Reklam vermek için [email protected]

3.3 PvE Restoration Druid Rehberi

  • Konbuyu başlatan admin
  • Başlangıç tarihi
  • Cevaplar 27
  • Görüntüleme 6K

admin

Administrator
TC Kimlik Numarası Doğrulanmış Üye
Admin
Katılım
13 Eyl 2008
Konular
20,860
Mesajlar
35,890
Reaksiyon Skoru
17,589
Altın Konu
0
Başarım Puanı
854
Madalyalar
69
MmoLira
49,408
DevLira
-3
Takipçiler
1,908
Her ne kadar 3.3 patchi öncesi konuşmak için biraz erken olsa da tahmini olarak resto druidlerin ne gibi değişikliklerin yapması gerektiği ortada, bu sebepten bende elimden geldiğince sizlere yardım etmeye çalışacağım. Okuyanlara yardımım dokunursa şimdiden ne mutlu bana.


Bir resto druid olarak seçmeniz gereken stat, talent, glyph gibi sıralamadan önce soru-cevap yöntemi ile resto druid'in niteliklerinden biraz bahsedelim.

S: Resto druid kime heal atmalı?
C: Resto druidlerin raid healda tartışmasız bir üstünlüğü olduğu kadar paladinlerin de tank heal`da aynı ölçüde bir üstünlüğü olduğundan heal seçiminde raid heal, tank heal gibi bir ayırım yapmaya gerek yok. Eğer resto druidseniz, raid healerısınız demektir. Nitekim aynı anda 20 kişiye heal atma özelliğine sahip tek classız. Tabii bu, tanklara heal atmamamız gerektirdiğini ya da kötü tank healı yapan bir class olduğumuz anlamına gelmiyor. Özellikle 10 man hc beast gibi ister istemez çok fazla tank heal yapmanız gereken bir fight sırasında tüm tank heal hünerlerimizi sergilememiz gerekiyor.

S: Bir raide kaç resto druid gerekir?
C: En az bir, en fazla iki. Raiddeki druid healer işini bilmeyen biri olsa bile %6lık healing buffımız raiddeki diğer healerların oldukça hoşlandığı bir buff. İki Druid healer ise özellikle zor fightlar için ideal rakamdır. Gerekse melee dpse sağladığımız faydadan gerekse her hotumuz ticklediğinde diğer healerlara mana verdiğimizden iki resto druid, raidin oldukça rahat etmesini sağlar. Ancak üç resto druid ise kesinlikle overkill`e girer. Raid, kullanması gereken beş(bazı zor fightlarda altı) olan healer hakkını üçüncü bir resto druid ile harcamamalı.

S: Bir resto druid raid sırasında en çok hangi classlara ihtiyaç duyar?
C: Oyunda hem görünen hem de gizli buff sayısının fazla olmasından dolayı göründüğünden daha fazla classa ihtiyaç duyuyoruz. En basitinden bir armor totemi bile dolaylı yoldan healerlara yardım ediyor.

S: Resto druid`in kullanması gereken addonlar nelerdir?
C: Her hangi bir addon ismi söyleyerek bu konuda net bir cevap vermeyeceğim çünkü raiddeki herkesin health barını sizin istediğiniz gibi gösteren bir addon size en uygun olanıdır ancak resto druid olarak bize raiddeki kişilerin health barını gösteren addonlarda yalnızca bir özellik aramak bizim için çok yararlı olacaktır. O da, hedef üzerinde ki hotunuzu görmemizi sağlaması.

Sizden de gelecek sorularla ilerde bu başlıkta oynamalar yapacağım. Şimdi biraz daha detaya inerek resto druid için gerekli olan her şeye bakalım.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Konu Sahibi
Konu Sahibi
admin

admin

Administrator
TC Kimlik Numarası Doğrulanmış Üye
Admin
Katılım
13 Eyl 2008
Konular
20,860
Mesajlar
35,890
Reaksiyon Skoru
17,589
Altın Konu
0
Başarım Puanı
854
Madalyalar
69
MmoLira
49,408
DevLira
-3
Takipçiler
1,908
*** Statlar ***

Hiç şüphesiz 3.3`ün gelmesi ile statlarını en çok değiştirmek zorunda kalan class resto druid olacak. Bunun başlıca sebebi ise t9`un 4 parçasını artık kullanmayacağımızdan crit`in bir önceliğinin kalmaması ve 'ın nerflenmesi. Kullandığımız rotasyonun çok büyük bölümünü instant büyülerle yapan biz druidlere bu denli büyük bir nerf`in gelmesi en büyük önceliğimizi sp`den, haste`e kaydıracak.

3.2 zamanı haste cap`ini doldurmuş bir druid için stat önceliği şu şekilde sıralanıyodu:
SP>Crit>Spirit>Haste=Intellect
Şimdi ise haste cap`i doldurmak bir hayli zor olacağından sıralama şu hale gelecek:
Haste>SP>Spirit>Intellect>Crit

**Haste Rating**

Bilindiği üzere instant büyülerin global cd`si minimum 1 saniye olabiliyor. 3.2 Zamanında 5/5 talentine sahip bir druid, 25 kişilik bir raid`de dışarıdan gelen haste buff`larıyla beraber instant büyüsünün global cd`sini 1 saniye yapmak 359 haste`e sahip olsa yetiyordu. 3.3 ile bu rakam 856`ya çıkıyor.

Her 32.79 haste rating %1 haste kazandırıyor. talentine 5/5 sahip olduğumuz takdirde instant büyülerimizin 1 saniye global cooldown`u olması için %36.36 haste`e ihtiyacımız olacak. Bu da hiçbir buff`ın olmadığı bir durumda 1192.36 haste rating`in olması anlamına geliyor. Her türlü buff ve talent durumunda ihtiyacımız olan haste rating`i şöyle sıralanabilir:

Wrath of Air ve Improved Moonkin Aura/Swift Retribution Aura (3/3 Celestial Focus`la birlikte)
0/5 GotE = ~34.66% Haste = ~1137 Haste Rating
1/5 GotE = ~32.02% = ~1050 Haste Rating
2/5 GotE = ~29.48% = ~967 Haste Rating
3/5 GotE = ~27.03% = ~887 Haste Rating
4/5 GotE = ~24.68% = ~810 Haste Rating
5/5 GotE = ~22.42% = ~735 Haste Rating

Wrath of Air ve Improved Moonkin Aura/Swift Retribution Aura (2/3 Celestial Focus`la birlikte)
0/5 GotE = ~35.98% Haste = ~1180 Haste Rating
1/5 GotE = ~33.31% = ~1093 Haste Rating
2/5 GotE = ~30.75% = ~1009 Haste Rating
3/5 GotE = ~28.28% = ~928 Haste Rating
4/5 GotE = ~25.90% = ~850 Haste Rating
5/5 GotE = ~23.62% = ~775 Haste Rating

Wrath of Air ve Improved Moonkin Aura/Swift Retribution Aura (1/3 Celestial Focus`la birlikte)
0/5 GotE = ~37.32% Haste = ~1224 Haste Rating
1/5 GotE = ~34.63% = ~1136 Haste Rating
2/5 GotE = ~32.04% = ~1051 Haste Rating
3/5 GotE = ~29.55% = ~969 Haste Rating
4/5 GotE = ~27.15% = ~891 Haste Rating
5/5 GotE = ~24.84% = ~815 Haste Rating

Yalnızca Wrath of Air (3/3 Celestial Focus`la birlikte)
0/5 GotE = ~38.70% Haste = ~1269 Haste Rating
1/5 GotE = ~35.98% = ~1180 Haste Rating
2/5 GotE = ~33.36% = ~1094 Haste Rating
3/5 GotE = ~30.85% = ~1012 Haste Rating
4/5 GotE = ~28.42% = ~932 Haste Rating
5/5 GotE = ~26.09% = ~856 Haste Rating

Yalnızca Wrath of Air (2/3 Celestial Focus`la birlikte)
0/5 GotE = ~40.06% Haste = ~1314 Haste Rating
1/5 GotE = ~37.31% = ~1224 Haste Rating
2/5 GotE = ~34.67% = ~1137 Haste Rating
3/5 GotE = ~32.13% = ~1054 Haste Rating
4/5 GotE = ~29.68% = ~974 Haste Rating
5/5 GotE = ~27.32% = ~896 Haste Rating

Yalnızca Wrath of Air (1/3 Celestial Focus`la birlikte)
0/5 GotE = ~41.44% Haste = ~1359 Haste Rating
1/5 GotE = ~38.67% = ~1268 Haste Rating
2/5 GotE = ~36.00% = ~1181 Haste Rating
3/5 GotE = ~33.44% = ~1097 Haste Rating
4/5 GotE = ~30.97% = ~1016 Haste Rating
5/5 GotE = ~28.58% = ~938 Haste Rating

Yalnızca Improved Moonkin Aura/Swift Retribution Aura (3/3 Celestial Focus`la birlikte)
0/5 GotE = ~41.39% Haste = ~1358 Haste Rating
1/5 GotE = ~38.62% = ~1267 Haste Rating
2/5 GotE = ~35.95% = ~1179 Haste Rating
3/5 GotE = ~33.39% = ~1095 Haste Rating
4/5 GotE = ~30.92% = ~1014 Haste Rating
5/5 GotE = ~28.54% = ~936 Haste Rating

Yalnızca Improved Moonkin Aura/Swift Retribution Aura (2/3 Celestial Focus`la birlikte)
0/5 GotE = ~42.78% Haste = ~1403 Haste Rating
1/5 GotE = ~39.98% = ~1311 Haste Rating
2/5 GotE = ~37.28% = ~1223 Haste Rating
3/5 GotE = ~34.69% = ~1138 Haste Rating
4/5 GotE = ~32.20% = ~1056 Haste Rating
5/5 GotE = ~29.80% = ~978 Haste Rating

Yalnızca Improved Moonkin Aura/Swift Retribution Aura (1/3 Celestial Focus`la birlikte)
0/5 GotE = ~44.19% Haste = ~1149 Haste Rating
1/5 GotE = ~41.36% = ~1357 Haste Rating
2/5 GotE = ~38.64% = ~1268 Haste Rating
3/5 GotE = ~36.03% = ~1182 Haste Rating
4/5 GotE = ~33.51% = ~1099 Haste Rating
5/5 GotE = ~31.08% = ~1020 Haste Rating

Dışarıdan buff`sız (Yalnızca 3/3 Celestial Focus)
0/5 GotE = ~45.63% Haste = ~1497 Haste Rating
1/5 GotE = ~42.78% = ~1403 Haste Rating
2/5 GotE = ~40.03% = ~1313 Haste Rating
3/5 GotE = ~37.39% = ~1226 Haste Rating
4/5 GotE = ~34.84% = ~1143 Haste Rating
5/5 GotE = ~32.39% = ~1063 Haste Rating

Dışarıdan buff`sız (Yalnızca 2/3 Celestial Focus)
0/5 GotE = ~47.06% Haste = ~1544 Haste Rating
1/5 GotE = ~44.18% = ~1449 Haste Rating
2/5 GotE = ~41.40% = ~1358 Haste Rating
3/5 GotE = ~38.73% = ~1271 Haste Rating
4/5 GotE = ~36.17% = ~1186 Haste Rating
5/5 GotE = ~33.69% = ~1105 Haste Rating

Dışarıdan buff`sız (Yalnızca 1/3 Celestial Focus)
0/5 GotE = ~48.52% Haste = ~1591 Haste Rating
1/5 GotE = ~45.60% = ~1496. Haste Rating
2/5 GotE = ~42.80% = ~1404 Haste Rating
3/5 GotE = ~40.11% = ~1316 Haste Rating
4/5 GotE = ~37.51% = ~1231 Haste Rating
5/5 GotE = ~35.01% = ~1149 Haste Rating

Yalnızca Wrath of Air ve Improved Moonkin Aura/Swift Retribution`la
0/5 GotE = ~38.70% Haste = ~1269 Haste Rating
1/5 GotE = ~35.98% = ~1180 Haste Rating
2/5 GotE = ~33.36% = ~1094 Haste Rating
3/5 GotE = ~30.85% = ~1012 Haste Rating
4/5 GotE = ~28.42% = ~932 Haste Rating
5/5 GotE = ~26.10% = ~856 Haste Rating (en çok dikkate alınması gereken bu olacak)
 
Konu Sahibi
Konu Sahibi
admin

admin

Administrator
TC Kimlik Numarası Doğrulanmış Üye
Admin
Katılım
13 Eyl 2008
Konular
20,860
Mesajlar
35,890
Reaksiyon Skoru
17,589
Altın Konu
0
Başarım Puanı
854
Madalyalar
69
MmoLira
49,408
DevLira
-3
Takipçiler
1,908
** Critical Strike Rating **

*Her 45.91 critical strike rating %1 critical hit kazandırıyor.
*Özellikle T9`un muhteşem 4 parça setinin artık kullanılmayacak olması ve düşük miktarda haste`in yeterli olma durumunun ortadan kalkması gemlerde critical strike rating kullanma devrinin bizim için rafa kaldırıldığı anlamına geliyor. T9`un 4 parça set bonusundan daha fazla yararlanmak için talentine yüklenen bir çok druid ise artık bu talent`ten vazgeçebilecek.

** Spirit **

* talentine sahipseniz her 1 spirit 0.194 sp sağlar.
*Karakterinizin 1200 Spirit`i ve 1200 Intellect`e sahip olduğu ele alınırsa her 1 spirit 5 saniye kuralı dahilinde 0.374 mp5 verirken, 5 saniye kuralı haricinde 0.748 mp5 verir.

** Intellect **

*Her 1 Intellect mana pool`a 15 mana verir.
*Karakterinizin 1200 Spirit`i ve 1200 Intellect`e sahip olduğu ele alınırsa her 1 intellect 5 saniye kuralı dahilinde 0.162 mp5 verirken, 5 saniye kuralı haricinde 0.325 mp5 verir. (Kings ve Improved Mark of the Wild ile birlikte)
*Her 1 Intellect 0.00676% crit şansı verir. (Kings ve Improved Mark of the Wild ile birlikte)

** Spellpower **

Hiç şüphesiz max haste cap`e sahip olduğumuz taktide en çok sahip olmamız gereken stat. Tickleyen her hot`umuza etki eden bir stat olduğun ne kadar çok yarar sağladığı tartışılmaz bile. Bu sebepten özellikle hotları daha güçlü kılacak talentleri tercih etmek kesinlikle gereklidir.

*** Talent ***

Her şeyden önce şunu belirteyim bir resto druid için en mükemmel talent ağacı en iyi kullanabildiğiniz olandır. Bu yüzden mümkün olduğu kadar çok seçenek sunacağım sizlere.

3.3 ile talent ağaçlarında değişecek olan en büyük şey t9`un 4 parça set bonusunu kaybedeceğimizden critical rating bizim için önemini yitirecek ve talentinden vazgeçebileceğiz. Bunun yanında talentinin nerflenmesi instant büyülerimizin global cooldown`u için büyük ölçüde hasar yaratacağından bir hayli haste`e ihtiyaç duyacağız. Haste`e duyulan yüksek miktarda ihtiyaçtan birkaç farklı talent ağacı hazırladım.

859 Haste rating`e ulaşmış biri için: (olması gereken talent dizilmi)
812 Haste rating`e ulaşmış biri için(1/3 Celestial Focus`la birlikte):
775 Haste rating`e ulaşmış biri için(2/3 Celestial Focus`la birlikte):
735 Haste rating`e ulaşmış biri için(3/3 Celestial Focus`la birlikte):

*** Glpyh ***

Major

* raid heal`dan çok tank heal gereken fight`lar için ile değiştirilebilir. Bu iki glpyh`den yanınızda bol miktarda bulundurun.
*
*

Minor

*
*
*Çok fark etmez ama ben olası durumlar için tercih ediyorum.

*** T10 Seti ve özellikleri ***

2 parça seti: Normalde WG her ticklediğinde yaptığı heal oranı giderek azalır. Örn: 1. saniye`de 1000 ticklerden 2. saniyede 900, 3. saniyede 800… diye gider. Bu rakam artık düşmeyecek. 7 Saniye boyunca her ticklediğinde ilk ticklediği heal miktarında tickleyecek. Özellikle raid heal`ın bol olacağı fight`lar için oldukça tatmin edici bir bonus.

4 parça seti: Rejuv büyünüz her ticklediğinde %2 şansla raid`deki herhangi bir target tam süre rejuv büyüsü alır. Oldukça iyi bir T8 4 parça bonusu ve hemen ardından inanılmaz güzellikte bir T9 4 parça bonusundan sonra böyle bir özellikte bir bonus bence tam bir hayal kırıklığı.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Konu Sahibi
Konu Sahibi
admin

admin

Administrator
TC Kimlik Numarası Doğrulanmış Üye
Admin
Katılım
13 Eyl 2008
Konular
20,860
Mesajlar
35,890
Reaksiyon Skoru
17,589
Altın Konu
0
Başarım Puanı
854
Madalyalar
69
MmoLira
49,408
DevLira
-3
Takipçiler
1,908
*** Rotasyon ve Büyüler ***

Bu rehberi hazırlarken en emin olmadan hazırladığım kısmın rotasyon olduğunu itiraf edebilirim. Hiç oynamadan sadece tahmini bir rotasyon belirleyeceğimden 3.3 çıktıktan sonra bu rehberi sizlerinde yorumlarıyla düzenleyerek daha kullanışlı bir hale getireceğim ama şimdilik söyleyeceklerim şu şekilde:

3.2`nin müthiş T9 4 parça bonusuyla cast ettiğimiz büyülerin büyük kısmını oluşturan Rejuvenation hem yeni gelen gereksiz T10 4 parça set bonusuyla daha da önemlisi global cooldown sağlayan talentinin değiştirilmesiyle bir hayli nerfleniyor. Ancak rejuv hala daha vazgeçilmezimiz. Haste rating`i istenilen hale getirdiğimiz taktirde rejuv`u eski hızında cast etmeye devam edeceğiz. İşin iyi kısmı haste bu hale geldikten sonra Blizzard'ın bize yeni sunduğu ortalığı bir hayli kasıp kavuracak gibi.

Bir diğer konu ise bu kadar yüksek haste`e sahip olmak bize nourish ve regrowth`u çok kısa süre içinde cast etme imkânı sağlayacak. Yaklaşık 1 saniye gibi bir rakamda nourish cast edebilecek olmamız bu büyüyü eskisinden daha çok kullanabileceğimiz anlamına geliyor.

** Büyüler ve Özellikleri **

: Özellikle T10 2 set bonusu ile harika bir hale gelecek olan WG her zamanki gibi vazgeçilmez bir aoe büyümüz. Bu büyünün kullanıldığı kişiye çok dikkat edilmesi lazım. Büyüyü cast ettiğiniz kişinin 15 yard etrafında en 5 kişi daha olduğuna emin olun. Böylece WG max sayıda tick`ler.

: Blizzard istediği kadar uğraşsın asla kullanmaktan vazgeçmeyeceğimiz bir büyü. Hala daha eskisi kadar çok kullanmaya devam edeceğiz. İyi ir resto druid normal bir fight`ta healının en %40`ı bu büyü ile yapılmış olmalı. Bu büyüyü heal açısından daha yararlı kullanmak için hasar alacağını tahmin ettiğiniz kişilere önceden rejuv atın. Rejuv`un en büyük özelliği ise talenti ile müthiş bir güce kavuşması. Bu güç sizin healing done'ı arttıracak bir şey değil. Rejuv ve WG büyülerinizi mümkün olduğu kadar rogue, kedi, warrior ve dk`ya atarsanız bu classlar, sayenizde daha iyi dps yapacaktır. Ayrıca %1 mana gain sayesinzd rejuv ve WG`u mümkün olduğu kadar raideki bütün healerlarda da tutmaya çalışın. Bir raid`de iki resto druid bu konuda beraber çalışırsa healerların asla mana sorunu çekmeyeceğini garanti edebilirim.
T10 4 parça set bonusuyla rejuv`un kullanımında daha dikkatli olunması gerekiyor. %2 şansla rasgele rejuv giden kişiye bir daha rejuv atmak tamamen zaman ve heal kaybına yol açacaktır.
Bu arada Blizzard sanırım rejuv'un süresiyle ilgil nerf kararını çekti, ki bu oldukça sevindirici bir haber.

: Yüksek miktarda haste`e sahip olmamızdan en çok istifade eden büyü olacağı kesin. 3.3 ile elde edeceğimiz 1 saniyeye yakın cast süresini iyi değerlendirmek gerekecek. Özellikle heroism açılmasıyla ve haste potion içilmesiyle 15 saniye içinde 25`den fazla nourish cast edilebilir.

: Tank heal`da tartışmasız en iyi heal'ı sağlayan lifebloom hala daha çok kullanılmaya devam edilecek gibi ancak bu büyüyle ilgili bilinmesi gereken bir iki husus var. Lifebloom`u 3 kere stack`lediğiniz an sakın hot bitmeden 4.`ü lifebloom`u atmayın. Lifebloom süresi bittikten sonra patlar harcadığı mananın büyük kısmını size verir yani bir nevi bedava heal gibi bir büyüdür ancak zaten 3 stack varken bir daha lifebloom atarsanız gereksiz yere mana kaybedersiniz.

: Lifebloom`la beraber tank heallamakta kullandığımız bir diğer büyü. Her ne kadar cazibeli görünse de raid heal için tercih edilmesi durumunda sadece overheal yaparsınız ve boş yere zaman harcarsınız. Druid haricinde ki healerlar üzerinde hot olmayan targetları bizden daha kısa sürede heallayabiliyorlar. Raid için rejuv ve wg harici bir büyüden şaşmayın.

: Nature`s Swiftness ile beraber kullanmadığınız taktirde sakın kullanmayın. Size hiçbir artısı olmaz.

: Gerçekten acil durumlar için yapılmış cooldown. Özellikle iyi tank heal gerektiren bosslarda healing touch ile beraber kullanılırsa hayat kurtarabilir ancak boss fight'ına göre healing touch yerine regrowth`la beraber kullanmak daha iyi sonuç doğurabilir. (Örn: Twin Val`kyr)

: 15 saniye gibi kısa bir cd`si sayesinde en çok kullandığımız acil durum heal`ı da denebilir. Target'ın üzerinde sizin hot'unuz yoksa bile raid`deki bir başka druid`in hot`u olsa gene kullanılabiliyor.

: Gerek cd`si ile gerekse işlevinin kötü olmasıyla en az kullandığımız büyülerden biridir. Çok yüksek aoe gereken fight`larda wg cd`de iken kullanılabilir. Bu büyüyü tanklar üzerinde etkin kılmak için raid liderden özellikle tankların grubunda olmak gibi bir şey rica etmeyin, paladin healerlar tank heal görevini zaten yeterince iyi yapıyorlar. Bu büyünün cd`sinin 2 dakika ile düşmesi çok büyük bir kazanç sağlamayacak.

: Bir raid`i wipe`tan kurtarmaya en yakın büyü hangisi diye sorsanız kesinlikle rebirth derdim. 20 dakikalık cd`sinin 10 dk`ya düşürülmesi gerçekten çok iyi oldu. Artık nerdeyse her fight`ta bir kere kullanabileceğiz. Bu büyünün en kritik yanı kullandığınız kişinin kim olduğuna dikkat edin. Bazen dps rebirth etmek tank rebirth etmekten daha çok işlev sağlayabilir. Rebirth`ü kullanmadan önce mutlaka iki kez düşünün.
rebirth-brown.jpg
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

flashmaster

Level 1
Üye
Katılım
11 Ocak 2010
Konular
0
Mesajlar
1
Reaksiyon Skoru
0
Altın Konu
0
Başarım Puanı
44
MmoLira
0
DevLira
0
Takipçiler
0
güzel bir çalışma olmuş ancak
önerilen talentler talent calculator olarak duruyor yani boş.
 

Şu an konuyu görüntüleyenler (Toplam : 1, Üye: 0, Misafir: 1)

Üst