Sitemize reklam vermek için [email protected] adresine mail atabilirsiniz
For Advertising Contact [email protected]


Turizm/İnsan Kaynakları - Çok Detaylı Anlatım* !

Kill For You

Level 31
Fahri Üye
TM Üye
Katılım
29 Kas 2009
Konular
2,073
Mesajlar
33,333
Reaksiyon Skoru
2,930
Online Süresi
2h 4m
Başarım Puanı
363
Yaş
25
MmoLira
-16
DevLira
0
En İyi Cevap Puanı
0

RAGEFULLMT2 GERÇEK PAY TO WIN KARŞITI YAPISI VE YENİLİKÇİ SİSTEMLERİYLE BİRLİKTE SÖZ VERDİĞİMİZ TARİH 13.09.2019 CUMA SAAT 20:00'da AÇILMIŞTIR!!! 1-120 EMEK SERVER, KAYITLAR VE İNDİRME AKTİFTİR DETAYLI TANITIM İÇİN TIKLAYIN



-TURİZM-
Turizm, dinlenmek, eğlenmek, görmek ve tanımak gibi amaçlarla yapılan geziler ve bir ülkeye veya bir bölgeye gezmen (turist) çekmek için alınan ekonomik, kültürel, teknik önlemlerin, yapılan çalışmaların tümüdür. Turistik gezi, insanların sadece bir yerden bir yere gitmesi değil kültürel, ekonomik ve toplumsal olarak da iletişim içinde olmalarıdır. Turizm sayesinde insanlar hem diğer ülkelerin, hem kendi ülkelerinde yaşadıkları bölgenin dışındaki güzelliklerin, hem de geçmişte yaşamış olan insanların bırakmış oldukları kültürel mirasın farkına vararak, gelecek kuşaklara daha yaşanılabilir bir dünya bırakmanın gerekliliğine inanarak hayata farklı açılardan bakabilirler. Turistler gittikleri ülke ya da bölgede gördükleri yerler karşılığında o yöre halkına para kazandırırlar. Yani turizm ziyaret edilen ülke ve bölgenin ekonomisine büyük bir maddi katkı sağlar. Turizm açısından ülkemize en çok Antalya ve Bodrum gelir kazandırır. Turizm sözcüğü ilkin 21. yüzyılda bazı İngilizlerin Avrupa'ya yaptığı yolculuklar için kullanılmıştır. II. Dünya Savaşı'ndan sonra bu eylem, dünya çapında yaygınlık kazanınca, turizm sözcüğü de dilden düşmez olmuştur. Eskiden yalnız zengin ve aylak kimselerin yaptığı bu geziler, ulaşım kolaylıklarının sürekli olarak gelişmesi (hız, konfor ve güvenlik gibi) ve kısa zamanda herkesin tatil yapmasını sağlayan toplumsal gelişmeler (oteller, moteller, kamp yerleri, tatil köyleri vb) sonucunda gittikçe çoğalmıştır.
Turistlerin barınmaları, eğlenip dinlenmeleri için yapılan oteller, moteller, pansiyonlar, plajlar, lokanta ve gazinolar, kamp alanları, eğlence yerleri, spor ve avcılık tesisleri, kaplıcalar birer turizm kurum veya kuruluşudur. Bu kurumların sayısı, konforu, personelinin güleryüzlülüğü, buralara ulaşım kolaylığı turist akımını arttırır. Turizmi arttıran bir başka bir etmen de tarihi anıtların bolluğudur. Eski kent harabeleri, ünlü anıtlar (camiler, kiliseler, açıkhava tiyatroları, müzeler vb...) her zaman insanların ilgisini çekmiştir. Bunların yanı sıra doğa güzellikleri de önemli bir ilgi kaynağıdır.
Dünya Turizm Örgütü(UNWTO) turizm gelirlerinin her yıl % 4 oranında artış gösterdiğini belirtmiştir.Bununla birlikte günümüzün en popüler turistik mekanlarını içerisinde barındıran Avrupa kıtasının 1995'de % 60 olan turizm gelir payı 2020 yılında % 46'ya düşmesi beklenmektedir.

İnsan kaynakları; bir işletme veya kurumun ürün ve hizmet yaratmak amaçlı kullandığı kaynaklardan biridir. İnsan kaynakları ürün ve hizmetlerin insanlar ile ilişkisini kurabilmek için pazarlama yetisini; organizasyona ait bilgiyi, deneyimi, becerileri, karar vermeyi ve yaratıcılığı; bu yeteneklerin örgütlendirilmesini, yapılandırılmasını ve ödüllendirilmesini içerir.

REHBER NEDİR - TURİZM'LE ALAKASI NEDiR?
Profesyonel turist rehberleri, Yönetmeliği Kültür ve Turizm Bakanlığı'nca belirlenen, belirli şartlara sahip olduğu bakanlıkça kokart verilerek onaylanan, turizm kapsamında çalışan kişilerdir. Çoğunlukla serbest ve maaştan ziyade yevmiye karşılığında çalışırlar. Serbest çalışıyor görünmekle birlikte genellikle seyahat acentalarının getirdiği turistlere önceden belirlenmiş ve seyahat acentalarınca ödenen bir yevmiye karşılığında hizmet verirler. Bununla birlikte belirli bir müzeyi gezdirmek üzere çalışan lokal rehberler de mevcuttur.
Rehberlerin görevleri müzeleri, anıtları, sarayları v.b. tarihi yerleri gezdirmekten ibaret değildir. Profesyonel turist rehberleri gerek yurt içinde gerekse yurt dışında refakat ettikleri yerli veya yabancı turistlere gezileri veya tatilleri süresince birçok konuda yardımcı olur ve onlara doğru bilgileri vermeye çalışırlar.
Günümüzde profesyonel turist rehberlerinin büyük çoğunluğu seyahat acentaları tarafından organize edilerek getirilen turistlere belirli bir süre boyunca mesleklerini icra etmektedirler.
Rehber için önemli bir unsur, geniş bir tarih ve sanat kültürüne sahip olmaktır. Ayrıca, rehberlerin büyük bir kolaylıkla ve hoşa gidecek bir üslupla konuşmaları, gerekli bilgileri verdikten sonra da, sorulan soruları cevaplandırabilmeleri gerekir.
Profesyonel Turist Rehberi olabilmek için Kültür ve Turizm Bakanlığının talimatıyla İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri tarafından açılan sınavda Genel kültür, sözlü ve yazılı yabancı dil ve mülakat konularında başarı göstermek gerekir.
Kokarta sahip olmadan turist gruplarına rehberlik yapmak, kaçak rehberlik olarak adlandırılır ve T.C. yasalarına göre suçtur. Kaçak rehberlik TUREB işbirliğinde Kültür ve Turizm Bakanlığı'na bağlı İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü denetçilerince kontrol edilmektedir



İnsan kaynakları birimi
İnsan kaynakları işyerlerinde ihtiyaç duyulan insan gücünü karşılamak ve verimli kullanmak için oluşturulmuş bölümün adıdır.
Daha önceleri, personel bölümü olarak, devam takibi yani puantaj işlemi yaparak bordro hazırlayan bir görevi olan bu bölüm günümüzde faaliyet alanını genişleterek bu ismi almıştır.
En genel anlamıyla insan kaynakları, işveren ile çalışan veya potansiyel çalışanların ilişkilerini düzenleyen süreçlerin genel adı ve işletmelerde aynı adla anılan birimdir. İşgücü planlaması ile başlar, işe alım, ücretlendirme ve yan menfaatler, endüstriyel/sendikal ilişkiler, kurumsal performans yönetimi, kariyer yönetimi ve eğitim, çalışanların memnuniyetinin ölçümlenmesi, sosyal ve idari hizmetlerin tahsisi gibi çalışanları ilgilendiren tüm konuları kapsar. İnsan kaynakları çalışanları, yasa gereği, iş arayan bireylerden hiçbir maddi talepte bulunamazlar.
Günümüzde insan kaynaklarının işlevi aşağıdaki şekilde tanımlanabilir:
İşgücü planlaması
Kadrolama (sağlama, seçme, yerleştirme)
İş değerleme
Ödüllendirme
Yetiştirme-Geliştirme
Endüstriyel ilişkiler
Koruma
 
Son düzenleme:

afe

Level 7
TM Üye
Üye
Katılım
5 Tem 2010
Konular
120
Mesajlar
2,030
Reaksiyon Skoru
146
Online Süresi
0
Başarım Puanı
127
MmoLira
-1
DevLira
0
En İyi Cevap Puanı
0
Teşekkürler.

Turizm bölümünde mi okuyorsunuz?
 

xRoYaLx

Level 8
TM Üye
Katılım
20 Ara 2010
Konular
331
Mesajlar
3,870
Reaksiyon Skoru
554
Online Süresi
0
Başarım Puanı
180
MmoLira
-10
DevLira
0
En İyi Cevap Puanı
0
Güzel paylaşım teşekkürler
 

Elfiteds

Level 12
Fahri Üye
TM Üye
Katılım
31 Ara 2011
Konular
464
Mesajlar
7,738
Reaksiyon Skoru
885
Online Süresi
0
Başarım Puanı
195
MmoLira
-2
DevLira
0
En İyi Cevap Puanı
0
​Teşekkürler.
 

' VincenzoLaquinta

Level 25
Telefon Numarası Onaylanmış Üye
Fahri Üye
TM Üye
Katılım
31 Ağu 2010
Konular
849
Mesajlar
21,842
Reaksiyon Skoru
1,765
Online Süresi
6h 16m
Başarım Puanı
318
Yaş
25
MmoLira
45
DevLira
0
En İyi Cevap Puanı
0
Teşekkürler.
 

Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 1, Üye: 0, Misafir: 1)

Üst