Sitemize reklam vermek için [email protected] adresine mail atabilirsiniz
For Advertising Contact [email protected]


Zul'gurub Rehberi

DarkPoneix

Level 7
TM Üye
Ticaret - 0%
0   0   0
Katılım
20 Eyl 2009
Konular
370
Mesajlar
1,929
Beğeniler
284
MmoLira
0
DevLira
0
#1
ZUL'GURUB

Genel Bakış

Hakkar Azeroth tarihinde çok önemli bir varlıktır. Zandalar Troll ları onu ‘ Faceless One’ olarak adlandırır.

‘Great Sundering’ den sonraki yüzyıllar Troll ırkı için hiç de kolay geçmedi. Kıtlık ve terör dağılmış krallıkların üzerine çökmüştü. Gurubashi Troll ları
çaresiz sonlarına doğru
kadim ve mistik güçlerden yardım istediler. Tüm Troll krallıkları İlkel Tanrıların Yüce Pantheon una inandığı halde
Gurubashi içlerinden en karanlık olanının hükmüne boyun eğdi.

İğrenç ve kana susamış Hakkar the Soulflayer Trolların bu çağrısını duyup onlara yardım etmeye karar verdi. Hakkar Gurubashilere kanının sırrını verip onlara medeniyetlerini Stranglethorn Vadisinin çoğuna ve Güney Denizlerindeki kimi adalara yaymalarında yardımcı oldu. Onlara büyük bir güç vermiş olmasına rağmen
Hakkar yaptıklarının karşılığı olarak her geçen gün daha fazlasını istiyordu.

Kana susamış bu tanrı her gün ona bir ruh adanmasını istemişti. Fiziksel dünyaya geçip ölümlü tüm yaratıkların kanını içip tüketmek hayalini kuruyordu. Zamanla Gurubashi ler ne tür bir yaratıkla işbirliğine girdiklerini fark edip ona karşı döndüler. En güçlü kabileler Hakkar ve onun sadık rahiplerine
Atal’ai lere karşı ayaklanmıştı.

Hakkar müritleri ve Gurubashi Trolları arasında yıllarca süren savaş kulaktan kulağa fısıldanarak anılır. Gelişmekte olan imparatorluk Hakkar ve isyankar xxxxxx arasında açığa çıkan dehşet verici büyü güçleriyle parçalanmıştı. Savaşın en umutsuz olduğu anda
Gurubashi ler Hakkar ın siluetini yer yüzünden yok etmeyi başarmışlar. Atal’ai rahipleri de Zul’Gurub başkentine ve kuzey bataklık yöreye doğru sürülmüşlerdir.

Rahipler alt edildiği halde Yüce Trol imparatorluğu kendi temelleri üzerine yıkılmıştır. Sürülen rahipler olabildiğince kuzeye
Swamp of Sorrows denen bölgeye kaçmışlardır. Orada tanrılarını dünyaya geri getirmek için ayinler düzenleyebilecekleri Büyük Hakkar Tapınağını inşa ettiler. Yüce Ejderha Ysera
Atal'ai lerin bu planını öğrenip tapınağı bataklığın dibine gömdü. Günümüzde
tapınağın batık kalıntıları hiç kimsenin geçmesine izin vermeyen yeşil ejderhalar tarafından korunmaktadır. Yine de bazı Hakkar fanatiği rahipler içeri sızmayı başarmış tanrılarına karşı ayinlerine devam etmektedir.

Manevi liderleri Jammal’an ın bir kehaneti vardır. Hakkar dünyaya geri getirilirse onlara ölümsüzlüğü bahşedecektir.
Hatta karanlık bir ayin düzenleyerek Hakkar ın Siluetini dünyaya geri çağırmayı denemişler ama tapınağı basan bir grup kahraman tarafından son anda engellenmişlerdir.

Günümüzde Rahipler Hakkar ı yer yüzüne tekrar getirmenin tek yolunun Gurubashi İmparatorluğunun başkenti olan Zul’Gurub da mümkün olabileceğini fark etmiştir.. Ne yazık ki
rahipler bu emellerini gerçekleştirmeyi başarmışlardır. Acımasız kana susamış Hakkar
şehrin merkezinde ölümlülerin kanlarını emmek için beklemektedir.

Kan Tanrısı nı mağlup etmek için
çevredeki kabileler Yüksek Rahiplerden oluşan bir kuvveti Kadim şehre göndermişlerdir. Her biri İlkel Tanrıların şampiyonları
yarasa
yılan
örümcek
kaplan ve panter
olan rahipler tüm çabalarına rağmen Hakkarın hükmü altına düşmüşlerdir. Bu şampiyonlar ve tanrı siluetleri Soulflayer ın gücüne güç katmaktadırlar. Hangi kahraman Hakkar ı yenmek için bir umut arıyorsa
öncelikle bu Yüksek Rahipleri alt etmek zordundadır.



Hakkar
ve Yardımcıları

Aşağıdaki Priest lerin her biri bir hayvan formunda savaşır ve eğer hakkar a gelmeden kesilmezlerse ona yardımcı olan bufflar vermektedirler. Geri kalan ve hayvan formunda dövüşmeyen boslar ise hakkar a gelmeden kesilmek zorunda değildirler.

1. High Priestess Jeklik - Yarasa
2. High Priest Venoxis - Yılan
3. High Priestess Mar'li - Örümcek
4. High Priest Thekal - Kaplan
5. High Priestess Arlokk - Panter
6. Hakkar the Soulflayer

Diğer Boss' lar

Bunlar hakkar a herhangi bir yardımda bulunmadığından kesilebilir ya da geçilebilir.

7. Bloodlord Mandokir
8. Jin'do the Hexxer
9. Gahz'ranka
10. Edge of Madness: Gri'lek
Renataki
Hazza'rah
Wushoolay dan biri


1. High Priestess Jeklik

Genel Bakış

High Priestess Jeklik
Venoxis ten sonra ZG deki en kolay ikinci Boss tur. Raid grubu alıştığında kolay bile denilebilecek bu bossun ne çok ciddi hasarı ne de “mind control” gibi sorun olan büyüleri vardır. Yine de her karakterin en az tier0 takımını tamamlamış olması lazımdır yoksa problem yaşanabilir. Zamanla edinilecek tecrübe her sınıf için gereklidir.
Jeklik karşılaşmaya yarasa şeklinde başlar. Bu şeklindeyken hem hasar veren hem de büyü yapanları susturan “AoE Silence” büyüsüne sahiptir. Gruptakilere rastele saldırır ve belli aralıklarla gruba saldırması için 6-8 tane “bloodseeker bats” sumon eder.
Canı 50% ye indiğinde
Priest formuna geçer. Burada Shadow Word: Pain
Mind Flay
Chain Mind Flay ve Greater Heal büyülerini kullanır. Ayrıca bomb bat leri sumon ederki bunların havadan attığı bombalar düştükleri yerde içindekileri yakan ateşe dönüşürler.

1nci Aşama

Bossu ilk aşamada sol tarafta hemen ağacın önündeki boş alana çekmek
boss un ilk başta bulunduğu yerle aramıza alarak oradan gelecek yarasaları görmek için iyi olacaktır. Bossa olabildiğince az sayıda oyuncu yakın olmalıdır. Geri kalanlar bossa olabildiğince uzak durmalıdırlar
caster grup ile mele grup arasına da fedai bir hunter koymak iyi bir fikir olacaktır. Bossa yakın olan herkes AoE hasar alacağından özellikle Rogue ların arada bir uzaklaşıp kendilerini bandaj lamaları iyi olur.
%50 cana ne kadar hızlı gelirse o kadar iyi olacağından maksimum DPS(saniyede verilen hasar) uygulanmalıdır. Mage ler AoE yarasalar için mana saklamalıdırlar. Savaşa başladıktan bir dakika sonra her dakikada bir gelirler ve bunları olabildiğince çabuk kesmek şarttır. Önce caster lara sonra melee ye yönelirler.
Eğer mage lerin mana seviyeleri sınırlı ise onları savaşa katmayıp
bossun ilk durduğu yer ile çekildiği yer arasına yerleştirip
gelen yarasaları gruba ulaştırmadan kesmelerini sağlayıp
ardından savaş boyunca dinlenmeleri önerilir.
Arada bir 8–40 yard mesafedeki en yakın oyuncuya charge edip AoE 1k hasar veren ve 5 saniyelik susturan büyü yapar. Bu yüzden uzak grup ile melee grup arasına bir hunter yerleştirerek bu saldırıdan hemen sonra bir HoT atmasını sağlamak iyi olacaktır. Eğer yeteri kadar kontrol altında tutulmazsa fear büyüsü atabilir.
Gerekli şekilde yapılırsa 3ncü yarasa partisinden önce %50 ye düşecektir
hasarı iyi yaparsanız ikinci partiden önce bile inebilir.

2nci Aşama

% 50 de caster şekline geçer. Manasını emmeye çalışmayın - interrupt/ kick/ pummel/ counterspell büyüleri ile kendini heal etmesini önleyebilirsiniz. Bir kişi sürekli boss u göz altında tutarak heal etmeye başladığı anda CT-Raid yardımı ile grubu uyarmalıdır ki hemen healı kesilsin
tek bir heal %20-30 (yaklaşık 50k) canını geri verdiğinden wipe anlkamına gelebilir.
Bu heal haricinde hemen kesilmesi gereken bir büyüsü de chain Mind Flay dir ki bu da kesilemezse wipe a yol açabilir.
Aralıklarla bomba yarasaları gönderir. Bu bombalar düştükleri yerden kısa bir mesafe çevresine sağlam ateş hasarı verir. Tank boss u belli bir çember içinde döndürerek kontrol altında tutarsa
bombalar düştükten 2 saniye sonra hasar vermeye başladığından yarasaların nişan almasına engel olacaktır. DPS iyi olursa kısa zamanda boss ölecektir. Ayrıca paladinlerin Devotion aura kullanıp
yarasalar geldiğinde Fire Res Aura kullanmaları da iyi bir fikirdir.

Strateji

MT ve melee yi Jeklik'in bulunduğu yerin soluna doğru
duvardan 30 yard uzaklığa yerleştirin. Geri kalanlar MT den bir 30 yard daha uzakta durmalıdır. Durmak için en iyi pozisyon hem jeklik i hem de jeklik in ilk durdu yeri aynı anda görebileceğiniz bir açıdır ki böylece ordan gelecek yarasaları izleyebilirsiniz. Savaşa başlamak için
MT herkes yerleştiktan sonra jeklike gidip
ona ateş edip tank pozisyonuna geri gelmelidir. Boss onu takip edecek ve hemen aggro/sunder kombinasyonuna başlamalıdır. Grupta en az 3 kişi büyü kesme işi için dönüşümlü olarak hazır olmalıdır
en az 4 AoE ve en az 4 healer bulunmalıdır. Tüm warrior lar ve rogue lar enerji ve rage lerini her an büyü kesme işi için kullanabilecekleri şekilde ayarlamalıdırlar. (heals ya da mind flay de kullanmak için).
1nci aşamada en önemli hedef olabildiğince çabuk ikinci aşamaya geçebilmektir. Yarasalar yokken dps boos a daha önce hiç vurmadığı kadar sert vurmalıdır. Yarasalar geldiğinde mage ler Frost Nova ile onları yere yapıştırıp ardından AoE ile hızlıca kesmelidir. Bunu daha etkili yapabilmek için
yarasalar geldiğinde uzaktaki grup hemen bir araya gelip tüm yarasaların toplanmasını sağlayıp
frostnova ile yere çiviledikten sonra dağılarak aoe ile kesme işlemini gerçekleştirmelidir. Asıl agroyu plate li bir oyuncunun alması daha iyi olacaktır. Yarasaların bir sefer gelmesi hedeftir
2nci kez gelmeleri ideal
3ncü kez gelirlerse de yapılabilir ama bu işlerin iyi gitmediği yeteri kadar hasar verilemediği anlamına gelir.
İlk yarasa atağından önce boss u 78-82% cana getirebiliyorsanız
iyi durumda ve 2 seferlik yarasalarla ilk aşamayı geçebilirsiniz demektir. Eğer 66-70% cana getirmişseniz bu ikinci yarasalar gelmeden boss u ikinci aşamaya geçirebilirsiniz demektir. Raid sözcüsü sürekli gözünü boss un üzerinde tutmalıve canı %50 ye yaklaştığında herkesin açılması için raidi uyarmalıdır.
50% de
Jeklik bağırarak priest formuna geçer ve 10 saniye kadar pek bir şey yapmaz. Bu sırada herkes birbirinden en az 5 yard mesafede oalcak şekilde açılmalıdır. 10 saniye sonunda Jeklik belli aralıklarla greater heal (olabildiğince çabuk kesilmesi şarttır) büyüsü yapacak ve yarasalar kısalan aralıklarla bomba atmaya başlayacaktır. Bombalardan kaçmak için MT boosu bir oval etrafında döndürerek kontrol etmeli ve melee de tam MT nin üstünde durmalıdır. Geri kalan herkes bombalardan kaçmak için elinden geleni yapmalıdır. Bu aşamada ateşlerden uzak durup
heal etmesini engelleyip yeterli DPS yapılırsa boss rahatlıkla kesilebilecektir.

2. High Priest Venoxis

Genel Bakış

Venoxis 4 tane yılan yandaşıyla birlikte durmaktadır. Başta Priest formunda durarak Holy Nova
Holy Fire
and Renew büyüleri yapar. Yaptığı bir başka büyü olan Holy Wrath ise oyuncudan oyuncuya atlayarak ciddi hasar verir. Daha sonra melee gücü fazlasıyla artan yılan formuna geçer ve aralıklarla poison cloud AoE büyüsü yapar (her defada 500 hasar).

Strateji

Öncelikle venoxis ve 4 yandaşı hariç bulunduğu mekandaki tüm yaratıklar kesilir çünkü savaş merdivenlerden aşağıdaki bu alanda sürecektir. Oda temizlendikten sonra MainTank
OffTank ve Crowd Control oyuncular oda içinde bırakılıp geri kalanlar oda dışına çıkacaktır.
Daha sonra OffTank gidip boss u ve yanındakileri ustune ceker
bu sırada 4 yılandan üçü sheep
sleep
freeze ya da blind buyulerinden biri ile etkisiz kılınmalıdır. MT olabildiğince çabuk boss u digerlerinden uzakta sağdaki köşeye çekerken
OT yılanlardan birini alıp
diger yılanların CC lerini kırmayacak
tum grubun saldırabileceği uygun bir yere çekmelidir. Her defasında bir yılan kesilerek tümü indirilir.
4 yılan da kesildikten sonra herkes MT ve Venoxis in oldugu yere yonelerek olabildigince fazla hasar vermelidir. Eğer hasar fazla verilemez ve boss yeteri kadar meşgul edilmezse yapacağı tek bir Holy Wrath büyüsü ile tüm grubu alaşağı edebilir.
Aynı zamanda Venoxis in mana seviyesi surekli olarak düşük tutulmalıdır ki defans büyülerini kullanmasın. Hunter viper sting
warlock
drain mana
priest mana burn ile bunu sağlayabilir. Mana seviyesi iyice azalmadan melee ye geçilmemelidir. arada bir kendine yapacağı renew büyüsü dispell edilebildiğinden kesilmesinde yardımcı olabilir.
%50 ye kadar mana seviyesi düşük tutulup melee ile hasar verilir. Bu sırada casterlar olabildiğince uzak durmalıdırlarki mana burn onları vurmasın. %55 ile %50 arasında MT hariç herkes uzaklaşmalıdır çünkü %50 can kaldığında yılan formuna geçip posion cloud yaparak AoE yapar. Mele gücü çok artar ve MT hızlı can kaybetmeye başladığından süratli heal edilmesi gerekir.
Bundan sonra yapılması gereken MT yi ayakta tutup
aldığı zehri temizleyerek
MT hacrinde herkes en az 25 yard mesafede duracak şekilde olabildiğince hızlı hasar vermektir. %20 civarlarında poison cloud aralarında diğer wairor lar ve mele girip elinde ne varsa hasar vererek daha hızlı inmesini sağlayabilir.


3. High Priestess Mar'li

Genel Bakış

Mar'li öncelikle başladığı Troll formunda iken örümcekler yaratıp 30 yard lık mesafede zehir bulutu oluşturabiliyor. Yarattığı örümcekler hemen öldürülmezlerse zamanla büyüyüp daha güçlü hale gelebiliyorlar. Örümcek kılığına geçtiğinde ise etrafındakileri ağ ile olduğu yere sabitleyip etrafa saldırmaya başlıyor. Ağ attığı anda
atmadıkları içinden en yğksek argoya sahip olana saldırıyor.

Strateji

Bu savaş için iki tanka ihtiyaç var. Başlangıç için OT speaker a gidip onu casterların olduğu yere çekerken
MT Mar’li yi kontrolü altına alıp ilk bulunduğu yerde kontrol edecek. Bu sırada gelen örümcekler hemen AoE ile yok edilmeli. Örümcekler ve speaker kesildikten sonra tüm grup aşağıdaki şekildeki gibi hizalanmalıdır;

----------------------------
xx
xx . . . . . . . r
xx OT . . . . . r BOSS MT
xx . . . . . . . r
xx
----------------------------
x = casterlar / Healerlar
MT = Main Tank
OT = Off Tank
r = Roguelar
-----------------------------

MT ve tüm yakın dövüşçüler
OT hariç
hasar vermek için boss un tepesine binecekler. Aralıklarla
Mar’li örümcek kılığına girip
erafındakileri ağ ile sabitleyip etrafa saldırmaya başlayacak. O sırada diğer grupla bekleyen OT boss u kontrolüne alıp yukarıdaki düzende MT nin yerine geri getirecektir. Bu durumda MT OT nin yerini alarak görev değiştirmiş olacaktır. Bu dönüşümlü olarak devam edecektir. Uzaktaki grubun iç içe durması OT nin boss u daha rahat kontrolü altına almasına yardımcı olacaktır. OT nin MT yerine geçerken aggro yu tekrar ele geçirmesi için diğer oyuncular belli bir süre hasar vermeyi kesmelidirler.
Zaman zaman ortaya çıkan bir örümcek eğer hemen kesilmezse güçlenip grubu yıkabilir. Bu yüzden çıkar çıkmaz uzak grup tarafından öldürülmelidir.
Mar’li Troll (caster) formundayken etrafındaki birini life drain etmeye yeltenecektir. Bu büyüyü counter spell ya da kick ile kesmek şarttır. ayrıca kendisini heal etmesine kesinlikle izin vermemelisiniz. Boss un manasını emmenin işe yaradığı söylendiğinden hunter
warlock ve priest ler bu konuya önem vermelidir.
Örümcekler zamanında öldürülüp
boss örümcek formuna geçtiğinde kontrolünü kaybetmeyip
troll formundayken kendisini heal etmesine izin vermeyip
uygun aralarda iyi hasar uygulanırsa öldürülmesi çok zaman almayacaktır.


4. High Priest Thekal

Genel Bakış

Thekal
Zealot Lor’Khan ve Zealot Zath ismindeki iki yandaşı ve 2 adet de kaplanla birlikte durmaktadır. Bu iki yandaşından biri shaman diğeri de rogue dur. Thekal savaşa priest formunda başlar. Herhangi biri savaşta ölürse 10 saniye içerisinde halen hayatta olan herhangi bir diğeri tarafından tekrar canlandırılır.
Öldükten sonra
Thekal kaplan formu ile geri canlanır. Bu formunda charge
flurry
enrage
ve Force Punch yetilerini kullanmaktadır. Force Punch bir AoE atak olup etrafındakilere yaklaşık 1k hasar verir. Genellikle ardı ardına iki kez yapar bunu. Bu sırada belli aralıklarla tek seferde iki adet kaplan çıkarır.

Priest Hali (1nci Aşama)

Thekal
Zealot Lor’Khan ve Zealot Zath ismindeki iki yandaşı ve 2 adet de kaplanla birlikte durmaktadır.
Zealot Lor’Khan; Lightning shield
bloodlust
greater heal ve disarm büyülerine

Zealot Zath; sweeping strikes
sinister strike
gouge
kick ve blind yetilerine

High Pirest Thekal; mortal cleave ve silence yetilerine sahiptir.
Herhangi biri savaşta ölürse 10 saniye içerisinde halen hayatta olan herhangi bir diğeri tarafından tüm canı ile diriltilir. Yani hepsi 10 saniye içinde aynı anda öldürülmelidirler.

Kaplan Hali (2nci Aşama)

Bu halinde charge
flurry
enrage
ve Force Punch yetilerini kazanır. Arada sırada iki elit kaplan çıkarır ki bunlar olabildiğince çabuk kesilmelidir. Kaplanlar iki üç vuruşta bir caster ı indirebilirler ancak kendilerinin de pek fazla canı olmadığından çabucak kesilebilirler.

Strateji

Bu savaş da iki kademeli bir savaştır. 1 nci aşamada 3 tank priest ve zealotları kontrollerine alıp birbirlerinden ayırırlar. Zealotlar iki köşeye çekilip priest ortada kontrol edilir. Lor'Khan diğerlerinden uzakta tutulmak zorundadır ki diğer ikisini heal edemesin
ikisinin ise birbirine yakın tank edilmesinde bir sorun yoktur.
MT
Thekal üzerinde yeterince aggro biriktirince
herkes 20% ye kadar canını indirir. Burada hasar kesilip
Zatha saldırılarak 15% e. En son da Lor'Khan 10% cana kadar indirilir. Roguelar kick ile
mageler silence ederek heal etmesini kesmek zorundadırlar yoksa wipe demektir.
Bu sırada diğer ikisinin de canları %10 seviyelerine inmiş olacaktır. Tavsiye edilen metod
rogue ları ölene kadar Lor’Khan üzerinde tutarak heal etmesini önlerken
önce Lor’Khan ı sonra da diğer ikisini çabucak öldürmektir. Herhangi ters giden durumda herkes alandan dışarı kaçarak savaş resetlenebilir. Bu durumda tekrar başlanacaktır.
Bir diğer yöntem ise %10 seviyelerinde her biri bir yere toplanıp aoe ile hızlı bir kesim yapılabilir. Birinin ölümünden 10 saniye sonra halen diğeri ayakta ise savaş başa dönmüş demektir.
Lor’Khan rogue lar tarafından stun edilebildiği için onu tank eden warior a tek bir healer vererek diğerlerine daha iyi heal imkanı sağlanabilir. Rogue lar düzenli aralıklarla Lor’khanı etkisiz bırakarak yaratıkların canları %10 seviyesine gelindğinde bir araya toplanıp AoE yapılabilir. Bu durumda her bir tek atağın Lor’Khan üzerinde yoğunlaşması heal etmemesi için önemlidir.
2nci aşamada
herkesin bir yere toplanıp sırtını duvara vermesi önemlidir. Çünkü Thekal kaçınılmaz bir AoE stump ile herkesi geriye doğru fırlatmaktadır. Bunu yaptığında MT üzerindeki agrosu sıfırlandığından etrafa saldırmaya başlayacaktır. Bu durumda asıl grup ile boss un arasına yerleştirilen OT bossu kontrol altına alıp eski yerine getirecektir. Bu arada ortaya aralıklarla çıkan iki kaplan sleep ya da sheep edilerek tek tek kesilmelidir. Mage ler ve rogue lar bu kaplanlar üzerinde yoğunlaşırken diğer uzak dövüşçüler hasarlarını boss üzerinde yoğunlaştıracaktır.
 
Üst