Hikayeler

Reklam vermek için turkmmo@gmail.com
Kaynak ikonu

Half-Life Alyx: %100 Türkçe Çeviri (Steam v1.2) | VR'sız Oynama Rehberi (Baştan Sona) 1

indirmek için izniniz yok
Ekli dosyayı görüntüle 8252

Bütün yazılar, menüler çevrilmiştir. Senaryoya uygundur. Steam'deki güncel sürüme uygundur.

Kurulum:
Yamayı "hlvr" klasörüne kurun.

Kurulduktan sonra Steam üzerindeyse, oyuna sağ tık > özellikler > başlatma seçeneklerini ayarla deyip -language turkish yazın.
Steam üzerinde değilse, masaüstüne kısayol oluşturup sağ tık > özellikler > Hedef kısmının sonuna -language turkish ekleyin.
Altyazılar hâlâ İngilizce görünüyorsa, oyunda konsola "cc_lang turkish" yazın.

Ekli dosyayı görüntüle 8254Ekli dosyayı görüntüle 8255Ekli dosyayı görüntüle 8256Ekli dosyayı görüntüle 8257Ekli dosyayı görüntüle 8258Ekli dosyayı görüntüle 8259Ekli dosyayı görüntüle 8260Ekli dosyayı görüntüle 8261


İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ

virüstotal
Half-Life Alyx: VR’sız Oynama Rehberi (Baştan Sona)

Uyarı:
Bu oyun tamamen VR’da oynanmak için tasarlanmış bir oyun. O yüzden, bu yöntem Valve’ın oyunu tasarlarken oyunların almasını hedeflediği tecrübenin yanından bile geçmeyecektir.
Bu rehber sayesinde, oyunu HL2 gibi oynamak yerine, VR deneyimini "tarzında" bir deneyimle oynayacaksınız.
Konsolla çok işimiş olacak, özellikle de son kısımda. Sıradan oyuncuların bu rehberi takip ederek oyunu bitirmeye çalışmasını tavsiye etmem.

Ne lazım:
Half-Life Alyx 1.0 (FakeVR versiyonlu)

Ne yapabiliyoruz:
Aşağı yukarı her şeyi, oyunu bitirebilir, her şey ile etkileşime geçebilir, silahlarınızı yükseltebilir, yerçekimi elvidenlerini kullanabilir, bulmacaları çözebilirsiniz.

Özellikler:
Ölümsüzsünüz.
Cephane bitse bile ateş etmeye devam edebilirsiniz.
Sürekli havada süzülüyorsunuz, bir nevi noclip gibi, ama kullanılması tavsiye edilmez.
Mod ışınlanma hareket şeklini destekliyor, önerilen de bu şekilde hareket etmeniz. Oyunu bu yöntemle bitirdim. %90’ında bu şekilde ilerledim. Geriye kalan %10’da ise kendimi kapıları açabilmek veya bulmacaları çözebilmek için konumlama sebebiyle süzülme yöntemini kullandım. (süzülmeyi ana hareket etme yöntemi olarak kullanırsanız bir süre sonra ışınlanma yeteneğini kaybedersiniz)
Bazen konumunuz garip olabilir. (sanki yerdeymiş ya da yerden yüksekteymiş gibi). Q (yükselme) ve Z (alçalma) tuşlarıyla kendinizi yeniden konumlandırın bu durumlarda.
Işınlanma ve etkileşime grime modu arasında git gel için TAB tuşunu kullanın. Etkileşim modundayken, sağ mouse tuşu ile silahları, elinizi ya da çoklu-aracınızı seçebilirsiniz.
Açılış menüsü çalışıyor, ama duraklatma menüsünü çalıştıramadım.
Tek ya da çift ddenetimci seçeneğini kullanabilirsiniz. İkisinin de artı ve eksileri var.

Başlatma:
Oyunu başlatmadan önce, şu satırları başlatma ayarlarına ekleyin: -console +vr_enable_fake_vr_test
Konsolu kullanabilmek için, İngilizce klavye düzeninin seçili olması lazım. Nasıl ayarlandığına internetten bakabilirsiniz.
Klavyeyi seçtikten sonra, oyunu başlatın. TAB tuşunun üzerindeki é tuşu ile konsol açılacaktır.
Açılıyorsa süper. Ardından ana menüden yeni oyun başlatabilirsiniz (aşağıda anlatılıyor) ya da konsola "a1_intro_world" yazın.
Tekrar söyleyeyim, sürekli süzülme halindesiniz, ama ışınlanma ile (sağ tık) daha kolay yol alabilirsiniz. Bazı nesneler için WASD kullanmanız gerekebilir. Sınırların dışına çıkmamaya özen gösterin.

Oyunun mekanikleri tekli denetimci modu ile daha kolay ("hlvr_single_controller_mode 1").
Ancak, bu modda ekran göstergeleri (hud) yok. Çift denetimcide var.
Bazı bulmacalar çift elle daha kolay çözülebilir. Şansınızı deneyin.

Bulmacaları devreye sokma ve çözme:
Konsola "hlvr_multitool_hacking_pose_twist_angle 0" yazarsanız yapbozlarla etkileşime girebilirsiniz.
Bütün yapbozlar çözülebilir durumda. Ama bazıları kolayken, bazıları oldukça zor.
Süreli yapbozlarda "host_timescale 0.25" ile zamanı yavaşlatabilirsiniz.

Silah yükseltme:
İmalatçı yapbozunu çözün ve silahı beşiğe koyun.
"vr_enable_fake_vr 0" yazın ve istediğiniz yükseltmeyi E ile seçin.
"vr_enable_fake_vr 1" yazın.
"give item_hlvr_crafting_currency_large" yazın. Ayağınızın orada reçine belirecek.
Alıp imalatçıya yerleştirin.

Şarjör değiştirme:
Tekli denetimci modunu devreye sokun ("hlvr_single_controller_mode 1")
"vr_fakevr_lockhands 1" yazın.
Silahın altına inin, silah sırtınızdaymış gibi konumlayın kendinizi.
E tuşuna basın.
"vr_fakevr_lockhands 0" yazın.
E tuşuna basın.

Eşya depolama:
Elinizde tutun, dümdüz yukarı bakın, bırakın, hızlıca yere bakın.

Ana menu kullanma:
Silah yükseltme ile aynı.
"vr_enable_fake_vr 0" yazın
E tuşu ile seçim yapın.
İşiniz bittiğinde, "vr_enable_fake_vr 1" yazın.

Hikayelerle Alakalı:
Russell’ın kulaklığını takmak:
Kulaklığı alın (almakta zorluk yaşıyorsanız, "ent_fire russell_headset" yazın)
Sol tıka basılı tutarken konsolu açıp "vr_fakevr_lockhands 1" yazın.
Kulaklığın altına geçip sol tıkı bırakın.
"vr_fakevr_lockhands 0" yazın.

Eldivenleri kullanma:
"vr_gg_gesture_pull 0" yazın konsola. Böylelikle, bir eşyaya tıkladığınız zaman, size doğru gelecek.
Elinizin yanına geldiğinde tekrar tıklayıp basılı tutarsanız elinize tutarsınız.

Jeff:
Jeff biraz sıkıntılı. Zaman zaman "ai_disable 0" kullanmak isteyebilirsiniz. Sizi yakalarsa ışınlanma yeteneğinizi kaybediyorsunuz.
Son bölüm biraz zor, ama yapılabilir. "host_timescale 0.25" yardımcı olabilir.

Revelations:
Hareket ederken tuvalet asansörün içinde durmak bayağı bir zor. Düzgünce yerleştirmezseniz kendinizi aşağı düşebilirsiniz.
Düzgünce konumlanın yoksa ışınlanma yeteneğinizi kaybedersiniz.

Breaking And Entering:
Boru için, şu kodu girin: "ent_fire hanging_pipe setscale 0.5".
Büyük silahta ise nişan almanıza gerek yok. Ateş etmek yeterli.

Point Extraction:
Bu bölüm en zorlularından biri. Ellerimizi kullanamıyoruz, o yüzden tamamen konsol ile gideceğiz.

İlk kapıyı açmak için: "ent_fire longcorridor_doors_1_relay trigger"
Silahımız olmadığı için, el bombası yaratalım: "give item_hlvr_grenade_bomb"
Herkesi öldürdükten sonr, ikinci kapıyı açmak için: "ent_fire longcorridor_innerdoor setscale 0.1; ent_fire longcorridor_innerdoor_mesh setscale 0.1; ent_fire longcorridor_innerdoor_playerclip setscale 0.1"
Üçüncü kapı: "ent_fire longcorridor_start_relay trigger"
Dördüncü kapı: "ent_fire longcorridor_enddoor_open_relay trigger"

Ending:
Ellerimizi hala kullanamıyoruz o yüzden bunu kullanın: "ent_fire relay_advisor_dead trigger"
  • 1586425498578.png
    1586425498578.png
    15.8 KB · Görüntüleme: 0
  • 1586425540298.png
    1586425540298.png
    9.2 KB · Görüntüleme: 0
  • 1586425562863.png
    1586425562863.png
    149.4 KB · Görüntüleme: 0
  • 1586425578994.png
    1586425578994.png
    3.4 MB · Görüntüleme: 0
  • 1586425594804.png
    1586425594804.png
    2.2 MB · Görüntüleme: 0
  • 1586425607813.png
    1586425607813.png
    968.3 KB · Görüntüleme: 0
  • 1586425618962.png
    1586425618962.png
    2.8 MB · Görüntüleme: 0
  • 1586425632846.png
    1586425632846.png
    3.3 MB · Görüntüleme: 0
  • 1586425646267.png
    1586425646267.png
    2.3 MB · Görüntüleme: 0
  • 1586425659319.png
    1586425659319.png
    850.4 KB · Görüntüleme: 0
Yazar
Bekir.CANPOLAT
Kaynak İndirilme
0
Görüntüleme
590
İlk yayınlama
Son Güncelleme
Değerlendirme
0.00 yıldız(lar) 0 rating

Bekir.CANPOLAT - Kaynakları

Geri
Üst