Sitemize reklam vermek için [email protected] adresine mail atabilirsiniz
For Advertising Contact [email protected]


Zİhİn engellİlere hayat bİlgİsİ ve sosyal bİlgİler Ögretİmİ

'Pedagoji / Staj - Ders Notları' forumunda sefagenc55 tarafından 16 Ara 2009 tarihinde açılan konu

  1. sefagenc55

    sefagenc55 Level 20 Fahri Üye TM Üye

    0   0   0

    Sadece 0.90 TL, 2.5 TL, 3.5 TL veya 7.90 TL Ödeyerek Call of Duty, Mafia 3, Doom, Resident Evil 6 Gibi Steam Oyunları Alabilirsiniz! TURKMMO GÜVENCESİYLE! ANINDA TESLİM! ( YENİ STOKLAR GELDİ ) SINIRLI SAYIDA STOKLAR TÜKENMEDEN HEMEN TIKLAYIN!





    ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA
    İLKÖĞRETİM 1-2-3 .SINIF HAYAT BİLGİSİ DERSİ SAĞLIKLI BÜYÜYELİM ÜNİTESİ
    ÜNİTE PLANLARI VE DERS PLANLARININ HAZIRLANMASI










    ZİHİN ENGELLİLERE HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ








    ÖĞRETİM ELEMANI
    ARAŞTIRMA GRV:AYTEN UYSAL












    HAZIRLAYANLAR
    ABDULLAH İÇÖZ 53980748



    FERİDUN YAŞAR 53981004
    H.ATAY ŞİMŞEK 53980948
    ALİ BOZKURT 53980593
























    T.C
    ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
    EĞİTİM FAKÜLTESİ
    ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
    ZİHİN ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ III
    MAYIS 2001
    ESKİŞEHİR


    ÜNİTE: SAĞLIKLI BÜYÜYELİM
    KONU: BÜYÜME
    İKLÖĞRETİM 1. SINIF İÇİN ÖNTEST
    1. Öğrenci bebeğin doğduğunda küçük olduğunu söyler.
    +


    2. Öğrenci bebeğe anne-babasının baktığını söyler.
    +


    3. Öğrenci çocuğun büyüdükçe boyunun uzadığını söyler.
    +


    4. Öğrenci çocuğun büyüdükçe ağıtlığının arttığını söyler.
    +




    KONU: VÜCUDUMUZU TANIYALIM
    SORULAR
    1. Öğrenci önündeki resme bakar ve başı gösterir


    -
    2. Öğrenci önündeki resme bakar ve gövdeyi gösterir


    -
    3. Öğrenci önündeki resme bakar ve kolları gösterir


    -
    4. Öğrenci önündeki resme bakar ve bacakları gösterir


    -
    5. Öğrenci önündeki resme bakar ve gözü gösterir
    +


    6. Öğrenci önündeki resme bakar ve kulağı gösterir


    -
    7. Öğrenci önündeki resme bakar ve ağzı gösterir
    +


    8. Öğrenci önündeki resme bakar ve burunu gösterir


    -
    9. Öğrenci önündeki resme bakar ve omuzu gösterir
    +


    10. Öğrenci önündeki resme bakar ve dirseği gösterir
    +


    11. Öğrenci önündeki resme bakar ve kol bileği gösterir
    +


    12. Öğrenci önündeki resme bakar ve eli gösterir
    +


    13. Öğrenci önündeki resme bakar ve elin parmaklarını gösterir
    +


    14. Öğrenci önündeki resme bakar ve dizi gösterir
    +


    15. Öğrenci önündeki resme bakar ve ayağı gösterir
    +


    16. Öğrenci önündeki resme bakar ve ayak bileklerini gösterir
    +


    17. Öğrenci önündeki resme bakar ve ayak parmaklarını gösterir


    +


    KONU: ÇEVRENİN, GİYİSİLERİN VE YİYECEKLERİN TEMİZLİĞİ
    SORULAR
    1. Öğrenci kirlenen giysilerimizi yıkamamız gerektiğini söyler.
    +


    2. Öğrenci kirlenen giysilerimizi değiştirmemiz gerektiğini söyler.
    +


    3. Öğrenci giysilerimizi ütülememiz gerektiğini söyler.
    +


    4. Öğrenci okul giysilerimizi temiz tutmamız gerektiğini söyler
    +


    5. Öğrenci sebzeleri yıkamamız gerektiğini söyler.


    -
    6. Öğrenci meyveleri yıkamamız gerektiğini söyler.
    +


    7. Öğrenci açıkta satılan yiyecekleri almamamız gerektiğini söyler.
    +


    8. Öğrenci sınıfı sık sık havalandırmamız gerektiğini söyler.
    +


    9. Öğrenci kirli suları içmememiz gerektiğini söyler.


    +


    10. Öğrenci kirli suları kullanmamız gerektiğini söyler.
    +


    11. Öğrenci eşyalarımızı temiz tutmamız gerektiğini söyler.


    -
    12. Öğrenci eşyalarımızı düzenli tutmamız gerektiğini söyler.
    +


    13. Öğrenci kirli oyuncaklarla oynamamız gerektiğini söyler.
    +


    14. Öğrenci temiz olmayan yerlerde oynamamız gerektiğini söyler.
    +


    15. Öğrenci çöp bidonu ve çevresinden uzak durmamız gerektiğini söyler


    -


    KONU: DENGELİ VE SAĞLIKLI BESLENME
    SORULAR
    1. Öğrenci sabah kahvaltı yapmadan okula gitmememiz gerektiğini söyler.
    +


    2. Öğrenci kahvaltıda zeytin yememiz gerektiğini söyler.
    +


    3. Öğrenci kahvaltıda peynir yememiz gerektiğini söyler.
    +


    4. Öğrenci kahvaltıda bal yememiz gerektiğini söyler.
    +


    5. Öğrenci kahvaltıda süt içmemiz gerektiğini söyler.


    -
    6. Öğrenci kahvaltıda çeşitli besinler almamız gerektiğini söyler.
    +




    KONU: DİNLENME VE OYUN/ SPOR
    SORULAR
    1. Öğrenci her gün 8 saat uyumamız gerektiğini söyler
    +


    2. Öğrenci dinlenmek için spor yapmamız gerektiğini söyler.


    -
    3. Öğrenci dinlenmek için müzik dinlememiz gerektiğini söyler.
    +


    4. Öğrenci dinlenmek için açık havada yürümemiz gerektiğini söyler.


    -
    5. Öğrenci dinlenmek için kitap okumamız gerektiğini söyler.
    +



    KONU: AŞI


    SORULAR
    1. Öğrenci sağlıklı olmamız için aşı olmamız gerektiğini söyler.
    +


    2. Öğrenci aşı olduktan sonra dinlenmemiz gerektiğini söyler.
    +


    3. Öğrenci aşının vücudumuzu hastalıklara karşı koruduğunu söyler.
    +




    KONU: HASTALANINCA NELER YAPARIZ
    SORULAR
    1. Öğrenci hastalanınca doktora gitmemiz gerektiğini söyler.


    -
    2. Öğrenci ilaçlarımızı zamanında almamız gerektiğini söyler.


    -
    3. Öğrenci hastalanınca dinlenmemiz gerektiğini söyler.


    -


















    ÜNİTE PLANI
    ÜNİTE PLANI İLE İLGİLİ AMAÇLAR
    ( Öğrencinin ön testte eksi aldığı basamaklar amaçları oluşturur.)
    AMAÇLAR

    1. Öğrenci önündeki resme bakar ve başı doğru olarak gösterir.​
    2. Öğrenci önündeki resme bakar ve gövdeyi doğru olarak gösterir.​
    3. Öğrenci önündeki resme bakar ve kolları doğru olarak gösterir.​
    4. Öğrenci önündeki resme bakar ve bacakları doğru olarak gösterir.​
    5. Öğrenci önündeki resme bakar ve kulağı doğru olarak gösterir.​
    6. Öğrenci önündeki resme bakar ve burunu doğru olarak gösterir.​
    7. Öğrenci sebzelerimizi yıkamamız gerektiğini doğru olarak söyler.​
    8. Öğrenci eşyalarımızı temiz kullanmamız gerektiğini doğru olarak söyler.​
    9. Öğürenci çöp bidonu ve çevresinden uzak durmamız gerektiğini doğru olarak söyler.​
    10. Öğrenci kahvaltıda süt içmemiz gerektiğini doğru olarak söyler.​
    11. Öğrenci dinlenmek için spor yapmamız gerektiğini doğru olarak söyler.​
    12. Öğrenci dinlenmek için açık havada yürümemiz gerektiğini doğru olarak söyler.​
    13. Öğrenci hastalanınca doktora gitmemiz gerektiğini doğru olarak söyler.​
    14. Öğrenci ilaçlarımızı zamanında almamız gerektiğini doğru olarak söyler.​
    15. Öğürenci hastalanınca dinlenmemiz gerektiğini doğru olarak söyler.​

    ÖĞRETİM




    Çocuğun normal yaşı: 7 kabul edilmiştir.
    Çocuğun zeka yaşı: 4 kabul edilmiştir.
    Kullanılan Yöntemler: Sunu yöntemi, gösteri yöntemi, Dramatizasyon
    Kullanılan Yöntemlerin seçilme nedenleri: Çocuğun zeka yaşı 4 olduğu için öğretimde oyun önemli bir yer tutar. Bu yöntemler öğretimi oyunlaştırmada etkili yöntemlerdir.​
    ETKİNLİKLER



    1. Amaç için: Öğrencinin önüne vücudun çeşitli organlarını gösteren resim kartı korum. Öğrenciden başı göstermesini isterim. Öğrenci başı doğru gösterirse öğrenciyi sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 1 puan alır.
    2. Amaç için: Öğrencinin önüne vücudun çeşitli organlarını gösteren resim kartı korum. Öğrenciden gövdeyi göstermesini isterim. Öğrenci gövdeyi doğru olarak gösterirse öğrenciyi sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 2 puan alır.
    3. Amaç için: Öğrencinin önüne vücudun çeşitli organlarını gösteren resim kartı korum. Öğrenciden kolları göstermesini isterim. Öğrenci kolları doğru olarak gösterirse öğrenciyi sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 2 puan alır.
    4. Amaç için: Öğrencinin önüne vücudun çeşitli organlarını gösteren resim kartı korum. Öğrenciden bacakları göstermesini isterim. Öğrenci bacakları doğru olarak gösterirse öğrenciyi sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 2 puan alır.
    5. Amaç için: Öğrencinin önüne vücudun çeşitli organlarını gösteren resim kartı korum. Öğrenciden kulağı göstermesini isterim. Öğrenci kulağı doğru olarak gösterirse öğrenciyi sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 3 puan alır.
    6. Amaç için: Öğrencinin önüne vücudun çeşitli organlarını gösteren resim kartı korum. Öğrenciden burunu göstermesini isterim. Öğrenci burunu doğru olarak gösterirse öğrenciyi sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 2 puan alır.
    7. Amaç için: Öğrenci ile karşılıklı olarak masaya otururum. Bir tabak içinde iyi yıkanmamış olan sebze vardır. Ben sebzeyi yerim ve hasta olmuş gibi yaparım. Öğrenciye sebzeleri iyi yıkamadan yediğimiz zaman hasta olacağımızı söylerim. Öğrenciye sebzeleri iyi yıkamadan yediğimiz zaman ne olacağını sorarım. Öğrenci doğru cevap verirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 1 puan alır.
    8. Amaç için: Öğrenci ile karşılıklı olarak masaya otururum. Masaya iyi yıkanmamış bir tabak içinde sebze korum. Sebzeyi yerim ve hasta olmuş gibi yaparım. Öğrenciye kirli tabaktan yiyecek yediğimiz zaman hasta olacağımızı söylerim. Öğrenciye kirli tabaktan yemek yediğimiz zaman ne olacağını sorarım. Öğrenci doğru olarak cevap verirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 2 puan alır.
    9. Amaç için: Sınıf içinde canlandırma yaparım.sınıftaki çöp bidonu çevresinde oynarım ve hasta olmuş gibi yaparım. Öğrenciye çöp bidonu ve çevresinde oynadığımız zaman hasta olacağımızı söylerim.Daha sonra öğrenciye çöp bidonu ve çevresinde oynadığımız zaman ne olacağını sorarım. Öğrenci doğru cevap verirse sözel olarak pekiştiririm.öğrenci oyundan 2 puan alır.
    10. Amaç için: Öğrenci ile karşılıklı masaya otururum. Masada süt vardır. Ben sütü içerim ve öğrenciye süt içtiğim zaman çok güçlü olduğumu söylerim. Öğrenciye güçlü olması için süt içmesi gerektiğini söylerim. Daha sonra öğrenciye güçlü olması için ne yapması gerektiğini sorarım. Öğrenci doğru cevap verirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 3 puan alır.
    11. Amaç için: Öğrenci ile karşılıklı masaya otururum. Masanın üzerinde bir tane şişman çocuk resmi bir tanede normal kiloda çocuk resmi vardır. Öğrenciye spor yaptığı zaman normal kiloda olan çocuk gibi olacağını söylerim. Spor yapmazsa şişman çocuk gibi kilolu olacağını ve sağlıksız olacağını söylerim. Daha sonra sağlıklı olması için ne yapması gerektiğini sorarım. Öğrenci doğru cevap verirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 2 puan alır.


    1. Amaç için: Öğrenci ile belli bir süre sınıfta kaldıktan sonra sınıf dışını çıkarım ve yürüyüş yaparım. Ne hissettiğini sorarım. Öğrencinin cevabı ne olursa olsun açık havada yürümenin insanı dinlendirmede faydalı olduğunu söylerim. Daha sonra açık havada yürümenin dinlenmek için faydalı olup olmadığını sorarım. Öğrenci doğru cevap verirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 2 puan alır.
    2. Amaç için: Öğrenci ile karşılıklı masaya otururum. Masanın üzerinde resim kartları vardır. Birinci resim kartı grubunda hastalanmış ve hasta olarak yatan çocuk resmi vardır. İkinci resim kartı grubunda hastalanmış, doktora gitmiş ve iyileşmiş çocuk resmi vardır. Öğrenciye hasta olduğu zaman doktora giderse ikinci resim kartı grubundaki çocuk gibi iyileşeceğini söylerim. Öğrenciye hastalanınca ne yapması gerektiğini sorarım. Öğrenci doğru cevap verirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 2 puan alır.
    3. Amaç için: Öğrenci ile karşılıklı masaya otururum. Masanın üzerinde resim kartları vardır. Birinci resim kartı grubunda hastalanmış ve ilaçlarını zamanında almış, iyileşmiş çocuk resmi vardır. İkinci resim kartı grubunda hastalanmış ve ilaçlarını zamanında almamış iyileşememiş çocuk resmi vardır. Öğrenciye hasta olduğu zaman ilaçlarını zamanında alırsa birinci resim kartı grubundaki çocuk gibi iyileşeceğini söylerim. Öğrenciye hastalanınca ilaçlarını nasıl kullanması gerektiğini sorarım. Öğrenci doğru cevap verirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 2 puan alır.
    4. Amaç için: Öğrenci ile karşılıklı masaya otururum. Masanın üzerinde resim kartları vardır. Birinci resim kartı grubunda hastalanmış, dinlenen ve iyileşen bir çocuk resmi vardır. İkinci resim kartı grubunda hastalanmış iyileşemeyen bir çocuk resmi vardır. Öğrenciye hastalanınca dinlendiğimiz zaman birinci resim kartı grubundaki çocuk gibi iyileşeceğini söylerim. Daha sonra öğrenciye hastalandığı zaman ne yapacağını sorarım. Öğrenci doğru cevap verirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 2 puan alır.

    Not: Her 3 amaçtan sonra bir ölçüt belirlenir. Öğrenci bu ölçüte ulaşırsa çikolata, kola vb ile ödüllendirilir. Tüm amaçlara ulaşıldığı zaman bir sosyal etkinlikle ödüllendirilir.


    DEĞERLENDİRME




    Değerlendirme son test kullanılarak yapılacaktır.



    DERS PLANI



    Konu: Büyüme
    Ortam: Yapılandırılmış sınıf ortamı
    Süre: 40+40 dk.
    Kullanılacak Araç-Gereçler: Resim kartları, Karton insan maketi
    Kullanılacak Yöntemler: Gösteri, Dramatizasyon​
    Seçilen Yöntemlerin Nedeni: Zeka yaşı olarak 4 yaşı ölçüt aldığımız için öğretimi oyunlaştırma ve görselleştirme önemlidir. Bunu sağlayabilecek yöntemler olarak bu yöntemleri seçtim.
    Amaçlar:

    1. Öğrenci bebeğin doğduğunda küçük olduğunu doğru olarak söyler.
    2. Öğrenci bebeğe anne-babasının baktığını doğru olarak söyler.
    3. Öğrenci çocuğun büyüdükçe boyunun uzadığını doğru olarak söyler.
    4. Öğrenci çocuğun büyüdükçe ağırlığının arttığını doğru olarak söyler.

    ETKİNLİKLER


    1. Amaç için: Öğrenci ile masaya karşılıklı otururum. Masanın üzerinde resim kartları vardır. (Bebek resmi olan kart, ilkokula giden çocuk resmi olan kart, yetişkin insan resmi olan kart) Öğrenciye bebeğin doğduğunda küçük olduğunu daha sonra resimli kartlardaki gibi büyüdüğünü söylerim. Daha sonra öğrenciye bebeğin doğduğunda nasıl olduğunu sorarım. Öğrenci doğru cevap verirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 1 puan alır.
    2. Amaç için: Sınıfta dramatizasyon (canlandırma) yaparım. Ben anne veya baba olurum. Öğrenci çocuk olur. Öğrenciye çocuklara anne babalarının baktıklarını söylerim. Daha sonra öğrenciye çocuklara kimin baktığını sorarım. Doğru cevap verirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 2 puan alır.
    3. Amaç için: Öğrenci ile masaya karşılıklı otururum. Masanın üzerinde büyüdükçe boyu uzayan çocuk resimlerinin olduğu resimli kartlar vardır. Öğrenciye çocukların büyüdükçe boyunun uzadığını söylerim. Daha sonra öğrenciye çocukların büyüdükçe boylarının uzayıp uzamadığını sorarım. Doğru cevap verirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 3 puan alır.
    4. Amaç için : Öğrenciyle masaya karşılıklı otururum. Masanın üzerinde büyüdükçe kilosu artan çocuk resimlerinin olduğu resimli kartlar vardır. Öğrenciye çocukların büyüdükçe kilosunun arttığını söylerim. Daha sonra öğrenciye çocukların büyüdükçe kilosunun artıp artmadığını sorarım. Doğru cevap verirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 4 puan alır.
    Not: Oyunda hedeflenen puan 12’ dir. Öğrenci 10 puan alarak hedefe yaklaşırsa sosyal bir etkinlikle pekiştiririm.
    DEĞERLENDİRME

    Son test kullanılarak değerlendirme yapılır.





    ÜNİTE: SAĞLIKLI BÜYÜYELİM
    KONU: BÜYÜME
    İKLÖĞRETİM 1. SINIF İÇİN SONTEST
    1. Öğrenci bebeğin doğduğunda küçük olduğunu doğru olarak söyler.
    +


    2. Öğrenci bebeğe anne-babasının baktığını doğru olarak söyler.
    +


    3. Öğrenci çocuğun büyüdükçe boyunun uzadığını doğru olarak söyler.
    +


    4. Öğrenci çocuğun büyüdükçe ağıtlığının arttığını doğru olarak söyler.
    +





    KONU: VÜCUDUMUZU TANIYALIM
    SORULAR
    1. Öğrenci önündeki resme, insan maketine, canlı modele bakar ve başı doğru olarak gösterir.
    +


    2. Öğrenci önündeki resme, insan maketine, canlı modele bakar ve gövdeyi doğru olarak gösterir
    +





    13. Öğrenci önündeki resme , insan maketine, canlı modele bakar ve elin parmaklarını doğru olarak gösterir
    +


    14. Öğrenci önündeki resme , insan maketine, canlı modele bakar ve dizi doğru olarak gösterir
    +


    15. Öğrenci önündeki resme , insan maketine, canlı modele bakar ve ayağı doğru olarak gösterir
    +


    16. Öğrenci önündeki resme , insan maketine, canlı modele bakar ve ayak bileklerini doğru olarak gösterir
    +


    17. Öğrenci önündeki resme , insan maketine, canlı modele bakar ve ayak parmaklarını doğru olarak gösterir


    +















    KONU: ÇEVRENİN, GİYİSİLERİN VE YİYECEKLERİN TEMİZLİĞİ
    SORULAR
    1. Öğrenci kirlenen pantolon, gömlek, ceketimizi yıkamamız gerektiğini doğru olarak söyler.​
    +

    1. Öğrenci kirlenen çorap, gömlek, pantolonumuzu değiştirmemiz gerektiğini doğru olarak söyler.​
    +

    1. Öğrenci kirlenen önlük ve yakalığını temiz tutması gerektiğini doğru olarak söyler.​
    +

    1. Öğrenci pantolon ve gömleklerimizi ütülememiz gerektiğini doğru olarak söyler.​
    +

    1. Öğrenci domates, biber, salatalığı yıkamamız gerektiğini doğru olarak söyler.​
    +

    1. Öğrenci elma, kiraz, armudu yıkamamız gerektiğini doğru olarak söyler.​
    +

    1. Öğrenci açıkta satılan yiyecekleri almamamız gerektiğini doğru olarak söyler.​
    +

    1. Öğrenci daima sınıfımızı sık sık havalandırmamız gerektiğini doğru olarak söyler.​
    +

    1. Öğrenci çevremizdeki kirli suları içmememiz gerektiğini doğru olarak söyler.​
    +

    1. Öğrenci çevremizdeki kirli suları kullanmamamız gerektiğini doğru olarak söyler.​
    +

    1. Öğrenci çantasını, önlüğünü, ayakkabısını temiz kullanması gerektiğini doğru olarak söyler.​
    +

    1. Öğrenci çantasını, önlüğünü, ayakkabısını düzenli kullanması gerektiğini doğru olarak söyler.​
    +

    1. Öğrenci önü kirli lego araba, bebekler oynamaması gerektiğini doğru olarak söyler.​
    +

    1. Öğrenci temiz olmayan yerlerde oynamaması gerektiğini doğru olarak söyler.​
    +

    1. Öğrenci çöp bidonu ve çevresinde uzak durması gerektiğini doğru olarak söyler.​
    +




    KONU: DENGELİ VE SAĞLIKLI BESLENME
    SORULAR
    1. Öğrenci sabah kahvaltı yapmadan okula gitmememiz gerektiğini doğru olarak söyler.
    +


    2. Öğrenci kahvaltıda zeytin yememiz gerektiğini doğru olarak söyler.
    +


    3. Öğrenci kahvaltıda peynir yememiz gerektiğini doğru olarak söyler.
    +


    4. Öğrenci kahvaltıda bal yememiz gerektiğini doğru olarak söyler.
    +


    5. Öğrenci kahvaltıda süt içmemiz gerektiğini doğru olarak söyler.
    +


    6. Öğrenci kahvaltıda çeşitli besinler almamız gerektiğini doğru olarak söyler.
    +




    KONU: DİNLENME VE OYUN/ SPOR
    SORULAR
    1. Öğrenci her gün 8 saat uyumamız gerektiğini doğru olarak söyler
    +


    2. Öğrenci dinlenmek için spor yapmamız gerektiğini doğru olarak söyler.
    +


    3. Öğrenci dinlenmek için müzik dinlememiz gerektiğini doğru olarak söyler.
    +


    4. Öğrenci dinlenmek için açık havada yürümemiz gerektiğini doğru olarak söyler.
    +


    5. Öğrenci dinlenmek için kitap okumamız gerektiğini doğru olarak söyler.
    +






    KONU: AŞI
    SORULAR
    1. Öğrenci sağlıklı olmamız için aşı olmamız gerektiğini doğru olarak söyler.
    +


    2. Öğrenci aşı olduktan sonra dinlenmemiz gerektiğini doğru olarak söyler.
    +


    3. Öğrenci aşının vücudumuzu hastalıklara karşı koruduğunu doğru olarak söyler.
    +




    KONU: HASTALANINCA NELER YAPARIZ
    SORULAR
    1. Öğrenci hastalanınca doktora gitmemiz gerektiğini doğru olarak söyler.
    +


    2. Öğrenci ilaçlarımızı zamanında almamız gerektiğini doğru olarak söyler.
    +


    3. Öğrenci hastalanınca dinlenmemiz gerektiğini doğru olarak söyler.
    +





































































    İLKÖĞRETİM 2. SINIF ÖN TESTİ
    KONU: VÜCUDUMUZ VE BÖLÜMLERİ
    SORULAR
    1. Öğrenci önüne deki resme bakar ve başı gösterir.
    +


    2. Öğrenci önüne deki resme bakar ve gövdeyi gösterir.
    +


    3. Öğrenci önüne deki resme bakar ve kolları gösterir.
    +


    4. Öğrenci önüne deki resme bakar ve bacakları gösterir.
    +




    KONU: DİŞLERİMİZ VE BAKIMI
    SORULAR
    1. Öğrenci sağlıksız dişlerin hasta olmamıza neden olduğunu söyler.
    +


    2. Öğrenci dişlerimizin sağlığına dikkat etmemiz gerektiğini söyler.
    +


    3. Öğrenci dişlerimizi düzenli fırçalamamız gerektiğini söyler.


    -
    4. Öğrenci düzenli olarak diş doktoruna gitmemiz gerektiğini söyler.
    +


    5. Öğrenci dişlerimizle kabuklu yiyecekleri kırmamamız gerektiğini söyler.
    +




    KONU: DERİMİZ, TIRNAKLARIMIZ VE SAÇLARIMIZ
    SORULAR
    1. Öğrenci derimizin vücudumuzu dış etkilerden koruduğunu söyler.
    +


    2. Öğrenci derinin kalınlığının vücudumuzun her yerinde aynı olmadığını söyler.
    +


    3. Öğrenci düzenli olarak banyo yapmamız gerektiğini söyler.
    +


    4. Öğrenci derimizi temiz tutmamız gerektiğini söyler.


    -
    5. Öğrenci saçlarımızı yıkamamız gerektiğini söyler.


    -
    6. Öğrenci saçlarımızı taramamız gerektiğini söyler.


    -
    7. Öğrenci tırnaklarımızı düzenli olarak kesmemiz gerektiğini söyler.
    +


    8. Öğrenci tırnaklarımızı kestikten sonra el ve ayaklarımızı bol su ile yıkamamız gerektiğini söyler
    +


    9. Öğrenci tırnak aralarını fırçayla yıkamamız gerektiğini söyler.
    +




    KONU: ÇOCUK HASTALIKLARI VE SAĞLIĞIMIZ
    SORULAR
    1. Öğrenci kızamıkçığın çocuk hastalığı olduğunu söyler.


    -
    2. Öğrenci kabakulağın çocuk hastalığı olduğunu söyler.


    -
    3. Öğrenci su çiçeğinin çocuk hastalığı olduğunu söyler.


    -
    4. Öğrenci hastalıklardan korunmak için giyinmemize özen göstermemiz gerektiğini söyler.
    +


    5. Öğrenci hastalıklardan korunmak için yiyeceklerimizin temiz olmasına dikkat etmemiz gerektiğini söyler.
    +


    6. Öğrenci her çeşit yiyecek yememiz gerektiğini söyler.
    +


    7. Öğrenci düzenli olarak aşı yaptırmamız gerektiğini söyler.
    +


    8. Öğrenci temizliğimize özen göstermemiz gerektiğini söyler.
    +


    9. Öğrenci yiyeceklerimizi kapalı yerde saklamamız gerektiğini söyler.
    +


    10. Öğrenci hayvanları severken onlara dokunmamamız gerektiğini söyler.
    +


    11. Öğrenci hastalanınca doktora gitmemiz gerektiğini söyler.
    +


    12. Öğrenci doktorun verdiği ilaçları düzenli olarak kullanmamız gerektiğini söyler.
    +


    13. Öğrenci ilaçları ecza dolabında saklamamız gerektiğini söyler.
    +


    14. Öğrenci tarım ilaçlarını yiyecek ve içeceklerden uzak tutmamız gerektiğini söyler.
    +




    KONU: KAZALARDAN KORUNMA
    SORULAR


    1. Öğrenci oyuncaklarımızı ortada bırakmamamız gerektiğini söyler.
    +


    2. Öğrenci pencere ve balkonlardan sarkmamamız gerektiğini söyler.
    +


    3. Öğrenci kesici aletlerle oynamamamız gerektiğini söyler.
    +


    4. Öğrenci ateşle oynamamamız gerektiğini söyler.


    -
    5. Öğrenci merdivenlerden inip çıkarken koşmamamız gerektiğini söyler.
    +


    6. Öğrenci zehirlenmelere karşı önlem almamız gerektiğini söyler.
    +


    7. Öğrenci kaza durumunda büyüklere haber vermemiz gerektiğini söyler.
    +




    KONU: SAĞLIK KURUMLARI
    SORULAR


    1. Öğrenci hastalandığımızda iyileşmek için hastaneye gitmemiz gerektiğini söyler.
    +


    2. Öğrenci hastalandığımızda iyileşmek için sağlık ocağına gitmemiz gerektiğini söyler.
    +


    3. Öğrenci ilaç almak için eczaneye gitmemiz gerektiğini söyler.
    +






    2. SINIF ÜNİTE PLANI

    ÜNİTE PLANI İLE İLGİLİ AMAÇLAR
    ( Öğrencinin ön testte eksi aldığı basamaklar amaçları oluşturur.)
    AMAÇLAR



    1. Öğrenci dişlerimizi düzenli fırçalamamız gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    2. Öğrenci düzenli olarak banyo yapmamız gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    3. Öğrenci saçlarımızı yıkamamız gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    4. Öğrenci saçlarımızı taramamız gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    5. Öğrenci kızamıkçığın çocuk hastalığı olduğunu her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    6. Öğrenci kabakulağın çocuk hastalığı olduğunu her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    7. Öğrenci su çiçeğinin çocuk hastalığı olduğunu her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    8. Öğrenci ateşle oynamamamız gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.









    ÖĞRETİM




    Çocuğun normal yaşı: 8 kabul edilmiştir.
    Çocuğun zeka yaşı: 6 kabul edilmiştir.
    Kullanılan Yöntemler: Model olma, Düz anlatım, Gösterip- Yaptırma
    Kullanılan Yöntemlerin seçilme nedenleri: Çocuğun zeka yaşı 6 olduğu için öğretimde ne kadar çok çeşitli anlatım yöntemi olursa o kadar iyi olacaktır. (Her türlü duyuya hitap etmek için)​
    ETKİNLİKLER



    1. Amaç için: Önceden dişlerimi sarıya boyarım. Öğrenci ile lavabonun önünde dururum. Öğrenciye bak benim dişlerim fırçalanmadığı için sarı oldu. Şimdi dişlerimi fırçalayacağım ve beyazlaşacak derim. Daha sonra dişlerimi fırçalarım. Öğrenciye sende dişlerini düzenli olarak fırçalarsan benim dişlerim gibi beyaz olur derim. Daha sonra öğrenciye dişlerinin beyaz olması için ne yapması gerektiğini sorarım. Doğru cevap verirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 1 puan alır.
    2. Amaç için: Sınıfa kirli bir oyuncak ayı getiririm. Daha önce sınıfta hazırladığım leğenin içinde öğrenci ile birlikte oyuncak ayıyı yıkarım. Daha sonra öğrenciye düzenli olarak banyo yaparsak bizde böyle temiz oluruz derim. Öğrenciye temiz olmak için ne yapması gerektiğini sorarım. Doğru cevap verirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 2 puan alır.
    3. Amaç için: Sınıfa saçları daha önceden kirletilmiş bir bebek getiririm. Leğen içinde öğrenci ile birlikte bebeğin saçlarını yıkarım. Öğrenciye saçalarımızın temiz olması için düzenli olarak yıkanması gerektiğini söylerim. Daha sonra öğrenciye saçlarımızın temiz olması için ne yapmamız gerektiğini sorarım. Doğru cevap verirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 2 puan alır.
    4. Amaç için: Öğrenci ile aynanın karşısına geçerim. Öğrencinin saçlarını ellerimle dağıtırım. Öğrenciye saçlarımızı taramadığımız zaman böyle çirkin görünürüz derim. Daha sonra saçlarını tararım. Saçlarımızı taradığımız zaman böyle güzel oluruz derim. Öğrenciye çirkin görünmemek için ne yapmamız gerektiğini sorarım. Doğru cevap verirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 3 puan alır.
    5. Amaç için: Sınıfa bir oyuncak bebek getiririm. Bebeğin suratını kırmızı beneklerle boyarım. Öğrenciye bak bu kızamıkçık hastalığıdır. Kızamıkçık olursak suratımızda böyle kırmızı benekler çıkar derim. Daha sonra öğrenciye suratımızda kırmızı benekler çıkarsa hangi hastalığa yakalandığımızı sorarım. Doğru cevap verirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 2 puan alır.
    6. Amaç için: Dramatizasyon (canlandırma) yaparım. Kendi kulağımı kabakulak geçirmiş bir kulak görünümüne sokarım. Öğrenciye kulağımızın böyle büyüdüğü zaman kabakulak hastalığı geçirdiğimizi söylerim. Daha sonra öğrenciye kulağımızın büyüdüğü zaman hangi hastalığa yakalandığımızı sorarım. Doğru cevap verirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 2 puan alır.
    7. Amaç için: Sınıfa resimli kartlar getiririm. 1. resim kartı grubunda yüzündeki beneklerden oynayan ve patlayan çocuk resmi ve yüzünde izlerin oluşmasını anlatan resimli kartlar vardır. İkinci resim kartı grubunda yüzündeki beneklerle oynamayan ve iyileştiğinde yüzünde izlerin kalmadığını anlatan resim kartı vardır. Öğrenciye suçiçeği hastalığı geçirdiğimiz zaman yüzümüzde çıkan beneklerle oynamadığımız zaman yüzümüzde yara kalmayacağını söylerim. Daha sonra öğrenciye suçiçeği hastalığı geçirdiğimiz zaman ne yapmamız gerektiğini sorarım. Doğru cevap verirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 3 puan alır.
    8. Amaç için: Sınıfa resim kartı getiririm. Resim kartlarında ateşle oynayan bir çocuk resmi ve yangın çıkarması ve yangın sonrası görüntülerinin olduğu resimler vardır. Öğrenciye ateşle oynarsa yangın çıkarabileceğini ve oynamaması gerektiğini söylerim. Daha sonra öğrenciye ateşle oynayıp oynamaması gerektiğini sorarım. Doğru cevap verirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 2 puan alır.
    Not: oyundan hedeflenen puan sayısı 20’dir. Öğrenci oyundan 17 puan toplarsa hedefe yaklaşmış sayılır ve sosyal bir etkinlikle pekiştirilir.




    İLKÖĞRETİM 2. SINIF SON TESTİ
    KONU: VÜCUDUMUZ VE BÖLÜMLERİ
    SORULAR


    1. Öğrenci önündeki insan resmi ve insan maketine bakarak başı her defasında 60 sn içinde doğru olarak gösterir.
    +


    2. Öğrenci önündeki insan resmi ve insan maketine bakarak gövdeyi her defasında 60 sn içinde doğru olarak gösterir.
    +


    3. Öğrenci önündeki insan resmi ve insan maketine bakarak kolları her defasında 60 sn içinde doğru olarak gösterir.
    +


    4. Öğrenci önündeki insan resmi ve insan maketine bakarak bacakları her defasında 60 sn içinde doğru olarak gösterir.
    +




    KONU: DİŞLERİMİZ VE BAKIMI
    SORULAR


    1. Öğrenci sağlıksız dişlerin hasta olmamıza neden olduğunu her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    2. Öğrenci dişlerimizin sağlığına dikkat etmemiz gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    3. Öğrenci dişlerimizi fırçalamamız gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    4. Öğrenci düzenli olarak diş doktoruna gitmemiz gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    5. Öğrenci dişlerimizle kabuklu yiyecekleri kırmamamız gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +






    KONU: DERİMİZ, TIRNAKLARIMIZ VE SAÇLARIMIZ
    SORULAR


    1. Öğrenci derimizin vücudumuzu dış etkilerden koruduğunu her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    2. Öğrenci derimizin kalınlığının vücudumuzun her yerinde aynı olmadığını her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    3. Öğrenci derimizi temiz tutmamız gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    4. Öğrenci düzenli olarak banyo yapmamız gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    5. Öğrenci saçlarımızı iki günde bir yıkamamız gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    6. Öğrenci saçlarımızı taramamız gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    7. Öğrenci tırnaklarımızı düzenli olarak kesmemiz gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    8. Öğrenci tırnaklarımızı kestikten sonra el ve ayaklarımızı bol su ile yıkamamız gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    9. Öğrenci tırnak aralarını fırçayla temizlememiz gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +




    KONU: ÇOCUK HASTALIKLARI VE SAĞLIĞIMIZ
    SORULAR


    1. Öğrenci kızamıkçığın çocuk hastalığı olduğunu her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    2. . Öğrenci kabakulağın çocuk hastalığı olduğunu her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    3. . Öğrenci su çiçeğinin çocuk hastalığı olduğunu her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    4. Öğrenci hastalıklardan korunmak için giyinmemiz gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    5. Öğrenci hastalıklardan korunmak için yiyeceklerimizin temiz olmasına dikkat etmemiz gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    6. Öğrenci her çeşit yiyecek yememiz gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    7. Öğrenci düzenli olarak aşı yaptırmamız gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    8. Öğrenci temizliğimize özen göstermemiz gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    9. Öğrenci yiyeceklerimizi kapalı yerde saklamamız gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    10. Öğrenci hayvanları severken dokunmamamız gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    11. Öğrenci hastalanınca doktora gitmemiz gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    12. Öğrenci doktorun verdiği ilaçları düzenli kullanmamız gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    13. Öğrenci ilaçları ecza dolabında saklamamız gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    14. Öğrenci tarım ilaçlarını yiyecek ve içeceklerden uzak tutmamız gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +




    KONU: KAZALARDAN KORUNMA
    SORULAR


    1. Öğrenci oyuncaklarımızı ortada bırakmamamız gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    2. Öğrenci pencere ve balkonlardan sarkmamamız gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    3. Öğrenci kesici aletlerle oynamamamız gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    4. Öğrenci ateşle oynamamamız gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    5. Öğrenci merdivenlerden inip çıkarken koşmamamız gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    6. Öğrenci zehirlenmelere karşı önlem almamız gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    7. Öğrenci kaza durumunda büyüklere haber verilmesi gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +




    KONU: SAĞLIK KURUMLARI
    SORULAR


    1. Öğrenci hastalandığımızda iyileşmek için hastaneye gitmemiz gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    2. Öğrenci hastalandığımızda iyileşmek için sağlık ocağına gitmemiz gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +


    3. Öğrenci ilaç almak için eczaneye gitmemiz gerektiğini her sorulduğunda 60 sn içinde doğru olarak söyler.
    +















    2. SINIF DERS PLANI


    Konu: Vücudumuz ve bölümleri
    Ortam: Yapılandırılmış sınıf ortamı
    Süre: 40dk.
    Kullanılacak Araç-Gereçler: Resim kartları, Karton insan maketi
    Kullanılacak Yöntemler: Gösteri​
    Seçilen Yöntemlerin Nedeni: Zeka yaşı olarak 6 yaşı ölçüt aldığımız için öğretimde görselleştirme önemlidir. Bunu sağlayabilecek yöntem olarak bu yöntemi seçtim.
    Amaçlar:

    1. Öğrenci önündeki resim ve insan maketine bakarak başı her sorulduğunda 60 s içinde doğru olarak gösterir.
    2. Öğrenci önündeki resim ve insan maketine bakarak gövdeyi her sorulduğunda 60 s içinde doğru olarak gösterir.
    3. Öğrenci önündeki resim ve insan maketine bakarak kolları her sorulduğunda 60 s içinde doğru olarak gösterir.
    4. Öğrenci önündeki resim ve insan maketine bakarak bacakları her sorulduğunda 60 s içinde doğru olarak gösterir.



    ETKİNLİKLER




    1. Amaç için: Öğrencinin önüne vücudun bölümlerini gösteren resim kartı ve karton insan maketi korum. Öğrenciden başı 60 s içerisinde doğru olarak göstermesini isterim. Öğrenci belirlenen süre içerisinde başı doğru olarak gösterirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenciyi oyundan 1 puan alır.
    2. Amaç için: Öğrencinin önüne vücudun bölümlerini gösteren resim kartı ve karton insan maketi korum. Öğrenciden gövdeyi 60 s içerisinde doğru olarak göstermesini isterim. Öğrenci belirlenen süre içerisinde gövdeyi doğru olarak gösterirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenciyi oyundan 3 puan alır.
    3. Amaç için: Öğrencinin önüne vücudun bölümlerini gösteren resim kartı ve karton insan maketi korum. Öğrenciden kolları 60 s içerisinde doğru olarak göstermesini isterim. Öğrenci belirlenen süre içerisinde kolları doğru olarak gösterirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenciyi oyundan 2 puan alır.
    4. Amaç için: Öğrencinin önüne vücudun bölümlerini gösteren resim kartı ve karton insan maketi korum. Öğrenciden bacakları 60 s içerisinde doğru olarak göstermesini isterim. Öğrenci belirlenen süre içerisinde bacakları doğru olarak gösterirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenciyi oyundan 2 puan alır.
    Not: oyundan hedeflenen puan 8’ dir. Öğrenci 8 puan alırsa çikolata ile ödüllendirilir.


    DEĞERLENDİRME



    2. sınıf son testi kullanılarak değerlendirme yapılır.















    2. SINIF DERS PLANI


    Konu: Sağlık kurumları
    Ortam: Yapılandırılmış sınıf ortamı
    Süre: 40dk.
    Kullanılacak Araç-Gereçler: Resim kartları
    Kullanılacak Yöntemler: Gösteri​
    Seçilen Yöntemlerin Nedeni: Zeka yaşı olarak 6 yaşı ölçüt aldığımız için öğretimde görselleştirme önemlidir. Bunu sağlayabilecek yöntem olarak bu yöntemi seçtim.
    Amaçlar:

    1. Öğrenci hastalandığımızda iyileşmek için hastaneye gitmemiz gerektiğini 60 s içerisinde doğru olarak söyler.
    2. Öğrenci hastalandığımızda iyileşmek için sağlık ocağı gitmemiz gerektiğini 60 s içerisinde doğru olarak söyler.
    3. Öğrenci hastalandığımızda iyileşmek için eczaneye ilaç almak için gitmemiz gerektiğini 60 s içerisinde doğru olarak söyler.

    ETKİNLİKLER


    1. Amaç için: Öğrenci ile karşılıklı olarak masaya otururum. Masanın üzerinde resim kartları vardır. 1. resim kartı grubunda hasta olmuş ve iyileşmek için hastaneye gitmiş, iyileşmiş çocuk resmi vardır. 2. resim kartı grubunda hasta olmuş ve hastaneye gitmeyip iyileşememiş çocuk resmi vardır. Öğrenciye hasta olduğumuz zaman hastaneye gidersek 1. resim kartı grubundaki çocuk gibi iyileşeceğimizi söylerim. Daha sonra öğrenciye hasta olduğumuz zaman iyileşmek için ne yapmamız gerektiğini sorarım. Öğrenci doğru cevap verirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 1 puan alır.
    2. Amaç için: Öğrenci ile karşılıklı olarak masaya otururum. Masanın üzerinde resim kartları vardır. 1. resim kartı grubunda hasta olmuş ve iyileşmek için sağlık ocağına gitmiş iyileşmiş çocuk resmi vardır. 2. resim kartı grubunda hasta olmuş ve sağlık ocağına gitmeyip iyileşememiş çocuk resmi vardır. Öğrenciye hasta olduğumuz zaman sağlık ocağına gidersek 1. resim kartı grubundaki çocuk gibi iyileşeceğimizi söylerim. Daha sonra öğrenciye hasta olduğumuz zaman iyileşmek için ne yapmamız gerektiğini sorarım. Öğrenci doğru cevap verirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 2 puan alır.
    3. Amaç için: Öğrenci ile karşılıklı olarak masaya otururum. Masanın üzerinde resim kartları vardır. 1. resim kartı grubunda hasta olmuş ve iyileşmek için eczaneye ilaç almaya gitmiş, iyileşmiş çocuk resmi vardır. 2. resim kartı grubunda hasta olmuş ve eczaneye ilaç almaya gitmeyip iyileşememiş çocuk resmi vardır. Öğrenciye hasta olduğumuz zaman eczaneye ilaç almaya gidersek 1. resim kartı grubundaki çocuk gibi iyileşeceğimizi söylerim. Daha sonra öğrenciye hasta olduğumuz zaman iyileşmek için ne yapmamız gerektiğini sorarım. Öğrenci doğru cevap verirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 4 puan alır.
    Not: Oyundan hedeflenen puan sayısı 8’dir. Öğrenci 7 puana ulaşırsa hedefe yaklaştığı için ödüllendiririm.





    DEĞERLENDİRME




    İkinci sınıf son testi kullanılarak değerlendirme yapılır.


    3. SINIF ÜNİTE PLANI
    ÜNİTE PLANI İLE İLGİLİ AMAÇLAR
    ( Öğrencinin ön testte eksi aldığı basamaklar amaçları oluşturur.)
    AMAÇLAR
    1. Öğrenci önündeki resme, insan maketine bakar ve tat alma (dil) organını her defasında 60s içinde doğru olarak gösterir. ​
    2. Öğrenci önündeki resme, insan maketine bakar ve akciğeri her defasında 60 s içinde doğru olarak gösterir.​
    3. Öğrenci dişlerimizi fırçalamamız gerektiğini 60 s içinde her sorulduğunda doğru olarak söyler.
    4. Öğrenci meyveleri bol su ile yıkamamız gerektiğini 60 s içerisinde her sorulduğunda doğru olarak söyler.





    ÖĞRETİM




    Çocuğun normal yaşı: 9 kabul edilmiştir. ​
    Çocuğun zeka yaşı: 7 kabul edilmiştir.

    Kullanılan Yöntemler: Düz anlatım, Gösteri, Sunu
    Kullanılan Yöntemlerin seçilme nedenleri: Çocuğun zeka yaşı 7 olduğu için öğretimde ne kadar çok çeşitli anlatım yöntemi ve anlatımda nesnellik ne kadar çok olursa o kadar iyi olacaktır. (Her türlü duyuya hitap etmek için)​




    ETKİNLİKLER




    1. Amaç için: Öğrenciyle karşılıklı olarak masaya otururum. Masanın üzerinde duyu organlarını gösteren resim vardır. Öğrenciden tat alma (dil) organını 60 s içinde doğru olarak göstermesini isterim. Öğrenci doğru cevap verirse sözel olarak pekiştiririm. Oyundan 1 puan alır.
    2. Amaç için: Öğrenciyle karşılıklı olarak masaya otururum. Masanın üzerinde duyu organlarını gösteren resim vardır. Öğrenciden akciğeri 60 s içinde doğru olarak göstermesini isterim. Öğrenci doğru cevap verirse sözel olarak pekiştiririm. Oyundan 2 puan alır.
    3. Amaç için: Öğrenci lavabonun karşısına geçerim. Dişlerimi daha önceden sarıya boyarım. Daha sonra öğrenciye dişlerimi fırçalamadığım için bak sarı oldu derim. Şimdi dişlerimi fırçalayacağım ve beyaz olacak derim ve dişlerimi fırçalarım. Öğrenciye sende dişlerini düzenli fırçalarsan beyaz olur derim. Daha sonra öğrenciye dişlerinin beyaz olması için ne yapması gerektiğini sorarım. Doğru cevap verirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 3 puan alır.
    4. Amaç için: Gerçek nesneleri kullanırım. Öğrenci ile lavaboda yan yana dururum. Elimdeki meyveyi az su ile yıkarım ve çamurlu kalır. Öğrenciye meyveyi az su ile yıkarsak böyle çamurlu kalacağını ve hasta olacağımızı söylerim. Daha sonra öğrenciye meyveleri nasıl yıkamamız gerektiğini sorarım. Doğru cevap verirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 2 puan alır.
    5. Amaç için: Gerçek nesneleri kullanırım. Öğrenci ile lavaboda yan yana dururum. Elimdeki sebzeyi az su ile yıkarım ve çamurlu kalır. Öğrenciye sebzeyi az su ile yıkarsak böyle çamurlu kalacağını ve hasta olacağımızı söylerim. Daha sonra öğrenciye sebzeleri nasıl yıkamamız gerektiğini sorarım. Doğru cevap verirse sözel olarak pekiştiririm. Öğrenci oyundan 2 puan alır.
    Not: Oyundan hedeflenen puan 12 dir. Öğrenci 10 puan alıp hedefe yaklaşırsa sosyal bir etkinlikle pekiştirilir.


    DEĞERLENDİRME



    Sınıf son testi kullanılarak değerlendirme yapılır.


    İLKÖĞRETİM 3 SINIF ÖN TESTİ
    SORULAR
    KONU: VÜCUDUMUZU TANIYALIM
    Duyu Organları


    1. Öğrenci önündeki resme bakar ve görme organını (gözü) gösterir.
    +


    2. Öğrenci önündeki resme bakar ve işitme organını (kulağını ) gösterir.
    +


    3. Öğrenci önündeki resme bakar ve koku alma organını (burnunu) gösterir.

    +






    4. Öğrenci önündeki resme bakar ve tat alma organını (dil) gösterir.




    -
    5. Öğrenci önündeki resme bakar ve dokunma organını (eli) gösterir.


    +




    İç Organlar


    1. Öğrenci önündeki resme bakar ve soluk borusunu gösterir.
    +


    2. Öğrenci önündeki resme bakar ve akciğeri gösterir.


    -
    3. Öğrenci önündeki resme bakar ve kalbi gösterir.
    +


    4. Öğrenci önündeki resme bakar ve karaciğeri gösterir.
    +


    5. Öğrenci önündeki resme bakar ve mideyi gösterir.
    +


    6. Öğrenci önündeki resme bakar ve kalın bağırsağı gösterir.
    +


    7. Öğrenci önündeki resme bakar ve ince bağırsağı gösterir.
    +


    8. Öğrenci önündeki resme bakar ve apandisi gösterir.
    +


    9. Öğrenci önündeki resme bakar ve dalağı gösterir.
    +


    10. Öğrenci önündeki resme bakar ve safra kesesini gösterir.
    +


    11. Öğrenci önündeki resme bakar ve pankreası gösterir.

    +














    KONU: SAĞLIKLI BÜYÜYELİM
    SORULAR

    1. Öğrenci vücudumuzu kirden arındırmak için banyo yapmamız gerektiğini söyler.
    +


    2. Öğrenci yatmadan önce ayaklarımızı yıkamamız gerektiğini söyler.
    +


    3. Öğrenci tırnaklarımızı kesmemiz gerektiğini söyler.
    +


    4. Öğrenci tırnaklarımızı kestikten sonra ellerimizi yıkamamız gerektiğini söyler.
    +


    5. Öğrenci dişlerimizi fırçalamamız gerektiğini söyler.


    -
    6. Öğrenci tuvalet kağıdı kullanmamız gerektiğini söyler.
    +


    7. Öğrenci tuvaleti temiz tutmamız gerektiğini söyler.

    +






    8. Öğrenci giysilerimizi temiz tutmamız gerektiğini söyler.

    +






    9. Öğrenci çöpleri çöp kutusuna atmamız gerektiğini söyler.
    +


    10. Öğrenci kirli ve çamurlu sularda oynamamız gerektiğini söyler.


    DEVAMI İÇİN DOWNLOAD EDİNİZ...



    ödev tablo içermektedir lütfen download ederek güzel sunumu elde ediniz.

    Burdan indiriniz.
     

Sosyal Medya