı Client Access Server yapar.
- Free/Busy bilgisi bir web servisi olarak yayın yapar.
- Organizasyon formları kaldırılmıştır. Bunun yerine Windows Sharepoint Services üzerinden Infopath formlarını kullanabiliriz.
- Outlook Security ayarları için ise Group Policy kullanılır.
İşe sunucumuz üzerinde bir Public Folder ekleyerek başlıyoruz.
Linkleri görebilmek için Turkmmo Forumuna ÜYE olmanız gerekmektedir.
Exchange Management Console`da Server Configuration > Mailbox > Actions altında New Public Folder Database linkine tıklayarak alttaki sihirbazı başlatıyoruz.
Linkleri görebilmek için Turkmmo Forumuna ÜYE olmanız gerekmektedir.
Oluşturacağımız Public Folder`a bir isim verip Next`e tıklıyoruz.
Linkleri görebilmek için Turkmmo Forumuna ÜYE olmanız gerekmektedir.
Public Folder hazır. Şimdi Outlook 2003 clientlarının mailboxlarının bulunduğu Mailbox Database`inin özeliilklerini açıyoruz.
Linkleri görebilmek için Turkmmo Forumuna ÜYE olmanız gerekmektedir.
Bu ekranda Client Settings tabına geçiyoruz. Default public folder bölümünde yeni oluşturduğumuz Public Folder`ın geliş olduğunu görüyoruz. Alttaki OAB bölümüne ise clientlara dağıtmak istediğimiz Offline Address Book`u seçiyoruz. Başka eklemediysek tüm adresleri içeren Default olanı ekleyebiliiz. İki alanı da aşağıdaki şekilde ayarlıyoruz.
Linkleri görebilmek için Turkmmo Forumuna ÜYE olmanız gerekmektedir.
Bu bölümde işimiz bitti. Şimdi Exchange sunucumuzun eski nesil clientlara destek vermesi ve Offline Address Book`u Public Folder üzerinden yayınlaması için gerekli konfigürasyonu yapmalıyız. Bunun için Organization Configuration > Mailbox altında Offline Address Book`a geliyoruz ve önceki işlemde atadığımız OAB`un (ben Default Offline Address Book`u atamıştım) özelliklerine geliyoruz.
Linkleri görebilmek için Turkmmo Forumuna ÜYE olmanız gerekmektedir.
Karşımıza gelen pencerede Distribution tabında yapmamız gereken ayarlar var. Standart ayarlarla sadece Web-Based Distribution açık gelir. Alttaki checkbox`ı işaretleyerek Public Folder Distribution özelliğini de aktif hale getiriyoruz. Birde yukarıdan versiyon 3 yayına izin vermemiz gerekir. Aksi taktirde SP2 öncesi Outlook 2003 istemcileri OAB`u download edemezler. Versiyon 3 client desteği Outlook 98 SP2 ile Outlook 2003 SP1 arası istemcileri kapsar. Bundan önceki sürümlere de destek verebiliriz. Fakat daha öncesinin Active Directory servisini doğrudan sorgulayamadığını ve DSProxy servisine ihtyaç duyduğunu hatırlatmak isterim.
Linkleri görebilmek için Turkmmo Forumuna ÜYE olmanız gerekmektedir.
Bu işlemi de yaptıktan sonra karşımıza aşağıdaki gibi bir uyarı penceresi gelebiilir.
Linkleri görebilmek için Turkmmo Forumuna ÜYE olmanız gerekmektedir.
Burada henüz generate edilmemiş bir Offline Address Book`u download etmeye çalışan kullanıcıların hata ile karşılaşacağı belirtilmektedir. Offline Address Book` gece 05:00 da generate edilmek üzere zamanlanmıştır. Bu işlemi hemen yapmak için aşağıdaki işlemi yapmalıyız.
Linkleri görebilmek için Turkmmo Forumuna ÜYE olmanız gerekmektedir.
İlgili OAB üzerine sağ tıklayıp Update dememiz yeterli. Update işlemi vakit alabilir. Artık eski sürüm Outlook istemcilerimiz Exchange sunucumuzdan faydalanabilirler.
Başka bir Exchange 2007 makalesinde görüşmek üzere.
